Gezondheid alle pijlers

Opeens last van pil?

09-07-2012 14:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik heb een kort vraagje:

(vooraf, ik ga een afspraak maken met mijn huisarts, maar ik ben benieuwd naar herkenning)

Ik slik al bijna 12 jaar de pil. De laatste paar maanden heb ik last van tussentijdse en langere bloedingen.

Ook heb ik meer afscheiding, wat ik niet in detail zal omschrijven, maar soms is het ook rood-bruin.

Als ik wat bloedverlies, dan voelt het in mijn onderbuik ook echt als ik ongesteld moet worden. Ook al zijn het maar enkele druppels bloed.

Ook in mijn stopweek heb ik meer last dan normaal.

Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik een goedkope versie van de microgynon 30 kreeg. Maar ik ben alweer een aantal maanden geleden terug gegaan naar de vertrouwde pil.

Ook voelt mijn vagina veel schraler aan dan normaal (zeker na het vrijen) en nadat ik een week ongesteld geweest ben. Ik heb dan echt een aantal dagen nodig om 'daar beneden' te herstellen.

Ik ga daarom een afspraak maken met mijn huisarts om te kijken wat de mogelijkheden zijn, maar ik wil liever geen nog zwaardere pil.

Eigenlijk wil ik zelfs kijken wat mijn eigen cyclus doet, en hoe ik me voel zonder pil.

Maar dat durf ik niet omdat er wat cyclus problemen /afwijkingen zijn binnen mijn familie (PCO, de pil schijnt daar juist tegen te helpen)

Herkennen jullie dit na lang pilgebruik?
Nee, ik herken dit helemaal niet en ik slik al 18 jaar Microgynon 30.
Ik herken het wel, kreeg na 14 jaar pil slikken ook ineens last van onregelmatige ongesteldheid en tussentijdse bloedingen.

De dokter gaf als oorzaak stress (waar ik me niet zo 1, 2, 3 in kon vinden, maar het zal) en stelde een andere pil voor. Ik vond het een mooie gelegenheid om over te gaan op de spiraal, ik heb een week geleden een Mirena laten plaatsen.

Heerlijk om van die pil af te zijn!
Ik lees mee! Heb hier ook last van, en ben nog steeds te eigenwijs geweest om naar de dokter te gaan
Ik heb het ook gehad, bleken poliepen te zijn.

http://mens-en-gezondheid ... iep-in-de-baarmoeder.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de dokter.

Het hoeft niets te zijn, maar ik heb toch al wat infecties etc gehad het afgelopen jaar, dat ik het misschien beter even na kan laten kijken.

Het hoeft niets te zijn, maar beter het zekere voor het onzekere!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven