Gezondheid alle pijlers

Oor gevoelig voor geluid

11-11-2012 00:53 10 berichten
Hoi, herkent iemand dit?

1 oor is laatste tijd erg gevoelig voor geluid, als er een hard geluid is hoor ik in mn oor een soort vulkaan uitbarsting of een bom de ontploft.

Lijkt wel of het erger wordt. Heb 2 weken geleden nog mn oren laten checken omdat ik oorpijn had aan mn andere oor, (zat een klein gaatje in mn trommelvlies van het vliegen) dat is nu gelukkig. De dokter zei dat het verder er allemaal goed uitzag. Dit geluid probleem had ik niet aangekaart, vraag me niet waarom, want dat vraag ik mezelf nu ook af!

Ik heb vroeger in dat oor waar ik nu dat geluid probleem heb veel ooronstekingen gehad. Ben bang dat ik een gehoorbeschadeging heb wat nooit meer over gaat. Het is echt vervelend, het uitruimen van de afwasmachine is al te hard geluid voor mn oor.

Herkent iemand dit? Wil namelijk niet weer gelijk naar de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken wel hyperacusis, dat is overgevoeligheid voor geluid. Als je het googelt lees je vanzelf wel of het lijkt op wat jij hebt.
Herkenbaar!! Als mensen om mij heen in hun handen klappen of als ik een handmixer gebruik, dan heb ik wat jij beschrijft.

Ik heb er een KNO-arts naar laten kijken, maar er is niets aan de hand. Ik moet terugkomen als het permanent begint te worden of als het pijnlijk wordt....
Als je zoekt op Symptomen Gevoelig Geluid zie je al dat het bij veel verschillende ziektes, syndromen en psychische aandoeningen gemeld wordt.
Bah
.
Al eens gegoogeld op oormyoclonus? Dat is wat ik heb en is bij tijd en wijle bloedirritant.
.
Dayspring, dit lijkt écht precies op wat ik heb, thanks!!
Graag gedaan
Thanks voor jullie reacties. Alleen kan ik toch niet echt iets vinden wat overeenkomt, bij mij doet het geen pijn. Maar het is wel storend. Zit te twijfelen of ik vandaag al de dokter ga bellen. Want ik zat er pas nog.

Echt wel irritant dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven