Gezondheid alle pijlers

Onregelmatige ongesteldheid en zwanger willen worden.

09-07-2010 11:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ik ben een meid van 32 en heb een onregelmatige cyclus. Ik ben nooit op tijd ongesteld. Soms een paar weken te laat maar soms ook maanden te laat. Wie herkent dit en heb je hier iets aan gedaan?

Over een paar maanden gaan we waarschijnlijk zwanger proberen te worden en dan zou het fijn zijn als het wat regelmatiger is.

Alvast bedankt voor de reacties.
Ja dat herken ik heel erg!

Mijn cyclus is nooit normaal geweest. Ben wel vaak zwanger geweest, maar tot op heden ben ik nog maar moeder van 1 kind. Mijn cyclus schommelde van 33 tot soms wel 88 dagen.

Omdat de wens voor een tweede kindje zo groot werd en mijn geduld steeds kleiner ben ik 2 maanden terug voor het eerst naar het ZH gestapt voor hulp. Die cyclus moest normaal worden zodat ik net als andere vrouwen 12 keer per jaar kans had op een zwangerschap. De gyn wilde 1 keer mijn cyclus analyseren en goed volgen en daarna pas actie ondernemen.

De gyn had echter na 37 dagen kleine eitjes turen er genoeg van en heeft mij een tussenkuurtje Clomid gegeven. Gevolg 2 grote follikels van 20 mm. Dus een spuit pregnyl gehad om de eisprong op te wekken en wiphuiswerk meegekregen voor de avond erop.

Gevolg: Ben nu gewoon 7 weken zwanger! Maandag eerste echo en ben heel benieuwd of het er eentje of misschien wel twee zijn. Maar als er tenminste maar 1 hartje klopt, dan ben ik voorlopig even een blij mens!
Jeetje, wat een verhaal! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik ben vanmorgen bij de HA geweest en die adviseerde mij om mijn menstruatie bij te houden en over 4 maanden terug te komen. Dan word ik ook doorgestuurd naar de gyn.
Ja dat moest ik uiteraard ook eerst doen. Jullie beginnen nu natuurlijk pas. Ik was al dik 2 jaar bezig...

Heel veel succes!
Hoe oud ben jij? En hoe oud was je dat je de 1e kreeg en ging dat wel snel?
hier ook een zeer onregelmatige menstruatie,wij zijn 4,5 jaar bezig geweest voor ons wonder.

soms ik het gewoon een half jaar geen menstruatie.ik zou vragen of je niet eerder naar de gyn mag,die kunnen je cyclus wel op gang brengen en mischien is er iets meer aan de hand.laat je niet zo maar afschepen

succes
Mama, als ik het goed begrijp heb je nu wel een kind. Dat is wel een hele lange tijd dat jullie bezig geweest zijn.
Ik ben bijna 29 en was 26 toen ik mijn dochter kreeg. Dit was na 13 maanden proberen. In de tussentijd wel 2 miskramen gehad, dus zwanger worden lukte op zich wel!

Sinds dochter geboren is hebben wij meteen besloten om door te gaan voor nummer 2. Ook omdat het "al" 13 maanden duurde met dochter. Nu weet ik dat 13 maanden een eitje is! Ik heb in die dik 2 jaar die daarop volgden 4 mk gehad. Nou ja soms werd ik ook gewoon heel snel ongesteld nadat ik positief getest had. Ik noem het een mk, maar als ik 3 dagen later had getest, dan had ik van niks geweten. 2 keer redde ik het tot de 10 weken, maar toen ging het alsnog fout.

De huisarts kan inderdaad niet zoveel voor je betekenen. Ik heb de gyn gebeld zonder doorverwijzing van de huisarts. Maar ik had natuurlijk wel een medisch verleden in het ZH voor wat betreft curretages ed. Nooit geschoten is altijd mis!
Hier ook altijd een onregelmatige cyclus gehad, maar ik stond er toen nog niet zo bij stil (ben met 15 aan de pil gegaan geloof ik).

Na het stoppen met de pil vorig jaar november 1 cyclus gehad van 38 dagen. En nu zit ik al op dag 209...

Mij wilden ze niet eerder helpen dan met 6 maanden (geen cyclus).

Ondertussen heb ik een bloedonderzoek en een inwendige echo gehad om te kijken wat er aan de hand is. Helaas kon de huisarts niet zo veel met de uitslag, dus nu zit ik te wachten tot ik over 4 en een halve week naar de gynaecoloog mag voor verdere onderzoeken en advies.

Je zou het alvast met je huisarts kunnen bespreken... Misschien dat het dan allemaal wat sneller in gang gezet kan worden tegen de tijd dat jullie besluiten echt voor kinderen te gaan.
Kan dat dan, de gyn bellen zonder doorverwijzing???

Wel mooi dat het zwanger worden wel lukte ondanks je onregelmatige cyclus!

Hebben ze ook ontdekt waarom je steeds miskramen kreeg dan?
Jeetje Biebeltje, dat is ook wat! Na het stoppen met de pil was ik gelijk regelmatig maar door medicijngebruik is dit verstoord. Deze medicijnen slik ik nu al een maand niet meer dus hopenlijk wordt het vanzelf beter.

Succes met de onderzoeken bij de gyn!
Hier ook. Mijn cyclus varierde van 35 tot 138 dagen. Echt heel frusterend. Van mijn zoontje werd ik zwanger in een cyclus van 74 dagen. Van de 2e (nu 17 weken dus geef de moed niet op) duurde het heel wat lange gefrustreerde rondes. De laatste 2 rondes heb ik mijn temperatuur bijgehouden zodat je een bepaald patroon ontdekt. Op die cyclus had ik uiteindelijk een positieve test op dag 38. Wat ook heeft geholpen is 2x daags magnesium slikken. Magnesium staat bekend als het vruchtbaarheidsmineraal. Bij mij was er trouwens geen medische oorzaak als PCO.

Ik kan je echt aanraden om je temperatuur bij te houden. Je kunt ook gewoon midden in een cyclus beginnen als je het maar elke dag 's morgens op hetzelfde tijdstip doet. (bijv. om 07.00). Als je een eisprong hebt, gaat je temperatuur met een halve graad omhoog. Dus bijv. voor je eisprong had je 36.2 en erna bijv. 36.8.

Als je zwanger bent, blijft je temperatuur omhoog. Als je ongesteld wordt gaat de temperatuur op de dag van de menstruatie weer naar beneden, dan wordt hij bijv. weer 36.2 graden.

Fertilityfriend is een goede site om je cyclus bij te houden.

Succes en ik hoop dat het snel raak is!
Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!! Misschien ga ik dat ook wel doen: magnesium slikken. Baat het niet dan schaadt het niet.

Bedankt voor het succes wensen.
elmie ja ik heb nu een zoontje van 15 maanden.

ik heb eerder al eens een miskraam gehad.bij mijn zoontje ben ik zwanger geraakt toen ik al 7 maanden geen menstruatie had gehad,dus een puure toevals treffer voor ons dus echt een wonder

maar ik kan me voorstelen dat iedere maand weer spannend is.

je wil niet weten hoeveel testen ik gedaan heb als ik al 2 maanden geen menstruatie meer gehad had
Even een vraagje. Als je zo'n lange cyclus hebt en je doet een test als je één week over tijd bent, bij een normale cyclus, en de test is negatief, weet je dan zeker dat je niet zwanger bent?
Ja, je weet zeker dat je niet zwanger bent. Maar. Ik heb een cyclus van 40 dagen, dus zo'n 6 weken. Met 4 weken zit ik net op mijn ovulatie. Een negatieve zwangerschapstest betekent dan inderdaad dat ik niet zwanger ben, maar niet dat ik die cyclus niet nog zwanger zou kunnen worden.
Ik heb naar dit topic gezocht, maar op de verkeerde pijler!

Hier de volgende situatie. Voor de pil altijd al onregelmatige cyclus. (3 weken tot 3 maanden en alles daar tussenin). Nu sinds november na 12 jaar met de pil gestopt. 1 keer ongesteld geweest (maart). Naar huisarts geweest voor doorverwijzing: 2 september afspraak bij gynaecoloog. 30 jaar, gestopt met pil ivm kinderwens. Ga dit topic volgen!!! Goed om te horen dat het (soms) redelijk makkelijk 'op te lossen is'
Welkom draaiorgel.

2 september pas een afspraak met de gynaegoloog. Duurt dat zo lang?
Ach, lang is relatief denk ik. Wachttijd van 50 dagen. Ik vond het nog wel meevallen eigenlijk.... Had na de huisartsafspraak in 3 dagen de brief van het ziekenhuis thuis...
Het vervelendste op dit moment vind ik het feit dat ik niet af kan gaan op een datum om bijvoorbeeld te testen. Aangezien we gewoon

zonder anticonceptie vrijen kan het natuurlijk best zijn dat als ik eindelijk wel een eisprong heb, ik zwanger raak. Ik doe dus maar gewoon eens in de zoveel tijd een zwangerschapstest en verder maak ik me niet al te druk.
Eigenlijk vergelijkbaar met mamaloortje een beetje, qua testen.
quote:draaiorgel schreef op 10 juli 2010 @ 22:37:

Het vervelendste op dit moment vind ik het feit dat ik niet af kan gaan op een datum om bijvoorbeeld te testen. Aangezien we gewoon

zonder anticonceptie vrijen kan het natuurlijk best zijn dat als ik eindelijk wel een eisprong heb, ik zwanger raak. Ik doe dus maar gewoon eens in de zoveel tijd een zwangerschapstest en verder maak ik me niet al te druk.

Dat vind ik dus ook vervelend. Maar ja, gewoon af en toe testen inderdaad.

Als mijn cyclus zo blijft word ik over 4 maanden doorgestuurd naar de gyn.
Mamaloortje, jouw verhaal stemt mij dan toch wat hoopvol... Moet maar eens wat vaker met manlief tussen de lakens vertoeven als ik het zo lees...

Ik heb m'n laatste test gedaan vlak voordat ik naar de huisarts ging voor een doorverwijzing. Gewoon om zeker te zijn. En het niet-zwanger zijn werd bij de echo bevestigd.

Heb me nu voorgenomen pas weer te gaan testen als ik echt zwangerschapsverschijnselen krijg.

Ik heb geen zin om bezig te blijven met die testen. je bent toch iedere keer een beetje hoopvol dat hij positief uitslaat, ook al weet je dat die kans vrijwel nihil is. Het blijft toch een teleurstelling iedere keer...
Biebeltje, maar sommige mensen krijgen geen zwangerschapsverschijnselen dus dan weet je het pas als je buik gaat groeien. Nou ja, dat is ook een zwangerschapsverschijnsel.

Wij zitten de laatste tijd genoeg tussen de lakens dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken
Over dat testen. Ja, tuurlijk kun je beter testen als je pas verschijnselen hebt. Maar niet iedereen heeft verschijnselen, en bovendien, zou je ze herkennen?? En met dit weer lust ik graag een rosé of biertje en zou dat als ik zwanger zou zijn niet doen. Bovendien voel ik vanalles in mijn lichaam en wil ik graag zekerheid. Het is echt niet zo dat ik iedere week test hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven