Gezondheid alle pijlers

Ontstoken oorgaatjes?

14-09-2019 21:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ai ik denk dat mijn oorgaatjes ontstoken zijn. In een gekke bui had ik zin om mijn tweede gaatjes die al een aantal jaar geen oorbel meer hadden gedragen door te prikken. Dat heb ik met een oorbel gedaan. Dat ging opzich vrij makkelijk, het laatste stukje moest je er even doorheen duwen.
Vrijwel direct voelde ik een warme gloed, dat gevoel kon ik me nog herinneren van toen ik ze liet schieten.
Het doet wel een beetje pijn maar is te doen, ik kan ermee slapen en gewoon functioneren. Er komt wat vocht uit, na een nachtje slapen zitten er wat korstjes. Aan de achterkant zit een klein hard bultje. Mijn oorlellen zijn wat rood en dikker dan normaal.
Het lijkt net alsof ze nieuw zijn geschoten. Ik dacht eigenlijk dat doorprikken minder impact zou hebben. Is dit normaal? Of zijn dit tekenen van een ontsteking? Ik ontsmet met alcohol en betadine.
Moet ik mijn oorbellen in laten of juist niet?
Wie heeft tips?
Paar keer per dag met zout water spoelen en niet aanzitten of draaien.
Ik heb dit ook altijd als ik een tijdje geen oorbellen in heb gehad.

Druppel dan 1 of 2 keer per dag met alcohol en laat mijn oorbellen in. Ik draai wel altijd aan de oorbellen, zodat ze niet vast komen te zitten. Waarschijnlijk is t niet mogelijk maar is meer een gevoelsdingetje ;)

Meestal binnen een paar dagen over.
Ik had ook een paar jaar geen oorbellen gedragen en deed op een dag hangers in. De gaatjes waren nog wel open, maar nauwer geworden. De handeling was pijnlijk en ook toen ze erin zaten. Maar het waren vrij zware oorbellen. Ik dacht: misschien moet ik eerst maar weer eens knopjes dragen om te wennen. Ik had geen leuke meer, dus naar de juwelier. Ze deed ze erin met een beetje vaseline eraan. Dat ontsmet blijkbaar. Geen last meer gehad.
Paar keer spoelen met sterilon om te ontsmetten. Maar oorbellen er niet meer uithalen want dan groeit het dicht.
ik zou doen wat je ook doet als je net nieuwe hebt: onder de douche wassen met unicura zeep, dan als het zacht gewassen is het korstje weg wassen. Niet ronddraaien, dan kan het gaan ontsteken. Geen agressieve dingen erop als alcohol of sterilon.
:rofl: 5 verschillende adviezen.
Suðri schreef:
14-09-2019 23:11
:rofl: 5 verschillende adviezen.
Prijsschieten :proud:
Hahaha ja. Maar overal zal een kern van waarheid inzitten niet?
Bedankt in ieder geval voor het delen van jullie ervaringen en advies.

Unicura zeep heb ik niet maar ga ik morgen halen. Vaseline heb ik net geprobeerd... baat het niet dan schaad het niet.
Heb de oorbellen er terug in gedaan, dat ging al moeilijker alsof het alweer dicht aan het groeien was. Kan dat in een paar uur tijd?

Hoop dat het met een paar dagen over is.
Druppeltjeswater schreef:
14-09-2019 23:27
Hahaha ja. Maar overal zal een kern van waarheid inzitten niet?
Bedankt in ieder geval voor het delen van jullie ervaringen en advies.

Unicura zeep heb ik niet maar ga ik morgen halen. Vaseline heb ik net geprobeerd... baat het niet dan schaad het niet.
Heb de oorbellen er terug in gedaan, dat ging al moeilijker alsof het alweer dicht aan het groeien was. Kan dat in een paar uur tijd?

Hoop dat het met een paar dagen over is.
Bij mij heeft het echt maanden geduurd. Uiteindelijk heb ik het gewonnen :biggrin:
Maar echt heb weken ‘s morgens gele korstjes weggehaald :sick:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven