Gezondheid alle pijlers

Oorthermometer

25-09-2016 18:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel moet je er bij optellen nadat je de temperatuur hebt opgemeten?

Daar moet je toch wat bij optellen?

Het was een duur ding, maar vind hem zo eigenlijk heel onbetrouwbaar.
Bij die van ons niets. Ik gebruik hem om te kijken of de kinderen koorts hebben. Als ze hoge koorts hebben pak ik de normale thermometer erbij om het echt in de gaten te houden. Ik gebruik het dus als indicatie.
Bij die van mij hoef je ook niks op te tellen.

Je zou het eens kunnen vergelijken met je oude thermometer.
Als je altijd op dezelfde manier meet is dat toch niet nodig?
Niks toch? Wij hebben dezelfde als in het ziekenhuis op de verpleegafdeling en die geeft ook dezelfde temperatuur aan.
Vreselijke ondingen vind ik het. Zelfs bij huisartsenpost meegemaakt dat doodziek kind thuis bijna 41 graden koorts had en daar met de oorthermometer half uur daarna niets. Heb erop gestaan een ander soort thermometer te gebruiken en inderdaad; hele hoge koorts!! Wij hebben een infrarood ding; geweldig! Heel snel en betrouwbaar en geen gedoe met plastic hoesjes en een uitslag waar je niet zeker van bent. Was wel stevig aan de prijs...
Gewoon rectaal blijft het beste.

In het ziekenhuis gebruikten we ook oorthermometers maar waren niet echt secuur.
Rectaal is idd het beste, kan gewoon met een goedkope thermometer en is reuze betrouwbaar. Helaas wilden mijn kinderen dat na een tijdje niet meer (en ik kon ze geen ongelijk geven...), dus ik had een oorthermometer aangeschaft. Het rare is dat hij vrij accuraat aangeeft als ze écht koorts hebben, maar er gigantisch naast zit als ze een beetje verhoging hebben. (geeft hij bv. 35.9° aan...) volgens mij moeten de oortjes ook goed schoon zijn, wil je een betrouwbaar resultaat.

Zo'n infraroodgeval lijkt me wel fijn, maar volgens mij zijn die wel duur ja
Belachelijk eigenlijk dat ze overal gebruikt worden, maar helemaal niet zo betrouwbaar zijn. Dit ding kostte €40,- dat vond ik al veel!
quote:tulpje88 schreef op 26 september 2016 @ 09:09:

Belachelijk eigenlijk dat ze overal gebruikt worden, maar helemaal niet zo betrouwbaar zijn. Dit ding kostte €40,- dat vond ik al veel!

Waarom is dat belachelijk?

Het geeft een indicatie, en de voordelen van het meten in het oor zijn groter dan het nadeel van de wat mindere betrouwbaarheid (in het ziekenhuis bedoel ik dan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven