Gezondheid alle pijlers

Ontzettend misselijk

24-06-2016 11:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik hoop dat iemand anders hier ook mee bekend is, maar ik ben dus elke ochtend en avond missselijk. Als ik op mijn LINKER zij lig valt het wel mee maar anders... .

Ik moet jullie wel even vertellen: ben 18 en dde eexamens zijn net voorbij. Tijdens de examenperiode en daarvoor(toen je moest leren) was ik ook echt ontzettend misselijk maar dat kon ik begrijpen. (Ook met diarree en een maag die borrelt).

Nu ben ik geslaagd voor mijn examens(week geleden gehoord) en ik ben nogsteeds ontzettend misselijk. Was wel een periode tijdens de examens dat het even weg was, maar kwam daarna weer terug. (Voor de mensen die meteen denken; ZWANGER. nee. Ben net klaar met ongesteld zijn haha).

Ik ben er alleen zo klaar mee. Je gaat slapen en wordt wakker met een missseljjk gevoel. En ik kan dus alleen op mijn linkerzij liggen. Soms heb ik last van diarree en mn maag borrelt ook. Verder voelt me mond zo droog en...ja vies.... dat ik nu zovaak mijn tandenpoets voordat ik snachts ga slapen en sochtends wakker word, maar er nog niet uitwil.

Hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen. Ik wil ook wel naar de dokter gaan maar heb het gevoel alsof het daar te vaag voor klinkt.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 24 juni 2016 @ 17:56:

Hoe laat eet je 's avonds voor het laatst? Gefeliciteerd met je diploma.Dankjewel nog voor felicitatie (:
quote:missy_ecco schreef op 24 juni 2016 @ 11:26:

Heb je geen last van maagzuur? Of misselijk door pilgebruik? Bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad, je hebt duidelijk klachten, dus gewoon een afspraak maken!Ik gebruik de pil niet, maar maagzuur...uh ja zou ook kunnen alleenn zo voelt t niet
quote:xfabiana schreef op 24 juni 2016 @ 20:12:

[...]

Ik eet echt t allerlaatst tussen 1900- 20.00uur

Hoelaat ga je naar bed? Heb je al eens geprobeerd om daarna nog iets te eten? Als je om 12 uur 's middags uit bed komt zul je vast niet voor 2 uur slapen? Dan heb je dus al 7 a 6 uur niets gegeten, dat is te lang (+ de hele nacht niets eten).

Ik zou toch het eten iets meer verdelen over de dag. Ontbijten kun je leren, gewoon eten en drinken als je wakker bent (je hoeft toch niet over te geven?).
Trouwens, als je vaak maar 2x per dag eet, en je zegt voldoende te eten, dan eet je dus rond de 1000 kcal per maaltijd. Tussendoortje niet meegerekend. Geen wonder dat je maag van slag is.
quote:xfabiana schreef op 24 juni 2016 @ 20:12:

[...]

Ik eet echt t allerlaatst tussen 1900- 20.00uurDan eet je dus 16 uur achter elkaar niets.... Dan zou ik iig ook misselijk worden. Bovendien 'prop' je dan in 8 uur al het eten voor de hele dag, wat mij ook niet echt handig lijkt. Ik mag geen medisch advies geven, maar als het mijzelf zou betreffen, ging ik eerst even op een fatsoenlijk tijdstip ontbijten (desnoods 's avonds na 20 uur ook nog iets licht verteerbaars eten) en als dat niet hielp, naar de huisarts.
quote:xfabiana schreef op 24 juni 2016 @ 20:14:

[...]

Nee ik eet smiddags en savonds. En soms tussendoor snackje. Dus eet ong 3x perdag. Sws heb ik veel moeite met ontbijten als ik vroeg opsta juist omdat ik dan al helemaal misselijk ben dus ontbijten vind ik echt helemaal niks.Lees nu dus deze pas. Een snackje is geen volwaardige maaltijd als ontbijt/lunch/diner. Je eet dus maar 2 maaltijden en een snackje. Het zou dus kunnen dat je te weinig calorieën binnen krijgt. Qua misselijkheid, zie bovenstaande post.
Soms weet je het toch niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Kwejeebo schreef op 24 juni 2016 @ 21:15:

[...]

Hoelaat ga je naar bed? Heb je al eens geprobeerd om daarna nog iets te eten? Als je om 12 uur 's middags uit bed komt zul je vast niet voor 2 uur slapen? Dan heb je dus al 7 a 6 uur niets gegeten, dat is te lang (+ de hele nacht niets eten).

Ik zou toch het eten iets meer verdelen over de dag. Ontbijten kun je leren, gewoon eten en drinken als je wakker bent (je hoeft toch niet over te geven?).

Ik hoef niet over te geven. Krijg alleen het gevoel.

Dit klinkt inddd best logisch haha heb het nooit zo bekeken
quote:Kwejeebo schreef op 24 juni 2016 @ 21:17:

Trouwens, als je vaak maar 2x per dag eet, en je zegt voldoende te eten, dan eet je dus rond de 1000 kcal per maaltijd. Tussendoortje niet meegerekend. Geen wonder dat je maag van slag is.

Ik eet smiddags rond de 700kcal

En savonds ook zoiets. Soms minder soms meer. Ligt eraan wat ik eet.

En smiddags gwn een koekje bv.

Maar indd dit klinkt best logisch.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 24 juni 2016 @ 21:52:

[...]

Lees nu dus deze pas. Een snackje is geen volwaardige maaltijd als ontbijt/lunch/diner. Je eet dus maar 2 maaltijden en een snackje. Het zou dus kunnen dat je te weinig calorieën binnen krijgt. Qua misselijkheid, zie bovenstaande post.Te weining? Hmmm ja ik eet smiddags wel veel rond de 700kcal
quote:xfabiana schreef op 24 juni 2016 @ 22:16:

[...]

Te weining? Hmmm ja ik eet smiddags wel veel rond de 700kcal

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik eerst eens starten met een normaal eetschema te hanteren (om reden die ik eerder al noemde dat je al het eten voor een dag in 8 uur 'propt' en vervolgens 16 uur niet eet) of hier aan huisarts of diëtist hulp bij vragen. Dit om te kijken of misselijkheid af zou nemen. En als ik een opleiding op sportgebied zou gaan doen, zou ik weten dat een goed gedoseerd eetschema door de dag heen, nog belangrijker is. Dat zou voor mij een extra stimulans zijn om bijv wel te ontbijten.

Hoe jij daarmee om wilt gaan, is natuurlijk aan jezelf, net zoals je altijd naar de huisarts kunt gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven