Gezondheid alle pijlers

Ontpillen hoofdpijn

20-04-2021 17:44 17 berichten
Inmiddels ben ik een halfjaar gestopt met de pil en heb ik nu zo'n drie keer een normale menstruatie gehad. Ik had verwacht en vooral ook gehoopt dat de hoofdpijn die ik vooral tijdens de stopweek met de pil had zou verdwijnen. Niets is minder waar de week voor mijn menstruatie en tijdens mijn menstruatie erg veel last van spanningshoofdpijn. Wat is jullie ervaring kan dit nog met ontpillen te maken hebben, ook al is mijn menstruatie wel op gang?
Ik denk dat de spanningshoofdpijn niet met de pil te maken heeft. Maar met spanning..of is dat heel raar gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Of misschien drink je niet genoeg voor wat je lichaam die week nodig heeft.
@luci_Mster2 dat is niet gek gedacht. Alleen wat me opvalt dat het vooral de week voor en tijdens mijn menstruatie komt.
astrid0511 schreef:
20-04-2021 17:55
@luci_Mster2 dat is niet gek gedacht. Alleen wat me opvalt dat het vooral de week voor en tijdens mijn menstruatie komt.
Dan kan het ander soort hoofdpijn zijn door PMS bijvoorbeeld. Ik heb dat heel erg zelf.
Maar dan gaat ontpillen/stoppen met de pil je daar denk ik juist niet vanaf helpen.
Ik heb inderdaad ook al gekeken naar PMS ik las wel dat de klachten daarbij stoppen tijdens de menstruatie. Dat is bij mij met de hoofdpijn niet. Wel merk ik dat ik de week van tevoren last van stemmingswisselingen heb, maar dat hoeft niet perse PMS te zijn natuurlijk.
astrid0511 schreef:
20-04-2021 18:00
Ik heb inderdaad ook al gekeken naar PMS ik las wel dat de klachten daarbij stoppen tijdens de menstruatie. Dat is bij mij met de hoofdpijn niet. Wel merk ik dat ik de week van tevoren last van stemmingswisselingen heb, maar dat hoeft niet perse PMS te zijn natuurlijk.

Die stoppen hier echt niet tijdens de menstruatie. Denk dat ik zonder pil elke maand ergens tussen de 7-14 dagen diverse pms klachten heb. Waaronder hoofdpijn. Soms wel een week. Met pil scheelt de helft. Doorslikken of prikpil, nergens meer last van.


Je kan het gewoon nog 1 maand aanzien, even op je vochtinname letten, blijft de hoofdpijn dan zou ik gewoon de huisarts bellen.
Luci_Mster2 schreef:
20-04-2021 17:57
Dan kan het ander soort hoofdpijn zijn door PMS bijvoorbeeld. Ik heb dat heel erg zelf.
Maar dan gaat ontpillen/stoppen met de pil je daar denk ik juist niet vanaf helpen.

Top, dank voor je reactie. Ga ik dat in ieder geval doen en ook meer drinken. En volgende maand kijken. Probeer het al via app bij te houden welke klachten ik op een dag ervaar.
Hier ook altijd hoofdpijn in de eerste dagen van mijn menstruatie. Met pil, zonder pil, met spiraal.

2 naproxennatrium nemen en dat werkt als een gek.
Hoi To, net als Luci heb ik zonder pil hetzelfde. Na de eisprong begint het en gaat nog door tot dag 3 van de menstruatie. PMS. Ik ben er weer van aan de pil gegaan, die ellende iedere maand...
Ik heb in mijn leven maar heel weinig de pil gebruikt, maar hoofdpijn hoort bij mij bij pms. Ik gebruik pijnstillers en heb met de jaren geleerd welke combinatie in welke hoeveelheid en frequentie goed werkt.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdpijn is heel vaak ook hormoon gevoelig. Wanneer je nu geen pil meer slikt of andere hormonen, kan je cyclus invloed hebben op de hoofdpijn.

Ik zou opzoek gaan naar de (spannings)hoofdpijn om de oorzaak weg te nemen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Geen stopweek houden was geen optie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
20-04-2021 19:22
Geen stopweek houden was geen optie?
Ja dat deed ik meestal inderdaad, geen stopweek. Maar ben om andere redenen nu gestopt met de pil en mijn verwachting was dat de hoofdpijn mede door pil zou komen. Maar ben er bang voor en dat het daar dan niet aan lag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaker wel dan geen hoofdpijn, maar rond mijn menstruatie en eisprong is deze het ergst, vaak ook een dag of twee migraine. Duidelijk hormonaal dus. Maar als ik de pil (door) slik / spiraal / nuvaring gebruik heb ik minder 'gewone' hoofdpijn en vaker migraine. Ik wacht dus maar op de overgang.
Ergo, ik denk niet dat het met 'ontpillen' te maken heeft, maar met hormonen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
astrid0511 schreef:
20-04-2021 20:46
Ja dat deed ik meestal inderdaad, geen stopweek. Maar ben om andere redenen nu gestopt met de pil en mijn verwachting was dat de hoofdpijn mede door pil zou komen. Maar ben er bang voor en dat het daar dan niet aan lag.
Grotere kans dat het gewoon hormonen zijn die het veroorzaken. Hier zowel met als zonder pil altijd hoofdpijn gehad.
Denk ook wel dat het hormonen zijn... Misschien gewoon eens naar de dokter gaan hiervoor? Kan inderdaad wel andere oorzaak zijn of verband hebben met iets anders.
Ik ben in november gestopt met de pil en door te stoppen, heb ik vorige maand ontdekt dat ik endometriose heb. Leuk.
Door de pil te nemen en dus hormonen te nemen werd dat zo goed als volledig tegengehouden maar nu ik geen hormonen meer slik, heeft het vrij spel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven