Gezondheid alle pijlers

Oorpijn

28-03-2016 21:17 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Dochter heeft flinke oorpijn. Ik vind het nog niet direct HAP-werk, indien nodig morgen naar de huisarts maar dat zien we morgen wel. Eerst de nacht door. Slapen wil nog niet lukken.

Wie heeft er huis-tuin-en-keukentips? We zijn geen oren-gezin dus oordruppels of neusspray hebben we niet in huis. En verder heb ik dus ook geen ervaring in oorpijn verminderen. Heb haar tot nu toe een extra dik kussen gegeven zodat ze wat rechtop kan slapen. Wat kan ik nog meer doen? (Ze is 10 jaar)
Molletje.
verba volant, scripta manent.
ik denk niet dat je met huis-tuin-keuken middeltjes via een forum moet gaan handelen.... Sterkte met de nacht en morgen even huisarts bellen.
Be happy... It drives people crazy :-)
Paracetamol, en morgen neusspray halen.
Ik zou de HAP bellen, oorpijn kan zooooo zeer doen......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Hier heel veel ervaring met oorontsteking.

Meer dan paracetamol en haar hoofd wat hoger laten liggen kan je nu niet doen.

Een warm doekje tegen het zere oor wil ook wel wat verlichting geven en morgenochtend meteen neusspray halen.

Veel sterkte, oorpijn is vreselijk!
Geen nachtapotheek die open is? Ik zou daar neusspray halen en dan niet die met zout. Of bel even rond, ik kan me voorstellen dat er wel iemand in je omgeving neusspray heeft.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Nachtapotheek zit bij de HAP. Ruim 20 mij rijden van hier. Eerst even kijken of het anders kan...

Als de HAP nodig blijkt doen we dat natuurlijk hoor. Maar wil niet meteen opspringen en daarheen rennen....

Ik zal eerst paracetamol maar eens proberen...
Een ui naast het bed, dat maakt de buis van Eustachius open en haalt de druk er wat af.

Ook een washand met kokend water oprollen en in een bekertje doen, en dit tegen het aangedane oor houden ( geen contact heet water maken)

En verder goed PCM geven, echt een spiegel opbouwen de komende 48 uur.

Naar de HAP is niet meteen nodig, met of zonder AB duurt het vaak even lang voordat de ontsteking weg is, pas als je na 2 dagen geen verbetering ziet is dit nodig ( of bij hele jonge kinderen uiteraard)
Zout oplossing in haar neus druppelen? En sowieso paracetamol geven.

Sterkte, oorpijn is heel naar.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Nou, natuurlijk sliep ze net toen ik met de hele mikmak naar boven kwam. Maar mocht ze wakker worden dan heb ik iig een aantal dingen die ik kan proberen.

Bedankt voor de tips, dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven