Gezondheid alle pijlers

Onrust door de Mirena spiraal?

13-03-2014 09:31 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb nu sinds 3/4 weken mijn 2de mirena spiraal. Maar voel me niet meer mezelf de laatste weken, ik ben de eerste 2 weken heel somber geweest, extreme stemmingswisselingen en noem maar op en nu sinds 8 dagen word ik elke ochtend standaard om 07:00uur helemaal onrustig wakker, het is om gek van te worden. Het gevoel is moeilijk te beschrijven maar ik weet me dan geen raad meer met mezelf, alsof ik 10 blikjes redbull op heb. Dit gevoel houd uren lang aan en is niet meer om te doen:( Ben ook heel veel misselijk, vooral de ochtenden. Ik weet niet of iemand iets soortgelijks heeft gehad en of het wel met de mirena te maken kan hebben. Ik wil hem niet zomaar laten verwijderen aangezien ik vorig jaar door de pil heen zwanger ben geraakt en de mirena wel 1 van de veiligste voorbehoedsmiddelen vind.

Hoop dat iemand me raad kan geven, ik kan amper nog functioneren zo 😔
It's the simple things in life we forget
Oh en over die angststoornis.. Ik was ook echt bang voor álles. Doemscenario's van hier tot Tokio in mijn hoofd. Een standaard basislevel van stress.. En als ik dan weer een doemscenario in mn kop kreeg had ik echt doodsangsten.. Hartkloppingen, zweten, paniek, hyperventileren. En als dat dan weer over ging ging ik weer terug naar de basisstresslevel. Het voelde echt als bergen zoemende bijen in mijn buik..
Eruit met dat rotding! Tenminste als je er gevoelig voor bent en dat ben jij blijkbaar,

Heb ik ook gehad en volgens veel artsen is het te weinig hormoon om te voelen...DUS WEL!

Ik heb ook bijwerking gemeld bij Lareb. Ik was echt depressief..wat jij beschrijft. Huisarts toen geloofde direct en eruit gehaald. Daarna weer mezelf.
@ Ephina ja voor mijn vakantie gaat dat sowieso niet meer lukken om hem eruit te halen. Ik vind het wel vreemd omdat ik dit bij mijn vorige spiraal nooit heb gehad. Daarbij zou ik niet weten wat voor soort anticonceptie ik zou moeten nemen hierna. Overal zitten hormonen in toch?

En dat gevoel wat jij beschrijft is heel herkenbaar inderdaad, zo vervelend. Ik vraag me af hoe ik kan gaan genieten van mijn vakantie op deze manier
quote:MissPoesss80 schreef op vrijdag 21 maart 2014 13:32 Eruit met dat rotding! Tenminste als je er gevoelig voor bent en dat ben jij blijkbaar,

Heb ik ook gehad en volgens veel artsen is het te weinig hormoon om te voelen...DUS WEL!

Ik heb ook bijwerking gemeld bij Lareb. Ik was echt depressief..wat jij beschrijft. Huisarts toen geloofde direct en eruit gehaald. Daarna weer mezelf. Ja ik durf echt niet te zeggen of het de spiraal is vooral omdat ik dit nooit eerder heb gehad. Hoezo ben ik in godsnaam ineens bang om een lange autorit te maken ik doe dat al heel mijn leven :S ik snap het niet. Heb 5 jaar een spiraal gehad hiervoor en nooit last van zoiets gehad.
quote:gg2013 schreef op 21 maart 2014 @ 15:43:

[...]

Ja ik durf echt niet te zeggen of het de spiraal is vooral omdat ik dit nooit eerder heb gehad. Hoezo ben ik in godsnaam ineens bang om een lange autorit te maken ik doe dat al heel mijn leven :S ik snap het niet. Heb 5 jaar een spiraal gehad hiervoor en nooit last van zoiets gehad.

Had je eerst ook Mirena spiraal? Ik vind het ondingen maar ik ben ook heel gevoelig voor hormonen. Kies dan voor een koperspiraal...

Bij mij had het echt wel verband met elkaar. Kan dat natuurlijk niet van jou zeggen maar wel zeeeeeer herkenbaar.
quote:gg2013 schreef op 21 maart 2014 @ 08:00:

[...]

En die angstgevoelens had je daarvoor niet?

Nee. Daarna gelukkig ook niet meer. Wat een ellende was dat, zeg.

Vanzelfsprekend zou ik dit niet als specifieke bijwerking bij mij genoemd hebben als ik ze daarvoor al had gehad.

Depressieve stemming/depressie & Zenuwachtigheid worden overigens in de bijsluiter als vaak voorkomende bijwerkingen genoemd.
Hallo,

Sinds ongeveer een half jaar heb ik vooral tijdens het vrijen pijn in mijn rechter eierstok.. Ik heb nu voor a.s. maandag een afspraak gemaakt bij de ha, maar wilde mezelf een beetje voorbereiden met wat het nu kan zijn. Ik heb nu pas een afspraak gemaakt omdat de klachten alleen maar erger worden, last van hoofdpijn, buikpijn, rugpijn en lichtelijke depressieve buien.. maar nu hoorde ik dat dit ook te maken kan hebben met het mirena spiraaltje, deze heb ik nu ongeveer 2 jaar. Maar ik zou zelf de klachten nooit daaraan hebben gekoppeld. Is er iemand die ook in zo'n situatie heeft gezeten of iemand kent die dit heeft meegemaakt. Of weet wat het kan zijn, dan hoor ik dat graag!

En sorry dat ik in dit topic begin, maar kon zelf geen nieuw bericht plaatsen:(

Maar alvast bedankt voor het lezen & reageren!

xxx

Heb precies hetzelfde ! Heb nu ook ongeveer 2,5 jaar de mirena
quote:Melpomene schreef op 23 maart 2014 @ 14:58:

[...]

Nee. Daarna gelukkig ook niet meer. Wat een ellende was dat, zeg.

Vanzelfsprekend zou ik dit niet als specifieke bijwerking bij mij genoemd hebben als ik ze daarvoor al had gehad.

Depressieve stemming/depressie & Zenuwachtigheid worden overigens in de bijsluiter als vaak voorkomende bijwerkingen genoemd.En de HA maar roepen dat dat echt niet kan . Ik snap die houding t.o.v. de spiraal niet. Ik heb naast mijn depressie ook een jaar lang helse pijn geleden. Een week voor, tijdens en een week na de menstruatie. M.a.w. anderhalve pijnvrije week per maand. Maar neuh, eerst door proberen die Mirena. Bah.
quote:gg2013 schreef op 21 maart 2014 @ 15:39:

@ Ephina ja voor mijn vakantie gaat dat sowieso niet meer lukken om hem eruit te halen. Ik vind het wel vreemd omdat ik dit bij mijn vorige spiraal nooit heb gehad. Daarbij zou ik niet weten wat voor soort anticonceptie ik zou moeten nemen hierna. Overal zitten hormonen in toch?

En dat gevoel wat jij beschrijft is heel herkenbaar inderdaad, zo vervelend. Ik vraag me af hoe ik kan gaan genieten van mijn vakantie op deze manier

Je zou een koperspiraal kunnen nemen, geen hormonen

Echt, laat die Mirena verwijderen
Je bent zelf een theepot
Heb dat ook ooit gedaan, werd er gek van!

ken nog iemand die hetzelfde had. Ik heb hem er toen weer uit laten halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven