Gezondheid alle pijlers

Ontstoken duim

01-08-2012 08:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, weet even niet wat ik moet doen..

Sinds 4 dagen is het bovenop mijn duim in het midden, flink dik en rood. Het klopt en is erg pijnlijk.

Ik ben eergister naar de huisarts geweest, en ze gaf aan Soda badjes te gebruiken, en even aankijken. Als ik koorts zou krijgen of de pijn gaat uitbreiden moet ik terugkomen.

Gisternacht niet kunnen slapen van de pijn. Huid stond gespannen en voelde warm aan.

Ik belde naar de assistent, en gaf als advies Ibuprofen 400 mg te kopen, en als het erger werd langskomen.

Ik heb mij gister helaas moeten ziekmelden. Ik werk in de zorg, en kan nu alleen mijn rechterhand optimaal gebruiken. Vandaag moet ik weer contact opnemen met mijn manager.

Vanmorgen: De pijn is weg. Maar de zwelling is hetzelfde. Kan nog steeds niet mijn duim bewegen.

Net met een steriele pincet iets wat opengemaakt, maar er kwam maar 2 druppeltjes pus eruit (sorry beetje onsmakelijk). Rest wilde er niet uit komen.

Weet niet wat ik moet doen. Iemand een idee hoelang dit nog kan duren? Vind het vervelend om hierdoor niet te kunnen werken.
Het is mij niet duidelijk of je die Soda badjes nu wel of niet gedaan hebt?

Zie link:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... -teen.html
Bedankt voor de link!

Ja ik gebruik soda badjes. Ik merk alleen nog geen verschil, behalve dat de pijn minder is door de ibuprofen.

Ik ben bang dat ik langs de huisarts moet gaan, om het open te moet laten snijden brr. Ik hoop echt dat het vanzelf over gaat.
De ouderwetse trekzalf kopen? Trekt er alles uit normaal.

Of pleister met uierzalf (niet uiercrème)
Ik zou er niet teveel mee "rommelen". Gewoon de soda badjes doen en als het erger word de huisarts weer bellen. Vooral niet zelf gaan plukken, dan heb je kans dat het alleen maar erger word.
Trekzalf is toch voor steenpuisten? Dat zou ik er zelf niet gauw opsmeren.