Onrust door de Mirena spiraal?
donderdag 13 maart 2014 om 09:31
Hoi hoi,
Ik heb nu sinds 3/4 weken mijn 2de mirena spiraal. Maar voel me niet meer mezelf de laatste weken, ik ben de eerste 2 weken heel somber geweest, extreme stemmingswisselingen en noem maar op en nu sinds 8 dagen word ik elke ochtend standaard om 07:00uur helemaal onrustig wakker, het is om gek van te worden. Het gevoel is moeilijk te beschrijven maar ik weet me dan geen raad meer met mezelf, alsof ik 10 blikjes redbull op heb. Dit gevoel houd uren lang aan en is niet meer om te doen:( Ben ook heel veel misselijk, vooral de ochtenden. Ik weet niet of iemand iets soortgelijks heeft gehad en of het wel met de mirena te maken kan hebben. Ik wil hem niet zomaar laten verwijderen aangezien ik vorig jaar door de pil heen zwanger ben geraakt en de mirena wel 1 van de veiligste voorbehoedsmiddelen vind.
Hoop dat iemand me raad kan geven, ik kan amper nog functioneren zo
Ik heb nu sinds 3/4 weken mijn 2de mirena spiraal. Maar voel me niet meer mezelf de laatste weken, ik ben de eerste 2 weken heel somber geweest, extreme stemmingswisselingen en noem maar op en nu sinds 8 dagen word ik elke ochtend standaard om 07:00uur helemaal onrustig wakker, het is om gek van te worden. Het gevoel is moeilijk te beschrijven maar ik weet me dan geen raad meer met mezelf, alsof ik 10 blikjes redbull op heb. Dit gevoel houd uren lang aan en is niet meer om te doen:( Ben ook heel veel misselijk, vooral de ochtenden. Ik weet niet of iemand iets soortgelijks heeft gehad en of het wel met de mirena te maken kan hebben. Ik wil hem niet zomaar laten verwijderen aangezien ik vorig jaar door de pil heen zwanger ben geraakt en de mirena wel 1 van de veiligste voorbehoedsmiddelen vind.
Hoop dat iemand me raad kan geven, ik kan amper nog functioneren zo
It's the simple things in life we forget
donderdag 13 maart 2014 om 09:49
Heb vanochtend contact gehad maar de arts heeft geen plaats en is niet dringend dus moet even wachten tot ik terecht kan. Maar ben heel benieuwd of iemand anders dit herkend of ik het misschien in een andere hoek moet gaan zoeken. Ik sta op het punt mijn wintersport volgende week te annuleren zo erg dat het nu is
donderdag 13 maart 2014 om 10:42
Zeker wel op wintersport. Van bewegen en zon ga je je beter voelen.
Je kan met voedingssuplementen je beter gaat voelen. Magnesium en teunisbloemolie denk ik dan aan.
Ze is zwanger geweest dus de situatie nu kan je niet vergelijken met de mirena voor die tijd.
Je kan met voedingssuplementen je beter gaat voelen. Magnesium en teunisbloemolie denk ik dan aan.
Ze is zwanger geweest dus de situatie nu kan je niet vergelijken met de mirena voor die tijd.
Been there, done that, got the T-shirt.
donderdag 13 maart 2014 om 10:54
Heel herkenbaar. Aan het einde van het jaar was ik een wrak. Depressief, angstig, geagiteerd, constant op scherp.. Mirena ging er uit en daarna begon ik te herstellen.
Dit is trouwens retrospectief inzicht. Ik ben nmlk depressief geworden en mijn eetstoornis beleefde haar hoogtij dagen. De eerste heftige verslechtering (suicide gedachten en een kcal intake van max 2500kcal/week) is terug te brengen naar het moment van de plaatsing van de Mirena en het herstel kwam op gang na verwijdering.
Maar, ik schijn 1 van de weinigen te zijn met deze klachten. En het is ook een beetje vreemd dat je bij een tweede Mirena ineens deze klachten hebt. Misschien een andere samenstelling oid? Ik zou het ff aan een arts vragen idd. Balen dat je niet sneller terecht kan.
Wel op wintersport gaan trouwens. Activiteit hielp bij mij wel eens en je weet iig wat je moet gaan doen. Als het allemaal niet gaat ga je gwn de hele dag aan de gluhwein .
Dit is trouwens retrospectief inzicht. Ik ben nmlk depressief geworden en mijn eetstoornis beleefde haar hoogtij dagen. De eerste heftige verslechtering (suicide gedachten en een kcal intake van max 2500kcal/week) is terug te brengen naar het moment van de plaatsing van de Mirena en het herstel kwam op gang na verwijdering.
Maar, ik schijn 1 van de weinigen te zijn met deze klachten. En het is ook een beetje vreemd dat je bij een tweede Mirena ineens deze klachten hebt. Misschien een andere samenstelling oid? Ik zou het ff aan een arts vragen idd. Balen dat je niet sneller terecht kan.
Wel op wintersport gaan trouwens. Activiteit hielp bij mij wel eens en je weet iig wat je moet gaan doen. Als het allemaal niet gaat ga je gwn de hele dag aan de gluhwein .
donderdag 13 maart 2014 om 11:01
Ik heb mijn eerste spiraal ook laten zetten na een zwangerschap, deze is dan wel uitgedragen gelukkig. Mijn curettage is 3 maanden geleden nu begon me eindelijk weer wat beter te voelen na het verdriet om ons kindje dat we zijn verloren. Na de curettage ben ik niks dan ziek geweest, constant misselijk, braken veel buikpijn. Heb alle mogelijke onderzoeken gehad en de arts zegt dat er niks aan de hand is. Toch blijf ik ziek en nu die onrust ook nog erbij komt is het niet te doen.
Het voelt als een hele lange paniekaanval, ik hb moederkruid gehaald voor ontspanning maar helpt niets tot nu toe dus ik zal eens proberen wat jullie opnoemen, thanks!
Waarom ik niet op wintersport wil is omdat ik in december ben geweest met mijn man en toen ook al zo ziek was. Autorit hele weg misselijk, overgeven, darmaanvallen was echt een hel. Op vakantie zelf elke ochtend ziek wakker worden. Uiteindeljk hielp het snowboarden wel en was het heerlijk op de piste te zijn maar alles eromheen wilde ik niks liever dan na huis
Sorry voor het lange verhaal
Het voelt als een hele lange paniekaanval, ik hb moederkruid gehaald voor ontspanning maar helpt niets tot nu toe dus ik zal eens proberen wat jullie opnoemen, thanks!
Waarom ik niet op wintersport wil is omdat ik in december ben geweest met mijn man en toen ook al zo ziek was. Autorit hele weg misselijk, overgeven, darmaanvallen was echt een hel. Op vakantie zelf elke ochtend ziek wakker worden. Uiteindeljk hielp het snowboarden wel en was het heerlijk op de piste te zijn maar alles eromheen wilde ik niks liever dan na huis
Sorry voor het lange verhaal
donderdag 13 maart 2014 om 11:06
quote:gg2013 schreef op 13 maart 2014 @ 11:01:
ga nou maar gewoon, december was een heel andere situatie.
je hebt geboekt, omdat je er zin in had, komt wel weer goed
je hebt geboekt, omdat je er zin in had, komt wel weer goed
donderdag 13 maart 2014 om 11:07
quote:Dahlia74 schreef op donderdag 13 maart 2014 10:27 Ik zou je wintersport zeker door laten gaan, waarom zou je niet gaan?
Heb je veel stress of pieker je veel? Zijn er nog meer omstandigheden veranderd? De klachten herken je niet van de 1e keer dat je de mirena had? Nee ik heb dit onrustige/paniekerige gevoel nog nooit eerder gehad. Ik vind het erg beangstigend en het beïnvloed alles.
Heb je veel stress of pieker je veel? Zijn er nog meer omstandigheden veranderd? De klachten herken je niet van de 1e keer dat je de mirena had? Nee ik heb dit onrustige/paniekerige gevoel nog nooit eerder gehad. Ik vind het erg beangstigend en het beïnvloed alles.
donderdag 13 maart 2014 om 11:09
quote:lilalinda schreef op donderdag 13 maart 2014 11:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="gg2013 in "Onrust door de Mirena spiraal?"" class="messagelink">gg2013 schreef op 13 maart 2014 @ 11:01</a>:</b>
</div></blockquote>
je hebt geboekt, omdat je er zin in had, komt wel weer goed Ja ik wil graag gaan maar schiet gelijk in de stress als ik alleen al aan die lange autorit denk
</div></blockquote>
je hebt geboekt, omdat je er zin in had, komt wel weer goed Ja ik wil graag gaan maar schiet gelijk in de stress als ik alleen al aan die lange autorit denk
donderdag 13 maart 2014 om 11:11
quote:Apatura schreef op donderdag 13 maart 2014 10:42 Zeker wel op wintersport. Van bewegen en zon ga je je beter voelen.
Ze is zwanger geweest dus de situatie nu kan je niet vergelijken met de mirena voor die tijd. Ja die ga ik vandaag even halen, wie weet helpt het:) dank je
Ze is zwanger geweest dus de situatie nu kan je niet vergelijken met de mirena voor die tijd. Ja die ga ik vandaag even halen, wie weet helpt het:) dank je
donderdag 13 maart 2014 om 11:14
quote:Ephina schreef op donderdag 13 maart 2014 10:54 Heel herkenbaar. Aan het einde van het jaar was ik een wrak. Depressief, angstig, geagiteerd, constant op scherp.. Mirena ging er uit en daarna begon ik te herstellen.
Wel op wintersport gaan trouwens. Activiteit hielp bij mij wel eens en je weet iig wat je moet gaan doen. Als het allemaal niet gaat ga je gwn de hele dag aan de gluhwein . Ja dat is precies hoe ik me voel sinds die spiraal is geplaatst. Ik ga de dokter maar even bellen en vragen of het iets te maken heeft met een andere samenstelling idd. Wie weet, vorige keer heb ik geen last gehad van de spiraal dus vind het wel vreemd.
Wel op wintersport gaan trouwens. Activiteit hielp bij mij wel eens en je weet iig wat je moet gaan doen. Als het allemaal niet gaat ga je gwn de hele dag aan de gluhwein . Ja dat is precies hoe ik me voel sinds die spiraal is geplaatst. Ik ga de dokter maar even bellen en vragen of het iets te maken heeft met een andere samenstelling idd. Wie weet, vorige keer heb ik geen last gehad van de spiraal dus vind het wel vreemd.
donderdag 13 maart 2014 om 11:16
Pf, tis zo moeilijk dat je dit nog niet eerder hebt gehad. Als't nou bij je eerste voorgekomen was zou ik er echt op staan dat de HA hem vandaag nog verwijderde.
Maarja, you can't be sure natuurlijk of de Mirena de reden is voor jouw klachten.
Trouwens, valeriaan hielp een beetje bij mij. Haalde het scherpe randje er af, af en toe, als het niet te heftig was.
Maarja, you can't be sure natuurlijk of de Mirena de reden is voor jouw klachten.
Trouwens, valeriaan hielp een beetje bij mij. Haalde het scherpe randje er af, af en toe, als het niet te heftig was.
donderdag 13 maart 2014 om 11:16
quote:lilalinda schreef op donderdag 13 maart 2014 11:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="gg2013 in "Onrust door de Mirena spiraal?"" class="messagelink">gg2013 schreef op 13 maart 2014 @ 11:09</a>:</b>
[...]
Ja ik wil graag gaan maar schiet gelijk in de stress als ik alleen al aan die lange autorit denk</div></blockquote>ga een dag eerder weg, en breek de rit in wat kleinere stukken Ja dat is wel een idee inderdaad, ik heb het ook vooral in de ochtenden dus misschien niet meer vroeg vertrekken. Voel me alleen zon zeur dat mijn man alles aan moet passen omdat ik steeds ziek ben pfff!
[...]
Ja ik wil graag gaan maar schiet gelijk in de stress als ik alleen al aan die lange autorit denk</div></blockquote>ga een dag eerder weg, en breek de rit in wat kleinere stukken Ja dat is wel een idee inderdaad, ik heb het ook vooral in de ochtenden dus misschien niet meer vroeg vertrekken. Voel me alleen zon zeur dat mijn man alles aan moet passen omdat ik steeds ziek ben pfff!
donderdag 13 maart 2014 om 11:21
quote:Ephina schreef op donderdag 13 maart 2014 11:16 Pf, tis zo moeilijk dat je dit nog niet eerder hebt gehad. Als't nou bij je eerste voorgekomen was zou ik er echt op staan dat de HA hem vandaag nog verwijderde.
Ja dat was ook mijn eerste gedachten "haal ajb dat ding er nu meteen uit" maar ik denk dat sowieso spiraal eruit, zwanger zijn spiraal erin en weer eruit ook niet goed zal zijn voor mijn hormoonhuishouding.
Maar ik weet idd niet zeker of dit door mijn spira komt en aan de pil durf ik niet meer, we willen graag nog even wachten met een 2de kleine na wat er is gebeurd allemaal.
Ik zal het eens proberen:)
Ja dat was ook mijn eerste gedachten "haal ajb dat ding er nu meteen uit" maar ik denk dat sowieso spiraal eruit, zwanger zijn spiraal erin en weer eruit ook niet goed zal zijn voor mijn hormoonhuishouding.
Maar ik weet idd niet zeker of dit door mijn spira komt en aan de pil durf ik niet meer, we willen graag nog even wachten met een 2de kleine na wat er is gebeurd allemaal.
Ik zal het eens proberen:)
donderdag 13 maart 2014 om 11:24
quote:Dahlia74 schreef op donderdag 13 maart 2014 11:18 Je hebt nu 3/4 weken een mirena, een groot gedeelte van de klachten al veel langer. Die lijken dus geen verband te hebben met de mirena. Ik zal toch teruggaan voor die misselijkheidsklachten en buikpijnklachten. Dat moet toch ergens vandaan komen.
Ja de arts zegt dat het PDS (prikkelbare darm) is. Omdat ze niks kunnen vinden en ze wil dan ook verder niks meer onderzoeken wat de misselijkheid/buikpijn betreft.
Alleen het rare is dat die onrust is gekomen sinds de spiraal is geplaatst en dat is wat het zo ondragelijk maakt. Ik kan niet uitleggen hoe verschrikkelijk dat gevoel is.
Ja de arts zegt dat het PDS (prikkelbare darm) is. Omdat ze niks kunnen vinden en ze wil dan ook verder niks meer onderzoeken wat de misselijkheid/buikpijn betreft.
Alleen het rare is dat die onrust is gekomen sinds de spiraal is geplaatst en dat is wat het zo ondragelijk maakt. Ik kan niet uitleggen hoe verschrikkelijk dat gevoel is.
donderdag 13 maart 2014 om 11:39
Maar toch, ook al waren de klachten er al eerder. En hoeven ze niet per se door de mirena te komen. De mogelijkheid is er wel dat deze verergerd worden door de mirena.
Ik had mijn mirena tijdens een rampenjaar laten plaatsen, en ondervond er ook heel veel last van. Ondanks dat de huisarts zoiets had, van ja, je hebt dit jaar zoveel meegemaakt, die klachten zullen vast niet door de mirena komen.
Maar verwijderen van de mirena was de enige factor waar ik op dat moment direct en makkelijk invloed op had.
Ik had mijn mirena tijdens een rampenjaar laten plaatsen, en ondervond er ook heel veel last van. Ondanks dat de huisarts zoiets had, van ja, je hebt dit jaar zoveel meegemaakt, die klachten zullen vast niet door de mirena komen.
Maar verwijderen van de mirena was de enige factor waar ik op dat moment direct en makkelijk invloed op had.
donderdag 13 maart 2014 om 11:59
Ik heb de dokter terug gebeld en uiteindelijk heb ik toch een afspraak kunnen maken vanmiddag. Ik ga met haar overleggen alleen ben bang dat net als wat lizzebeestje al zegt dat ze gaat zeggen ja komt door wat je mee hebt gemaakt, stress en pds. Maar ik ken niemand met pds die daardoor deze klachten heeft.
Dus toch even kijken of ik hem laat zitten of niet, weet het echt niet op dit moment
Dus toch even kijken of ik hem laat zitten of niet, weet het echt niet op dit moment
donderdag 13 maart 2014 om 12:00
Ik heb ook PDS en die klachten zijn dagelijks aanwezig maar verergerden door de Mirena. Ik werd van de Mirena zo instabiel dat mijn lijf constant in een Fight or Flight reactie zat. M.a.w. stress. En stress heeft invloed op? Juist ja; maagdarmstelsel.
Daarom krijgen mensen bij acute stress vaak ineens aandrang.
Daarom krijgen mensen bij acute stress vaak ineens aandrang.
donderdag 13 maart 2014 om 12:01
Tjah, met zo veel klachten en heftige gebeurtenissen in de voorgeschiedenis zou ik overwegen om ff helemaal koos hormoonloos te gaan. Indien je dan klachten houdt heb je iig een "schone" lei om mee te beginnen. M.a.w. dan heb je al wat dingen uitgesloten en is de werkelijke oorzaak makkelijker te vinden.