Gezondheid alle pijlers

ONS heeft medicijnen voor SOA, ik ook testen?

02-07-2010 17:06 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
O gote wijzen der forum,

Gisteren heb ik een ONS gehad.

Nadat ik een doosje medicijnen zag liggen op tafel,(geheel in het zicht by the way) en de heer in kwestie vroeg waar hij last van had vertelde hij dat hij deze slikte om zijn koortslip te onderdrukken. Ik vertrouw het niet echt, bij nachecken op internet wordt dit middel ook verstrekt bij genitale herpes, wat misschien logisch is, maar het 2e doosje wat erbij lag waren medicijnen voor Chlamidia.(!!) Helaas kwam ik daar later achter tijdens mijn zoektocht op internet en heb hem er dus niet mee geconfronteerd maar dan de grote Vraag: Ondanks dat we condooms hebben gebruikt bij penetratie, is het wijs om een SOA test te doen?

Alvast bedankt voor het meedenken...
Ik zou het wel doen.. Beter het zekere voor het onzekere.

Je moet wel even de incubatietijd opzoeken zodat je niet te vroeg test.
Wat is een ONS?
anoniem_59438 wijzigde dit bericht op 02-07-2010 17:08
Reden: Snap 'm al ;-)
% gewijzigd
Ja, zou zeker even laten testen..
sex met iemand toch?
One Night Stand
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 02 juli 2010 @ 17:09:

One Night StandIk ben denk ik veel te braaf om dat soort afkortingen te begrijpen
ONS= one night stand.

Als hij koortsuitslag had en hij heeft aan orale seks gedaan bij jou, dan heb jij dus kans om herpes te krijgen.

Ik zou het sowieso laten testen. Even naar de Soa poli.
Cum non tum age
testen!

en snel!
Trouwens,

niet te snel want je hebt incubatietijd...

Mocht je besmet zijn is het neit direct te zien. Ff huisarts bellen voor advies..
quote:SweetSummer schreef op 02 juli 2010 @ 17:11:

testen!

en snel!volgens moet je sowieso 2 weken wachten om te kunnen testen en voor HIV minimaal 3 maanden wachten alvorens bloed prikken.
Aaaah lees nu je aanvulling Sweetsummer
Er was orale seks, maar hij had geen koortslip. (anders was de orale seks ook zeker niet gebeurd)

Ik baal alleen zo verschrikkelijk, heb 3 maanden geleden ook al een SOA-test moeten doen omdat mijn ex "ineens" last had van Chlamidia...vandaar ook ex....

*zucht*
condooms?
Condooms bieden geen 100% anti-SOA garantie. Neem contact op met je huisarts en overleg met hem of haar wanneer je je het beste kunt laten testen.
Je hebt een goede ONS uitgekozen, maar liefst 2 SOA's tegelijkertijd! Dat betekent dus dat hij zonder condoom heeft gevreeën in het verleden...
Dank u dames voor de adviezen!

Ik heb net gekeken, het is inderdaad 2 weken... (was ik alweer vergeten van de vorige keer )

Toch maar ff binnenkort de poli bellen dan....
quote:Nammma schreef op 02 juli 2010 @ 17:27:

Je hebt een goede ONS uitgekozen, maar liefst 2 SOA's tegelijkertijd! Dat betekent dus dat hij zonder condoom heeft gevreeën in het verleden...Yep....blijkt maar weer dat mijn taste of men belabberd is, maar dat is volgens mij een heeeel ander topic....
quote:nieuweauto schreef op 02 juli 2010 @ 17:18:

condooms?Condooms bij penetratie niet bij orale seks...dom ja....
Waarom zou je het níet even testen?

Is het niets, ook goed en mocht het wel zo zijn dat meneer besmettelijk was dan kun je er nog iets aan doen.

Wat balen zeg zoiets. Gelukkig maar dat de boel open en bloot op tafel lag, nu weet je het tenminste
quote:fussie schreef op 02 juli 2010 @ 17:42:

Waarom zou je het níet even testen?

Omdat we wel condooms gebruikt hebben was ik in dubio..

En die doosjes open en bloot, iets noem je geloof ik: "een geluk bij een ongeluk"...of hij heeft het expres gedaan..:-o
Wel gemeen van hem dat hij seks heeft terwijl hij weet dat hij nog aan de medicijnen zit tegen de SOAs. Ronduit asociaal.
Je bent wel erg snel in je oordeel. Veel medicujnen worden toegepast bij verschillende aandoeningen. Hoe zeker ben je van je zaak? Ik zou wel een test doen.
Zou het als ik jou was alsnog een keer bespreekbaar maken. Gewoon rustig voor gaan zitten en zeggen dat als er iets aan de hand is dat je dit liever weet om te voorkomen dat dit vervelende consequenties gaat hebben voor jouw gezondheid.

En voor de zekerheid inderdaad jezelf laten testen!
Herpes kun je ook met condoom oplopen, dus zegt niet alles. Het virus kan zich nl ook buiten de penis bevinden.

Zou wel een test doen ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven