Onzeker over lichaam
zaterdag 3 maart 2018 om 17:14
Hoi,
Ik ben 16 jaar 1.63 m en weeg 65. Ik heb mooie, dikkere billen dan andere meisjes waardoor ook mijn boven benen steviger zijn dan die andere meisjes. Veel jongens zeggen dat dat juist mooi is, maar ondanks dat heb ik ook een buik(je) dat is te zien wanneer ik een strakker shirtje aan heb, dit vind ik jammer aangezien ik zonder dat buikje wel heel blij ben met mijn lichaam...
Ik hou erg van snoepmomenten en kan die moeilijk laten gaan, ik wil steeds naar de sportschool gaan alleen ik merk dat er dan nog niks vanaf gaat... dus ga steeds dan maar liever niet...
Ik heb ook diabetes type 1 ( kan ik dus niks aandoen geen eigen schuld ) en wanneer mijn bloedglucose te laag is, krijg je vreetbuien...
Wie heeft tips die ook realistisch zijn?!
Ik ben 16 jaar 1.63 m en weeg 65. Ik heb mooie, dikkere billen dan andere meisjes waardoor ook mijn boven benen steviger zijn dan die andere meisjes. Veel jongens zeggen dat dat juist mooi is, maar ondanks dat heb ik ook een buik(je) dat is te zien wanneer ik een strakker shirtje aan heb, dit vind ik jammer aangezien ik zonder dat buikje wel heel blij ben met mijn lichaam...
Ik hou erg van snoepmomenten en kan die moeilijk laten gaan, ik wil steeds naar de sportschool gaan alleen ik merk dat er dan nog niks vanaf gaat... dus ga steeds dan maar liever niet...
Ik heb ook diabetes type 1 ( kan ik dus niks aandoen geen eigen schuld ) en wanneer mijn bloedglucose te laag is, krijg je vreetbuien...
anoniem_365536 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 01:59
0.00% gewijzigd
zaterdag 3 maart 2018 om 17:21
De meest realistische boodschap die ik je mee kan geven is dat je pas 16 bent en je lichaam nog in de groei is en zich nog definitief moet vormen, dus het is onnodig om je druk te maken over hoe je er nu uitziet, want het is pas na je 21ste dat je uit de groei bent, dus relax, je bent goed zoals je bent en snoepen? Dat is wel een keuze daar kan je de diabetes niet de schuld van geven.alleen jezelf.
Succes ermee.
Succes ermee.
zaterdag 3 maart 2018 om 17:22
zaterdag 3 maart 2018 om 17:24
Dat staat in de OP. 16..
zaterdag 3 maart 2018 om 17:27
Waarschijnlijk weet je niet wat diabetes precies inhoudt en hoe je je dan voelt, alleen als je te lage bloedsuiker hebt, krijg je last van vreetbuien die echt maar 2% van iedereen kan tegen houdenCateautje schreef: ↑03-03-2018 17:21De meest realistische boodschap die ik je mee kan geven is dat je pas 16 bent en je lichaam nog in de groei is en zich nog definitief moet vormen, dus het is onnodig om je druk te maken over hoe je er nu uitziet, want het is pas na je 21ste dat je uit de groei bent, dus relax, je bent goed zoals je bent en snoepen? Dat is wel een keuze daar kan je de diabetes niet de schuld van geven.alleen jezelf.
Succes ermee.![]()
zaterdag 3 maart 2018 om 17:31
Ik had toen ik 16 was precies hetzelfde verhaal, dikke billen vollere bovenbenen en een buikje, ondanks dat vonden de jongens dat toch een stuk mooier. (Ik woog 70)Ik was in die tijd ook erg onzeker.Linalijntje schreef: ↑03-03-2018 17:14Hoi,
Na een paar jaar is mijn lichaam gaan veranderen, en ben ik afgevallen, en gegroeid. Ik ben niet meer zo flink als dat ik toen was, alhoewel ik wel mijn flinke boven benen mis
16 jaar is ook een leeftijd dat je erg onzeker bent over jezelf.
Succes
zaterdag 3 maart 2018 om 17:34
Jij weet er dus ook niets van, want jij zou als geen ander weten dat je door je slechte eetpatroon je lijf naar de filistijnen helpt. Laat je beter begeleiden, want de oorzaak van je vreetbuien is wel duidelijk, maar daar kun jij blijkbaar nog niet mee omgaan.Linalijntje schreef: ↑03-03-2018 17:27Waarschijnlijk weet je niet wat diabetes precies inhoudt en hoe je je dan voelt, alleen als je te lage bloedsuiker hebt, krijg je last van vreetbuien die echt maar 2% van iedereen kan tegen houden
Je hebt hulp nodig, dus bel maandag je arts of de mensen die jou als patiënt hebben.
zaterdag 3 maart 2018 om 17:37
Ik heb diabetes.Linalijntje schreef: ↑03-03-2018 17:27Waarschijnlijk weet je niet wat diabetes precies inhoudt en hoe je je dan voelt, alleen als je te lage bloedsuiker hebt, krijg je last van vreetbuien die echt maar 2% van iedereen kan tegen houden
zaterdag 3 maart 2018 om 17:38
zaterdag 3 maart 2018 om 17:40
TO krijgt vreetbuien omdat ze haar bloedsuiker niet onder controle heeft. Dat is ronduit gevaarlijk.de1989 schreef: ↑03-03-2018 17:38Vreetbuien horen ook bij je leeftijd hoor, ik at hele dagen door op die leeftijd (snoepen dus). Lijnen is echt niet verstandig als je nog in de groei bent! Wacht het gewoon een paar jaar af nog. Meer bewegen en minder slechte dingen eten kan je natuurlijk wel doen, maar dat is helemaal aan jou.
zaterdag 3 maart 2018 om 17:43
Je kan natuurlijk ook altijd fruit in je tas hebben voor als je bloedsuiker te laag is. Een meisje bij mij in de klas vroeger had ook diabetes, en die pakte dan gewoon een appel of banaan of mandarijn. Je kan niks aan je lage bloedsuiker doen, wel aan hoe je ermee omgaat.Linalijntje schreef: ↑03-03-2018 17:27Waarschijnlijk weet je niet wat diabetes precies inhoudt en hoe je je dan voelt, alleen als je te lage bloedsuiker hebt, krijg je last van vreetbuien die echt maar 2% van iedereen kan tegen houden
zaterdag 3 maart 2018 om 17:46
Dit dus. Een banaan en een dextrose tablet is vaak al voldoende. Je kiest er echt zelf voor om vuil in je lijf te storten.FunnyFace8 schreef: ↑03-03-2018 17:43Je kan natuurlijk ook altijd fruit in je tas hebben voor als je bloedsuiker te laag is. Een meisje bij mij in de klas vroeger had ook diabetes, en die pakte dan gewoon een appel of banaan of mandarijn. Je kan niks aan je lage bloedsuiker doen, wel aan hoe je ermee omgaat.
Dit staat los van je onzekerheid overigens. Dat is op jouw leeftijd helemaal niet gek.
Ik ben wel van mening dat je zo niet door kan gaan, omdat je de lange termijn gevolgen van verkeerd omgaan met je diabetes niet inziet.
Praat daar alsjeblieft over.
zaterdag 3 maart 2018 om 17:47
Mensen van 16 hebben nog het eeuwige leven en nemen de risico's vaak niet serieus. Het is redelijk eenvoudig om een hypo te voorkomen, als je als je wakker wordt gelijk aan het ontbijt gaat en in de loop van de dag jezelf tegoed doet met voedsel, maar ja, als je het laat verslonzen en pas ga eten als het te laat is, dan krijg je dat.Lucylucille schreef: ↑03-03-2018 17:40TO krijgt vreetbuien omdat ze haar bloedsuiker niet onder controle heeft. Dat is ronduit gevaarlijk.
Het is overigens niet zo dat je aan een vreetbui toe hoeft te geven bij een hypo, want een glas sinas is al meer dan genoeg om van die hypo af te komen en dan kan je verder gewoon eten. Onzinverhaal over die vreetbui van suikers.
zaterdag 3 maart 2018 om 17:54
Niet elke suikerpatiënt kan de waardes goed onder controle houden. Een vriendin van mij schiet dagelijks alle uitersten in, ondanks dat ze 40+ is en erg op haar voeding let.
Waar je wel wat aan kunt doen, is aan de vreetbuien. Je kunt namelijk ook kiezen voor verstandigere alternatieven (zoals een banaan) als je bloedsuiker opeens zakt.
Waar je wel wat aan kunt doen, is aan de vreetbuien. Je kunt namelijk ook kiezen voor verstandigere alternatieven (zoals een banaan) als je bloedsuiker opeens zakt.
zaterdag 3 maart 2018 om 19:25
Toevallig ben IK wel diegene met diabetes al 10 jaar, jij niet toch???sinnombre schreef: ↑03-03-2018 17:34Jij weet er dus ook niets van, want jij zou als geen ander weten dat je door je slechte eetpatroon je lijf naar de filistijnen helpt. Laat je beter begeleiden, want de oorzaak van je vreetbuien is wel duidelijk, maar daar kun jij blijkbaar nog niet mee omgaan.
Je hebt hulp nodig, dus bel maandag je arts of de mensen die jou als patiënt hebben.
zaterdag 3 maart 2018 om 19:29
Vind het best raar dat je hier heel makkelijk kan zeggen over dat het onzin is en een hypo makkelijk te voorkomen is, als dat zo zou zijn, zou ik en dit probleem niet hebben EN hier geen vraag van maken! Ik vind het niet erg netjes om zoiets gewoon openbaar te plaatsen aangezien dit heel hard kan overkomen bij diegene, denk daar is over na voordat het te laat is! Als alles zo makkelijk zou zijn dan was ik nu heel gelukkig en voelde ik mezelf niet zo slechtCateautje schreef: ↑03-03-2018 17:47Mensen van 16 hebben nog het eeuwige leven en nemen de risico's vaak niet serieus. Het is redelijk eenvoudig om een hypo te voorkomen, als je als je wakker wordt gelijk aan het ontbijt gaat en in de loop van de dag jezelf tegoed doet met voedsel, maar ja, als je het laat verslonzen en pas ga eten als het te laat is, dan krijg je dat.
Het is overigens niet zo dat je aan een vreetbui toe hoeft te geven bij een hypo, want een glas sinas is al meer dan genoeg om van die hypo af te komen en dan kan je verder gewoon eten. Onzinverhaal over die vreetbui van suikers.
zaterdag 3 maart 2018 om 19:31
Ben niet goed ingesteld door een aantal redenen, hierdoor leef ik eigenlijk in een achtbaan van hoge en lage bloedsuikerspiegel. Hierdoor natuurlijk ook stemmingswisselingen en verschillende emoties. Maakt het allemaal niet echt makkelijker.
Je lichaam reageert op alles iets anders en dat is niet altijd voorspelbaar... Als dat zo zou zijn was het een stuk beter
zaterdag 3 maart 2018 om 19:32
Dankjewel voor een positief berichtje!! Komt al een stuk beter over dan al die negativiteit...Melissafcb schreef: ↑03-03-2018 17:31Ik had toen ik 16 was precies hetzelfde verhaal, dikke billen vollere bovenbenen en een buikje, ondanks dat vonden de jongens dat toch een stuk mooier. (Ik woog 70)Ik was in die tijd ook erg onzeker.
Na een paar jaar is mijn lichaam gaan veranderen, en ben ik afgevallen, en gegroeid. Ik ben niet meer zo flink als dat ik toen was, alhoewel ik wel mijn flinke boven benen mismaar zoals het nu is vind ik het ook mooi! Ik zou even afwachten met afvallen of dergelijke.
16 jaar is ook een leeftijd dat je erg onzeker bent over jezelf.
Succes
Hoe ging jij om toen met je "buikje"?
zaterdag 3 maart 2018 om 19:39
Je hebt veel teveel zelfmedelijden meissie en dat alleen maar vanwege een buikje, want over die hypo's maak je je op zich helemaal niet druk, alleen de vreetbuien die dat buikje veroorzaken zitten je dwars. Niet meer projecteren nu hoor, dat is niet aardig.Linalijntje schreef: ↑03-03-2018 19:29Vind het best raar dat je hier heel makkelijk kan zeggen over dat het onzin is en een hypo makkelijk te voorkomen is, als dat zo zou zijn, zou ik en dit probleem niet hebben EN hier geen vraag van maken! Ik vind het niet erg netjes om zoiets gewoon openbaar te plaatsen aangezien dit heel hard kan overkomen bij diegene, denk daar is over na voordat het te laat is! Als alles zo makkelijk zou zijn dan was ik nu heel gelukkig en voelde ik mezelf niet zo slecht