Gezondheid alle pijlers

ontstoken lymfeklier

09-09-2009 10:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier dit wel eens gehad?

mijn zoon van acht jaar had maandag pijn achter zijn oor. Op dat bot wat daar zit. Dinsdag toch maar even naar de dokter geweest en die zei dat het een ontstoken lymfeklier is en dat zijn oor verstopt zit. Het moet binnen vier weken over zijn.

Vanmorgen had hij een pijnlijke nek en rondom die klier deed het nu ook pijn. Hij wilde wel heel graag naar school maar hij ging wel aan de juf vragen of zijn tafel anders neergezet mocht worden omdat hij zijn nek niet kan draaien.

Ik heb net maar weer even de dokter gebeld en zij belt vanmiddag terug.

Mijn vraag: iemand ervaring hiermee? doet het echt heel pijn of valt het wel mee en duurt het echt vier weken voordat het over is?
Als eerste beterschap niks vervelender dan klierende klieren.

Ik heb het 1 keer heel erg gehad in mijn hals samen met een keelontsteking. Kon bijna niet slikken en er naar wijzen deen al zeer. Met 400mg ibuprofen ging het wel maar ik was wel een paar dagen 'out' (had er koorts bij gekregen).

Het duurde lang voordat de pijn echt weg was en soms speelt het nog op.

Kan je niets mooiers vertellen.
-
Ok blijft een zwakke plek dus.

Nou dan denk ik niet dat hij zich nu een beetje aanstelt maar dat hi er echt wel last van heeft!

Balen dat het zolang duurt.
Heb je hem al iets ontstekingremmends gegeven?
nee nog niet. Gisteravond wel een paracetamol voor de hoofdpijn. Ik wacht wel even het telefoontje van de dokter af. Misschien schrijft zij iets voor?
Mijn zus heeft in haar nek bij het oor ook een ontstoken lymfeklier gehad. Klier zag opgezwollen en deed haar toen ook pijn. Ze heeft toen bij de huisarts wel een antibiotica-kuur gekregen. Volgens mij wordt dat ook ingezet bij ontstekingen.
Heb het ook een paar x gehad en kreeg er dan een kuurtje voor. Meestal was 't dan zo over, 1x heeft het een paar weken en 2 verschillende kuren geduurd. Hoe lang het zonder kuur duurt weet ik niet.

Was er wel flink beroerd van, want het was een fikse ontsteking, dus met koorts erbij en alles.

Pijn was er wel, maar niet dramatisch. Het meest vervelende was dat m'n nek heel stijf was, omdat die ontsteking enorm in de weg zat (zag er niet uit, m'n kin was op een gegeven moment volledig verdwenen ).
.
Dokter heeft net gebeld en ik moet vanmiddag even terug komen.

De reden dat ik soms twijfel over zijn pijn is dat hij, nadat zijn broertje een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen, gek is op medische aandacht. Ik heb al meerder malen voor niks bij de huisarts gezeten en dan biechtte hij weer op dat er eigenlijk niks aan de hand was. Helaas kan hij erg goed acteren en iets ook lang volhouden.

Maar goed nu twijfel ik echt niet meer want dit verzin je eigenlijk niet!
*
Je kunt altijd de temperatuur opnemen van je zoontje...als die 38 of hoger is heeft hij koorts. Zal dan ws het gevolg zijn van de ontsteking. Heb je wel de feiten op papier.
Het kan ook een hevige gecompliceerde oorontsteking zijn. Had hij hiervoor al last van zijn oren? Staat zijn oor af? (Dus meer naar buiten dan normaal?) Dat laatste is met koorts echt foute boel en dan is het waarschijnlijk geen klier, maar een abces achter zijn oor. Hiermee moet je zsm naar de kno arts.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
.
Ga morgen eens op zoek naar Konijntje Woelwater. Ik ken het boek niet!

Vanmiddag weer naar de huisarts geweest. Hij heeft dus "gewoon" een behoorlijke keelontsteking (kwartje is ook gevallen: vandaar die vreselijke stinkadem. En ik maar poetsen!) en daarbij dus een ontstoken lymfeklier en ook opgezette klieren in zijn hals. Gekke is dat hij geen koorts heeft. De stijve nek komt van een nacht slapen. In de loop van de dag werd dat ook wat minder erg. Nou ja volgens de dokter heerst er nu weer vanalles en gaat het vanzelf over. Hij mag paracetamol en ik smeer hem in met zo'n creme die heet wordt, een soort tijgerbalsem. Hopelijk knapt hij snel weer op zodat hij helemaal fit is voor de mexicaanse griep!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven