Gezondheid alle pijlers

Onregelmatige cyclus

04-12-2015 14:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Het volgende, ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad. Ik heb in 2012 een onderzoek gehad op PCOS en die was negatief.

Nu hebben we besloten om voor een kindje te gaan en mijn huisarts heeft aangegeven dat als het niet binnen 6 maanden op de natuurlijke manier lukt we dan naar mijn cyclus gaan kijken etc.Wat normaliter pas na een jaar wordt gedaan maar gezien mijn leeftijd (33) wordt het een half jaar al gedaan.

Ik was al in afwachting van mijn menstruatie voor we besloten het onveilig te doen (in oktober op vakantie) en ik ben tot op heden nog steeds niet ongesteld. Zwangerschap is uitgesloten, heb gister een test gedaan en voel me niet anders dan normaal. Op zich is het ook niet heel gek dat ik niet ongesteld ben want als ik het logboek bekijk van de app waarmee ik mijn cyclus al 2 jaar bijhoud zitten er ook uitschieters bij van 98 dagen, 174 dagen en is mijn gemiddelde cyclus 51 dagen.

Maar nu wil ik toch wel heel erg graag ongesteld worden, maar dan zonder hulp van hormonen (heb al een keer primolut geslikt om menstruatie op te wekken en vond dat niet fijn) en heb gegoogeld en heb het eea al uitgeprobeerd. Een warm kruikje bv want voel af en toe wel de bekende krampjes.

Op zich heb ik ook wel een beetje stress door veranderingen en stiekem ook wel omdat ik een beetje gefocused ben op mijn menstruatie en me zorgen maak over mijn vruchtbaarheid en dat helpt natuurlijk ook niet mee..

Ervaringen?Tips? Wijsheden?
Slowly getting there....
Na 6 maanden gaan jullie kijken wat er aan de hand is. Geeft dat geen houvast? Dat je die 6 maanden probeert door te komen? Hopelijk word je dan zwanger, zo niet, treedt plan B in werking.

Kun je dat niet, is het dan misschien mogelijk om al eerder met plan B te beginnen?
quote:ikeaverslaafde schreef op 04 december 2015 @ 16:01:

Na 6 maanden gaan jullie kijken wat er aan de hand is. Geeft dat geen houvast? Dat je die 6 maanden probeert door te komen? Hopelijk word je dan zwanger, zo niet, treedt plan B in werking.

Kun je dat niet, is het dan misschien mogelijk om al eerder met plan B te beginnen?

Hoi ikeaverslaafde, ja hoor het biedt genoeg houvast en heb ook geen moeite om deze peride door te komen maar zou wel wel heel graag ongesteld willen worden, het is nu 75 dagen geleden.

Ik overweeg om mijn huisarts te bellen om te overleggen hoe en of wat, doe ik denk ik na het weekend. Ik was even benieuwd of er meer vrouwen zijn die dit herkennen/hebben meegemaakt
Slowly getting there....
Ik snap eigenlijk niet waarom je nog een half jaar moet aanmodderen terwijl het al bekend is dat je menstruatie niet normaal verloopt. Ik zou het nogmaals met je arts overleggen. Heel veel sterkte!

Overigens was mijn cyclus het afgelopen jaar helemaal van slag. Ben bij de gyn geweest maar daar kwam geen eenduidige pcos uit. De echo liet het wel zien maar mijn hormonen waren normaal. Ik had ook heel veel andere klachten en dat bleek een vitamine tekort. Ik ben vitamines gaan slikken en totaal tegen verwachting in zwanger geworden. Het zegt natuurlijk niets over jou, maar misschien heb je straks toch ineens geluk.
Ook ik heb een enorm onregelmatige cyclus. Ooit een keer ruim 100 dagen niks en toen kwam het aardig op gang.

Twee keer verrassend snel, zonder hulp, zwanger geworden.

In heb teunisbloemolie geslikt en had het idee dat dat voor mij goed hielp!

Je kunt ook vast "zwanger worden vitamine" gaan slikken.

Veel succes!
quote:bubbeltjeswater schreef op 04 december 2015 @ 16:08:

Ik snap eigenlijk niet waarom je nog een half jaar moet aanmodderen terwijl het al bekend is dat je menstruatie niet normaal verloopt. Ik zou het nogmaals met je arts overleggen. Heel veel sterkte!

Overigens was mijn cyclus het afgelopen jaar helemaal van slag. Ben bij de gyn geweest maar daar kwam geen eenduidige pcos uit. De echo liet het wel zien maar mijn hormonen waren normaal. Ik had ook heel veel andere klachten en dat bleek een vitamine tekort. Ik ben vitamines gaan slikken en totaal tegen verwachting in zwanger geworden. Het zegt natuurlijk niets over jou, maar misschien heb je straks toch ineens geluk.Ik ben inmiddels naar de gyn geweest voor onregelmatige cyclus en heb een echo gehad waarop er PCOS te zien (veel blaasjes) icm onregelmatige cyclus was het voor de gyn duidelijk. Heb nu bloed laten afnemen voor oa schildklierwerking en heb 1 feb een vervolgafspraak. Hij was zeer stellig over afvallen en stoppen met roken wat ik ook al van plan was dus alleen maar meer motivatie! Heb toevallig vandaag ook foliumzuur gekocht en ga daarmee beginnen.
Slowly getting there....
quote:frambloosje schreef op 04 december 2015 @ 16:54:

Ook ik heb een enorm onregelmatige cyclus. Ooit een keer ruim 100 dagen niks en toen kwam het aardig op gang.

Twee keer verrassend snel, zonder hulp, zwanger geworden.

In heb teunisbloemolie geslikt en had het idee dat dat voor mij goed hielp!

Je kunt ook vast "zwanger worden vitamine" gaan slikken.

Veel succes!Dank jewel, heb toevallig vandaag foliumzuur gehaald en ga ermee beginnen. Ben na 103 dagen ongesteld geworden, en op zich is dat voor mij geen unicum maar wel met het oog op kinderwens. Heb inmiddels al een inwendige echo gehad en intake bij gyn die PCOS heeft vast gesteld. Ik bben van plan om mijn lifestye en voeding drastisch te veranderen en ben ervan overtuigd dat dat alleen maar ten goede komt van mijzelf, niet eens alleen specifiek een zwangerschap maar over het algeheel, wat een herkenning toen ik op de info sites over PCOS zat zeg!
Slowly getting there....
Het beste is denk ik de hormonen op natuurlijke manier in evenwicht zien te brengen. Veel mensen hebben te maken met insulineresistentie en oestrogeendominantie en een verminderde schildklierfunctie. Kan je wel het een en ander over vinden op internet en wat er aan te doen. Je kan ook een testje doen voor de hormonen. Bij oestrogeendominatie kan oa progesteroncrème helpen.
Wat vervelend. Heb je je Vitamine D waarden al eens laten nakijken? Als deze te laag zijn, dan kan dit je cyclus verstoren. Een gezonde Vitamine D waarde ligt rond de 50 of hoger (minder dan 30 is een tekort), maar in Nederland (en andere landen met weinig zon, en waar mensen veel zonnebrand crèmes gebruiken) hebben veel mensen een tekort. Je kunt dit makkelijk bijslikken (ik vind de druppeltjes prettiger dan pillen). Ik heb gelezen dat een hoge dosis wekelijks effectiever is dan een lagere dosis dagelijks. Hier kun je er meer over lezen (toevallig een site over PCOS, maar als je op Google zoekt kun je wel meer vinden): http://www.pcos-solutions ... ekorten-en-pcos-klachten/

En misschien gelijk even ijzerwaarden laten nakijken: http://www.whattoexpect.c ... i/iron-and-fertility.aspx
quote:FunnyFace8 schreef op 03 januari 2016 @ 23:34:

Wat vervelend. Heb je je Vitamine D waarden al eens laten nakijken? Als deze te laag zijn, dan kan dit je cyclus verstoren. Een gezonde Vitamine D waarde ligt rond de 50 of hoger (minder dan 30 is een tekort), maar in Nederland (en andere landen met weinig zon, en waar mensen veel zonnebrand crèmes gebruiken) hebben veel mensen een tekort. Je kunt dit makkelijk bijslikken (ik vind de druppeltjes prettiger dan pillen). Ik heb gelezen dat een hoge dosis wekelijks effectiever is dan een lagere dosis dagelijks. Hier kun je er meer over lezen (toevallig een site over PCOS, maar als je op Google zoekt kun je wel meer vinden): http://www.pcos-solutions ... ekorten-en-pcos-klachten/

En misschien gelijk even ijzerwaarden laten nakijken: http://www.whattoexpect.c ... i/iron-and-fertility.aspxDankjewel voor de tips
Slowly getting there....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven