Gezondheid alle pijlers

opeens misselijk en overgeven

07-02-2011 15:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende... De laatste tijd wordt ik regelmatig vanuit het niets misselijk (lees: kotsmisselijk) en ik moet dan ook overgeven. Dit kan zomaar ineens opkomen en verdwijnt ook weer langzaamaan na een uurtje. Ik heb al een afspraak bij de HA en ook een zwangerschapstest gedaan (die was dus negatief). Is er iemand die dit herkend? Ik maak me toch wat zorgen...
Joh het kan zoveel dingen zijn, haal je niet teveel in je hoofd. Goed je klachten opschrijven en bij de huisarts al je zorgen uitspreken en eventueel een bloedonderzoek doen.

Niet teveel gaan googlen etc. misselijkheid komt bij zoveel dingen voor.
Stress/zenuwen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik herken dit alleen uit mijn zwangerschap, maar wil niet meteen zeggen dat jij ook zwanger bent. Kan natuurlijk wel, zwangerschapstest kan ook te vroeg geweest zijn, maar het lijkt mij niet aannemelijk omdat je volgens mij ook juist misselijk wordt van de HCG en dat is precies wat een zwangerschapstest meet. Wat Eefje al zegt, niet te druk om maken, rustigaan doen en lekker mee naar de huisarts. Er zijn idd heel veel dingen die misselijkheid kunnen veroorzaken, waarvan ook heel veel relatief onschuldig.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Op dit moment 0,0 stress etc. Zit juist lekker in mijn vel. Voel me verder ook niet ziek, behalve die uurtjes die ik boven de plee hang...

@ Soezie81: mooi motto! En o zo waar...
Oh ik heb hier ook een tijd lang last van gehad! Met name 's avonds vanuit het niets misselijk worden en na de wc moeten rennen om de hele avondmaaltijd er weer vloeibaar uit te mikken. Op een gegeven moment werd ik echt goed ziek, koorts, darmklachten etc. en toen was het over. Alsof het al heel lang sluimerde en gewoon niet kon doorbreken. Maar je hebt een afspraak bij de huisarts staan, dus pieker niet te veel! En sterkte!
Hier ging het vanochtend nog over in het nieuws; Norovirus oftewel buikgriep. Is vast niets om je zorgen over te maken.....
Mijn zus heeft dat gehad en die bleek last van galstenen te hebben. Jij kunt uiteraard heel iets anders hebben.

Ik meld het alleen maar even om te illustreren dat er niets ernstigs aan de hand hoeft te zijn.
quote:Virginia_38 schreef op 07 februari 2011 @ 16:36:

Hier ging het vanochtend nog over in het nieuws; Norovirus oftewel buikgriep. Is vast niets om je zorgen over te maken.....Kan me haast niet voorstellen dat het dit is... Voel me verder echt helemaal niet ziek en heb ook geen diarree of buikkramp ofzo. Ik heb het ook niet elke dag, maar wel meerdere keren per week (en dat is toch ook al vervelend genoeg!)
Ik heb dit inderdaad een aantal jaren geleden ook gehad en dit bleek 1 hele grote galsteen te zijn. Verder geen galaanvallen gehad zoals je zo vaak leest, alleen maar plotseling uit het niets kotsmisselijk en alles eruit gooien. Galblaas is verwijderd en probleem opgelost. Sterkte ermee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven