Onverklaarbare lichamelijke klachten
donderdag 23 januari 2014 om 15:21
Zijn er meer mensen hier die dit hebben? Hoe ga jij daar mee om? Ik heb sinds een aantal weken aangezichtspijn en een algeheel gevoel van maleise. Hierdoor functioneer ik nauwelijks en zit ik in de zw. Volgens de bloedtesten en artsen ben ik gezond, toch voel ik me niet zo. Psychisch voel ik me goed, ik heb geen stress. Ik kan me dus niet voorstellen dat er psychisch iets aan de hand is waardoor ik deze klachten heb.
Iemand die zich hierin herkend?
Iemand die zich hierin herkend?

donderdag 23 januari 2014 om 15:31

donderdag 23 januari 2014 om 15:41

donderdag 23 januari 2014 om 15:45
donderdag 23 januari 2014 om 15:50
quote:livelife29 schreef op 23 januari 2014 @ 15:46:
Jawel het is bewezen dat het kan helpen tegen pijn/zenuwpijn. Als antidepressiva wordt het vanaf 75mg voorgeschreven. Het wordt bijv ook bij pds voorgeschreven.
Oke, dat wist ik niet.
Weer wat geleerd vandaag.
Nou ja, bij mij doet het qua pijnbestrijding in ieder geval niks.
Jawel het is bewezen dat het kan helpen tegen pijn/zenuwpijn. Als antidepressiva wordt het vanaf 75mg voorgeschreven. Het wordt bijv ook bij pds voorgeschreven.
Oke, dat wist ik niet.
Weer wat geleerd vandaag.
Nou ja, bij mij doet het qua pijnbestrijding in ieder geval niks.

donderdag 23 januari 2014 om 15:53
Amitriptyline wordt inderdaad ook ingezet bij zenuwpijn. Het duurt alleen even voor je effect er van kunt merken. Als het al wat voor je doet.
Neurontin(gabapentine) is ook zo'n middel. Maar duurt een aantal weken voor je er effect van hebt. Ook dit helpt je niet voor 100 % van de pijn af. Voor sommige mensen doet het helemaal niks
Neurontin(gabapentine) is ook zo'n middel. Maar duurt een aantal weken voor je er effect van hebt. Ook dit helpt je niet voor 100 % van de pijn af. Voor sommige mensen doet het helemaal niks
donderdag 23 januari 2014 om 16:07
quote:livelife29 schreef op 23 januari 2014 @ 15:41:
Ik heb amitriptyline 25mg gekregen voor de pijn. Niemand heeft het woord psychisch genoemd, dit zeg ik zelf omdat er medisch niks te vinden is. .Misschien denkt je huisarts hier toch wel aan, geeft hij je daarom amitriptyline. Dat je eerst weer lekker slaapt, en rustig wordt. Dan nemen wellicht je klachten vanzelf af.
Ik heb amitriptyline 25mg gekregen voor de pijn. Niemand heeft het woord psychisch genoemd, dit zeg ik zelf omdat er medisch niks te vinden is. .Misschien denkt je huisarts hier toch wel aan, geeft hij je daarom amitriptyline. Dat je eerst weer lekker slaapt, en rustig wordt. Dan nemen wellicht je klachten vanzelf af.
donderdag 23 januari 2014 om 16:08
donderdag 23 januari 2014 om 16:20
Ik heb deze medicatie van mijn internist gekregen en hij zei er uitdrukkelijk bij dat hij dit niet voorschrijft omdat hij denkt dat ik depressief ben. Het algehele gevoel van maleise heb ik al een paar maanden, de aangezichtspijn enkele weken. Wat zou een kno arts kunnen doen? De tandarts staat gepland volgende week.

donderdag 23 januari 2014 om 16:22
Zo te horen geven de artsen TO de indruk dát ze gezond is.
Overigens valt het nog mee dat ze niet begonnen zijn over stress of goed eten? want dat vraagt bijna elke arts bij elke klacht als eerste. Zeker bij klachten die niet met een bloedtestje te "bewijzen" zijn. Heb je niet nadrukkelijk een paar keer de vraag gehad of je geen stress ervaart?
Ik heb "onverklaarbare" klachten. Hoe je daarmee omgaat? Standje overleven en alles schrappen wat niet direct over overleven gaat. Vervolgens wegen zoeken om het jezelf toch zo aangenaam mogelijk maken al is het maar iets heel erg kleins, het is toch weer een stapje.
Gelukkig gaan de meeste klachten na een tijdje "vanzelf" weer over ook al lijkt het daar in eerste instantie niet op schijnt... en kun je pas spreken van onverklaarbaar chronisch ziek na een half jaar of zo.
Uitzoeken in ieder geval wat de regels zijn en waar je onder kan vallen eventueel.
Overigens valt het nog mee dat ze niet begonnen zijn over stress of goed eten? want dat vraagt bijna elke arts bij elke klacht als eerste. Zeker bij klachten die niet met een bloedtestje te "bewijzen" zijn. Heb je niet nadrukkelijk een paar keer de vraag gehad of je geen stress ervaart?
Ik heb "onverklaarbare" klachten. Hoe je daarmee omgaat? Standje overleven en alles schrappen wat niet direct over overleven gaat. Vervolgens wegen zoeken om het jezelf toch zo aangenaam mogelijk maken al is het maar iets heel erg kleins, het is toch weer een stapje.
Gelukkig gaan de meeste klachten na een tijdje "vanzelf" weer over ook al lijkt het daar in eerste instantie niet op schijnt... en kun je pas spreken van onverklaarbaar chronisch ziek na een half jaar of zo.
Uitzoeken in ieder geval wat de regels zijn en waar je onder kan vallen eventueel.

donderdag 23 januari 2014 om 16:24
En uiteraard ga je eerst ook langs allerlei andere artsen, vraagt second opinions aan en blijft zoeken tot je hopelijk wel iets vindt. Lukt dat niet dan probeer je er wegen in te vinden. Vaak kun je nog wel veel dingen doen die het draaglijker maken, vind je trucjes die alles makkelijker maken en raak je er ook wat aan gewend in veel gevallen.
Voorlopig is het nog maar een paar weken, erg vervelend, maar onverklaarbaar chronisch heet het dan nog in ieder geval.
Sterkte
Voorlopig is het nog maar een paar weken, erg vervelend, maar onverklaarbaar chronisch heet het dan nog in ieder geval.
Sterkte