Oogmigraine
woensdag 16 november 2011 om 09:35
Ik doe net een ontdekking bij mezelf. Voor de zoveelste keer heb ik allerlei kringen van flitsend licht in mijn ogen, zo erg dat ik niet meer kan zien, de kringen trekken na 1 kwartier weer weg en nu heb ik pijn achter mijn ogen. Ik voel me ook extreem moe nu.
Ik zat te google-en wat het kan zijn, en ineens vind ik een hele site over oogmigraine, en snap ik wat ik met een bepaalde regelmaat heb, nooit geweten dat er een naam voor was!
Wie kent dit en wat kan je er tegen doen?
Ik zat te google-en wat het kan zijn, en ineens vind ik een hele site over oogmigraine, en snap ik wat ik met een bepaalde regelmaat heb, nooit geweten dat er een naam voor was!
Wie kent dit en wat kan je er tegen doen?
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 16 november 2011 om 11:16
quote:redband schreef op 16 november 2011 @ 10:27:
Vraag me toch af waarom mensen eerst gaan googelen, dan op het vivaforum een vraag stellen ipv simpel naar de huisarts met doorverwijzing neuroloog/oogarts.
Het lijkt wel omgekeerde wereld sinds er internet is.tsja ik weet hoe hoog de ziektekosten aan het stijgen zijn en ik wil niet voor elk wissewasje of onschuldig iets een arts aan de jas trekken.
Vraag me toch af waarom mensen eerst gaan googelen, dan op het vivaforum een vraag stellen ipv simpel naar de huisarts met doorverwijzing neuroloog/oogarts.
Het lijkt wel omgekeerde wereld sinds er internet is.tsja ik weet hoe hoog de ziektekosten aan het stijgen zijn en ik wil niet voor elk wissewasje of onschuldig iets een arts aan de jas trekken.
woensdag 16 november 2011 om 11:17
Het lijkt wel omgekeerde wereld sinds er internet is.
en geloof me ik ken de weg wel in artsenland hoor
je hebt het hier niet tegen een of andere dumbo die niet naar een arts durft te gaan.
Het lijkt wel omgekeerde wereld sinds er internet is.
en geloof me ik ken de weg wel in artsenland hoor
je hebt het hier niet tegen een of andere dumbo die niet naar een arts durft te gaan.
woensdag 16 november 2011 om 11:57
Het lijkt wel omgekeerde wereld sinds er internet is.Met alleen maar zo'n lichtkring die na een kwartiertje weer verdwijnt, zonder andere symptomen, ga ik echt niet naar de huisarts.
Het lijkt wel omgekeerde wereld sinds er internet is.Met alleen maar zo'n lichtkring die na een kwartiertje weer verdwijnt, zonder andere symptomen, ga ik echt niet naar de huisarts.
woensdag 16 november 2011 om 14:27
Migraine is migrainge, alleen de uitingsvorm kan anders zijn. Soms enkel enorme hoofdpijn, soms enkel kringen zien, flitsen, kokerblindheid (tunnelvisie) of zwart-wit zien.
Dus als het geen netvliesloslating is, dan hoor je voor deze klachten inderdaad bij een neuroloog te zijn. Of eigenlijk... nergens te zijn. Want migraine is één van de aandoeningen die nog niet helemaal te duiden zijn en waar dus ook nog geen afdoend medicijn voor gevonden is.
Sterkte voor iedereen. Ik weet hoe het voelt, al meer dan 25 jaar.
Dus als het geen netvliesloslating is, dan hoor je voor deze klachten inderdaad bij een neuroloog te zijn. Of eigenlijk... nergens te zijn. Want migraine is één van de aandoeningen die nog niet helemaal te duiden zijn en waar dus ook nog geen afdoend medicijn voor gevonden is.
Sterkte voor iedereen. Ik weet hoe het voelt, al meer dan 25 jaar.
woensdag 16 november 2011 om 15:11
woensdag 16 november 2011 om 15:34