Gezondheid alle pijlers

ongelijke keelamandelen en me ziek voelen

12-12-2012 12:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal kwijt en het zou fijn zijn om te lezen of er misschien meer meiden zijn die 1 vergrote keelamandel hebben gehad.

Het begon allemaal zo'n 4 weken geleden met erge keelpijn en koorts en van de huisarts kreeg ik een broxil kuurtje. die vervolgens niets deed. de dokter verwees me direct door naar de KNO arts omdat ze dacht dat het een abcess was. in het ziekenhuis hebben ze 3x geprikt met een naald om te kijken of ze er iets uit konden halen maar dat lukte ook niet.

Van de KNO arts een Amoxicilline/clavulaankuur meegekregen. toen leek het even beter te gaan maar na enkele dagen begon ik me helemaal beroerd te voelen, kon bij wijze van spreken geeneens meer naar de slaapkamer lopen, hoge koorts, uiteraard keelpijn en op de laatste dag van de kuur helemaal onder de huiduitslag.

terug in het ziekenhuis stelde de arts voor om nog een antibioticakuur mee te geven of het gewoon even aan te kijken omdat hij vrijwel zeker was dat het om een virusinfectie ging. ik had voor het laatste gekozen.

Na enkele dagen voelde ik me wel wat beter worden. koorts afgezakt, kon weer wat meer doen.

De KNO arts heeft nu gezegd dat ik in Januari terug moet komen omdat hij het vreemd vind dat er 1 vergrote keelamandel is en die ander gewoon normaal is. (die zie je eigenlijk niet) als het dan nog steeds zo is moeten ze eruit en worden ze opgestuurd en onderzocht om iets kwaadaardigs uit te sluiten.

Nu inmiddels 4 weken thuis, kan eigenlijk nog steeds niets, totaal geen energie,klieren in mijn hals die nog steeds opzetten, enorme duizeligheid. keelpijn is gelukkig wel over.

Ik weet zelf gewoon niet meer wat ik ervan moet denken, de huisarts zegt dat ik herstellende ben van een virusinfectie en daarom nog zo moe ben.

Ik zelf ben natuurlijk best bang dat het toch wat ernstigs is.

zijn er meiden die misschien ook zoiets hebben meegemaakt ( ongelijke keelamandelen??)

Iniedergeval bedankt voor het lezen van mijn gezeur en geklaag...ben het gewoon zo zat en wil graag weer een beetje energie krijgen...
Is de combinatie angina met pfeiffer al uitgesloten?
Waarom moet je zolang wachten voor ze actie ondernemen? Zou naar Belgie gaan, daar hebben ze geen/nauwelijks wachtlijsten en kun je voor de kerst al geholpen zijn met 'n beetje mazzel.
handig als je in het grensgebied woont, maar als je aande andere kant van nederland woont beetje onpraktisch.

verder veel succes TO heb hier idd nog nooit van gehoord
Ik heb niet helemaal het zelfde gehad als jou. Maar 2 jaar terug heb ik mijn keelamandelen laten verwijderen, omdat ik continu fikse keelontstekingen, met koorts, en enorm ziek zijn had. Ze hebben ze er toen allebei uitgehaald, Het was een hel!! Maar ben tot op de dag van vandaag hartstikke blij, nooit geen last meer van gehad.

Overwegen ze dat niet, om ze er uit te halen?

Sterkte, Ik weet hoe het voelt, echt vreselijk!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
V43inder: ja ze hebben me 2x getest op pfeiffer, maar die bleek ik al gehad te hebben, waren dus wel antistoffen in het bloed te zien.

de KNO arts was er eigenlijk al bijna van overtuigd dat da het was, maar niet dus.

wished: ze halen bij een gewone angina de keelamandelen er pas uit als je 5 x of meer per jaar een keelonsteking hebt. dit is voor mij de eerste keer en is ook nog geen eens bacterieel maar een virusinfectie.

maar ze gaan ze er dus wel uit halen als ik in Januari terug moet komen en die ene keelamandel nog steeds zo groot is. en ik heb zelf niet het idee dat die kleiner gaat worden want hij is namelijk nog steeds supergroot.

Ik vind het ook erg vervelend dat ik zo lang moet wachten en maak me dus best wel een beetje zorgen. straks is het wel wat ernstigs en ben ik daarom zo moe en voel ik me zo naar.

Ik heb wel aan de huisarts gevraagd of ik misschien toch niet eerder naar de KNO arts terug moet gaan, dat vond zij niet nodig
Oeh wat rot zeg! Ja klopt je moet dan héeel veeel vaak een onsteking hebben. Als je je er niet goed bij voelt, teruggaan! En blijven gaan!!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:yellowrose schreef op 12 december 2012 @ 12:43:

V43inder: ja ze hebben me 2x getest op pfeiffer, maar die bleek ik al gehad te hebben, waren dus wel antistoffen in het bloed te zien.

de KNO arts was er eigenlijk al bijna van overtuigd dat da het was, maar niet dus.

wished: ze halen bij een gewone angina de keelamandelen er pas uit als je 5 x of meer per jaar een keelonsteking hebt. dit is voor mij de eerste keer en is ook nog geen eens bacterieel maar een virusinfectie.

maar ze gaan ze er dus wel uit halen als ik in Januari terug moet komen en die ene keelamandel nog steeds zo groot is. en ik heb zelf niet het idee dat die kleiner gaat worden want hij is namelijk nog steeds supergroot.

Ik vind het ook erg vervelend dat ik zo lang moet wachten en maak me dus best wel een beetje zorgen. straks is het wel wat ernstigs en ben ik daarom zo moe en voel ik me zo naar.

Ik heb wel aan de huisarts gevraagd of ik misschien toch niet eerder naar de KNO arts terug moet gaan, dat vond zij niet nodigWas het niet zo dat Pfeiffer soms terug kan komen, in zeldzame gevallen (ook al is de heersende mening van niet)? En dan heb je er ook nog broertjes-en zusjes van. Zoals Cytomegalie of zoiets, lijkt op Pfeiffer. Dat is ook uitgesloten? Linkje: http://www.ziektevanpfeiffer.nl/

Ergens denk ik ook dat het iets anders dan Pfeiffer is want maar 1 vergrote amandel is ook raar, maar herken wel wat symptomen van Pfeiffer (ik kreeg op mn 26e Pfeiffer): ik was eerst lamlendig en kreeg koorts, opgezette lymfeklieren en na een dag of 2/3 kreeg ik er keelontsteking bij. Na verloop van tijd (een week ofzo) was de koorts geloof ik redeljjk weg maar wel nog lamlendig en toen kreeg ik ook huiduitslag: netelroos.

Had ook donkere urine, andere afscheiding. Vermoeidheid viel mee bij mij: last van wallerig/moe gevoel onder mn ogen, en vermoeid/ steken in mn zij bij inspanning. Gelukkig snel opgeknapt toen binnen paar weken.

Pfeiffer kunnen ze ook testen met je leverwaarden enzo toch. Of nouja, niet de Pfeiffer zelf, maar BIJ Pfeiffer heb je wel vaak verhoogde leverwaarden enz. Iig een indicatie dat het zo'n virusinfectie is. Ik had toen ook verhoogde ALAT-waarden of zoiets.

Zou even dat linkje bekijken en eens navragen aan de arts hoe het precies zit met Pfeiffer en of je dat een 2e keer kunt krijgen (met die antistoffen enzo), en of het niet die Cytomegalie kan zijn.

Soms denken artsen te simpel. Zoals dat je het echt maar 1 keer kan krijgen wat dus misschien niet altijd zo is, of zoals bijv. bij Lyme dat ze nog steeds vaak denken dat je alleen Lyme kunt krijgen als je zo'n ring hebt gehad, wat ook achterhaald blijkt.

Maar als ze het je nav deze info er wat vragen voor jezelf uit kunt filteren hoe het precies zit, en zij dat goed kunnen uitleggen kun je misschien voor jezelf met ECHT overtuigende zekerheid uitsluiten dat het geen Pfeiffer of iets verwants is.

Iig zeker doorzoeken, slechts 1 vergrote amandel is toch raar (of is de ander -de 'gezonde'-misschien kaduuk :P dat ie niet meer reageert doordat ie is afgesloten of zo. Haha geen idee noem maar wat, geloof niet dat dit kan).

Voor de duidelijkheid: je hebt nooit je amandelen laten knippen? Bij volwassenen groeien ze dan soms weer een beetje aan. misshcien dat er daarom maar eentje nog reageert en de ander raar doet? Maar dat zou ook wel raar zijn.
Yellowrose,

Ten eerste je zeurt niet en je klaagt niet, je hebt gewoon een vraag betreft je gezondheid, dat is heel normaal

Ik heb het ook gehad, na een flinke verkoudheid bleven mijn keelamandelen maar opgezwollen. Veel hoesten, en soms hoestte ik ook 'stukjes' op zegmaar, die niet echt lekker roken... Ik werkte toentertijd in een ziekenhuis en een collega keek in mijn keel en zei, jeetje meid, kan jij nog wel ademen? Zo groot waren ze, en ook ongelijk trouwens.

Ik heb ook meerdere antibioticakuren gehad, wat allemaal niet aansloeg. Uiteindelijk heeft de arts besloten om de amandelen te laten verwijderen (ik was toen 21). Is een simpele ingreep, maar als je volwassen bent de nasleep wat minder,,, Maar daarna nergens meer last van. Mocht het niet beter worden zou ik dat toch overleggen met je arts. Succes!
Bedankt meiden, voor jullie reacties!!

Gwenni: ze hebben me 2x getest op pfeiffer, dus als ik het voor de 2e keer zou hebben dan zou dat toch aan moeten tonen in het bloed. eigenlijk was de arts er ook van overtuigd dat het pfeiffer was. omdat ik alle symptomen had. maar dat bleek dus niet zo te zijn.

Inmiddels nog steeds heel erg moe, en vooral heel erg duizelig. als ik een klein beetje in het huishouden heb gedaan dan moet ik de rest van de dag bijkomen op de bank.

as Woensdag moet ik weer naar de arbo arts, moet er eigenlijk nog niet aan denken om aan het werk te gaan.

de huisarts wordt waarschijnlijk ook gek van mij. vanmiddag heb ik weer een belafspraak staan.

asinn: bij jou sloegen de antibioticakuren dus ook niet aan? dus ook geen bacteriele infectie maar ook een virus net als bij mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven