Gezondheid alle pijlers

Ontstoken duim

01-08-2012 08:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, weet even niet wat ik moet doen..

Sinds 4 dagen is het bovenop mijn duim in het midden, flink dik en rood. Het klopt en is erg pijnlijk.

Ik ben eergister naar de huisarts geweest, en ze gaf aan Soda badjes te gebruiken, en even aankijken. Als ik koorts zou krijgen of de pijn gaat uitbreiden moet ik terugkomen.

Gisternacht niet kunnen slapen van de pijn. Huid stond gespannen en voelde warm aan.

Ik belde naar de assistent, en gaf als advies Ibuprofen 400 mg te kopen, en als het erger werd langskomen.

Ik heb mij gister helaas moeten ziekmelden. Ik werk in de zorg, en kan nu alleen mijn rechterhand optimaal gebruiken. Vandaag moet ik weer contact opnemen met mijn manager.

Vanmorgen: De pijn is weg. Maar de zwelling is hetzelfde. Kan nog steeds niet mijn duim bewegen.

Net met een steriele pincet iets wat opengemaakt, maar er kwam maar 2 druppeltjes pus eruit (sorry beetje onsmakelijk). Rest wilde er niet uit komen.

Weet niet wat ik moet doen. Iemand een idee hoelang dit nog kan duren? Vind het vervelend om hierdoor niet te kunnen werken.
Het is mij niet duidelijk of je die Soda badjes nu wel of niet gedaan hebt?

Zie link:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... -teen.html
Bedankt voor de link!

Ja ik gebruik soda badjes. Ik merk alleen nog geen verschil, behalve dat de pijn minder is door de ibuprofen.

Ik ben bang dat ik langs de huisarts moet gaan, om het open te moet laten snijden brr. Ik hoop echt dat het vanzelf over gaat.
De ouderwetse trekzalf kopen? Trekt er alles uit normaal.

Of pleister met uierzalf (niet uiercrème)
Ik zou er niet teveel mee "rommelen". Gewoon de soda badjes doen en als het erger word de huisarts weer bellen. Vooral niet zelf gaan plukken, dan heb je kans dat het alleen maar erger word.
Trekzalf is toch voor steenpuisten? Dat zou ik er zelf niet gauw opsmeren.

Ik zou het advies van de huisarts volgen met Soda en als het niet beter gaat dan gewoon langsgaan; niet zelf gaan klooien. Ben je nog verder van huis als de infectie doortrekt.
Extra vitaminen tot je nemen en idd: doorgaan met de sodabadjes. (groene Biotex is ook erg goed, die voor handwasjes.)

Na een sodabadje is de huid mooi zacht en kun je misschien een klein beetje pulken met iets steriels. Daarna nog een keer goed uitknijpen maar niet teveel manipuleren.

Als 't na een of twee dagen niet minder rood en pijnlijk is: huisarts toch maar...
Oke heel erg bedankt voor jullie reacties, hier heb ik wat aan!

Ik ga gewoon door met Soda, en t verder met rust laten. Hopelijk gaat het snel over, en kan ik weer aan het werk, en zo niet ga ik weer langs de huisarts.
quote:sundream schreef op 01 augustus 2012 @ 09:01:

Trekzalf is toch voor steenpuisten? Dat zou ik er zelf niet gauw opsmeren.

Ik zou het advies van de huisarts volgen met Soda en als het niet beter gaat dan gewoon langsgaan; niet zelf gaan klooien. Ben je nog verder van huis als de infectie doortrekt.Trekzalf is echt wel voor meer dan alleen steenpuisten hoor, ik heb een tijd een ingegroeide nagel gehad, en met trekzalf ben ik er zonder operatie vanaf gekomen, trok heel de etter eruit. De slierten (sorry onsmakelijk) kwamen zo in het sodabad naar boven drijven.
En ik moet zeker ook meer vitamine gaan nemen. En het wat relaxter aan gaan doen, want ik merk dat ik de laatste tijd wel vaker last heb van kleine ontstekingen.
Ik lees inderdaad dat (daro) trekzalf ook voor onstekingen zijn. Kan ik ook gaan proberen, bedankt voor de tip.
Ik zou zeggen ,meerdere keren per dag een soda-badje, daarna een gaasje met betadinezalf erop,vastplakken met leukoplast..

Is het na een paar dagen/een week niet minder,terug naar Huisarts.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Biergistpillen zijn bloedzuiverend. Ik neem ze meestal een tijdje als ik merk dat mijn huid onrustig is, maar ik neem aan dat het ook werkt tegen ontstekingen in andere lichaamsdelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven