Gezondheid alle pijlers

open tand en afspraak tandarts

05-03-2015 17:15 24 berichten
Hallo,

Ik zit met een probleem, mijn hoektand is een paar weken terug gebroken, stukje eraf en de tand is open (dus niet oppervlakkig) De tandarts gebeld, moest even wachten en kon na een week terecht, hij heeft alleen me tanden nagekeken en niks aan de kies gedaan. daar moest ik een nieuwe afspraak voor maken. weer wachten, die kies staat nu nog steeds open en boven die kies lijkt een plekje te komen, ik vraag me af of dit allemaal wel goed is.

wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen.

ik spoel al extra met zout water & mondwater.
Doe eens gek en bel de tandarts met je vraag ?
Alle reacties Link kopieren
Als jouw zenuw openligt kan jij echt niet meer rustig een topic openen hoor.

Dan heb je zulke vreselijke helse pijn dan ga je wel bij een tandarts voor de deur liggen.

Waarschijnlijk valt het dus allemaal wel mee.

Als je twijfelt over het plekje. Tandarts bellen daar is hij voor.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wanneer is je volgende afspraak dan?
Wat summer zegt!
Heb je pijn¿ hoeveel pijn op schaal 1-10?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
pijn heb ik niet omdat de zenuw al dood is, maar de tand is open. er is niet een hoekje af, maar door de midden en een paar milimeter eraf.

Ik had het afgelopen maandag bij de assistent gevraagd en zei zegt dat ze dat niet wist en dat moest ik dan maar gaan vragen op de afspraak die ik volgende week vrijdag heb. Ik vind dat al te lang, dan is die tand al meer dan 3 a 4 weken open.

het gekke is, is dat diezelfde assistent me die maandagochtend gebeld had. ze hadden aan de andere kant een noodvulling gezet (tja hoeveel pech kan je hebben, stom takje van een krent), ze zei dat ik daar niet te lang meer rond mocht blijven lopen omdat die vulling niet sterk is.

raar dat die ene kies dus gewoon open mag blijven en rotzooi naar binnen mag gaan en die andere is behandeld en zit dus dicht, is wel kwetsbaar natuurlijk maar daar mocht ik niet te lang meer rond blijven lopen...

vandaag merk ik dus dat er een bult boven die wortel van die kies komt, dat kan toch niet goed zijn?
Is het nou je hoektand, of je kies?

En als het inderdaad 'open' lag, zou je tandarts er echt wel een tijdelijke vulling op hebben geplaatst. En daarnaast doet dat inderdaad gruwelijk veel pijn, dan had je wel al bij de tandarts met spoed gezeten hoor
Neem een andere tandarts, deze is kut!
ja dank je noell,

ik denk dat jij me begrijpt. ik kwam daar voor een hoektand waar een stukje af was, als die zenuw kapot is dan maakt het niet uit hoe ver die tand open is, want dan voel je niks meer. Maar dat wil niet zeggen dat er niks meer kan gebeuren. Ik ben al een keer bij een kaakchirurg geweest en dat wil ik niet nog een keer. Ik heb helaas slechte tanden, stress slaat bij mij op de tanden...

hij maakt gelijk een foto van al me tanden, keurig netjes. kwam natuurlijk van alles tegen.

is ondertussen met die andere tand bezig en deze ligt nog steeds open.

waar letten jullie op bij het vinden van een goede tandarts?
Ik snap het niet maar bij mij is ook een stuk van een kies. Er zat zo'n sierpilletje, een zilveren snoepkraal op een taartje en die kostte me een stuk kies. Moet ik nu paniekeren?

PS: als ik mijn tong in dat gat steek (want die kan er natuurlijk helemaal in) dan voelt het keurig glad, maar ik heb er nog niet met een lampje en spiegeltje in gekeken. Natuurlijk hou ik het netjes schoon tot het eerstvolgende tandartsbezoek. Ik heb zo'n waterpik monddouche. Als ik de straal op dat gat richt is het een tikkeltje gevoeliger dan de rest. Is zo'n apparaat niks voor jou als je er zo mee bezig bent?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou gewoon morgen even de tandarts bellen en zeggen dat er een bobbel ontstaan boven je tand?
Stress slaat op je tanden? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Als je al 3 weken op de afspraak hebt zitten wachten, kan die laatste week er ook nog wel bij. Als je dit weekend pijn krijgt, bel je de noodtandarts.
Vaag verhaal, ik had met kerst ook een bobbel boven mijn kies maar toen stond ik op mijn kop van de pijn. Als er een abces zit dan voel je dat echt wel. Als je een flinke ontsteking hebt dan laten ze de kies ook open om de rommel eruit te komen.

Waarom wacht je in hemelsnaam 3 weken met bellen ? Je kan toch gewoon bellen en zeggen joh nu ben ik geweest maar klopt het dat er geen vulling in moet, bij mijn tandarts in ieder geval wel.
Stress slaat op je tanden??

Nou zit ik al 21 jaar in de tandheelkunde maar dat heb ik echt nog nooit gehoord
quote:Summerdance schreef op 05 maart 2015 @ 19:43:

Stress slaat op je tanden??

Nou zit ik al 21 jaar in de tandheelkunde maar dat heb ik echt nog nooit gehoordDan had ik allang een kunstgebit
voor summerdance : http://mens-en-gezondheid ... -stress-op-je-tanden.html

ik zit geen verhaaltjes te verzinnen hoor!

vandaar dat ik hier om advies vroeg, of andere daar ervaring mee hebben.

en 1 week lijkt niet lang, maar stel als je een wond hebt op je huid en die hou je een week niet schoon...

dan ziet dat er na 1 week niet lekker uit, dus ja 1 week is niet lang, maar misschien wel te lang voor deze tand!

Ik vind het vreemd dat ik voor de ene kies gewaarschuwd word, waar die noodvulling keurig op zit.

en dat die andere hoektand maar gewoon opgelaten word.

ik heb niet meer zoveel vertrouwen in tandartsen in het algemeen. ik had een andere kies, jaren was die gevoelig, keer op keer aangeven. o, nee mevrouw niks aan de hand kreeg ik te horen. vervolgens een andere tandarts vanwege een verhuizing en die heeft zonder dat ik er naar vroeg, gelijk dat gaatje gevonden. alleen een beetje laat, die zenuw is ook kapot inmiddels.

Tandartsen kunnen goed aan je verdienen, een gaatje dichten is goedkoper dan een kroon of implantaat.
Een goeie tandarts moet je maar net treffen. Mijn vriend zat al jaren bij een tandarts, toen ik een keer met hem mee ging. Ze waren drie kwartier bezig met het boren van 1 gaatje!! En dan moest ie er nog 4. Ik heb hem meegesleept naar mijn tandarts, bleek dat hij helemaal geen 4 gaatjes had, maar 2...die andere twee waren gewoon plekjes op z'n kiezen, maar nog absoluut geen gaatjes en hoefde ook zeker nog niet geboord te worden.

Daar kan je met zekerheid van zeggen, dat het géén goeie tandarts was Verder zit ik al 21 jaar bij dezelfde tandarts, dus daar kan ik je verder niet echt mee helpen. Na vragen in je omgeving? Recensies lezen op internet? Wat de een fijn vindt aan een tandarts, vindt jij misschien juist helemaal niet fijn.
ik heb een goede tandarts op advies van iemand anders kunnen vinden,

maar die heeft weer de regel dat je de eerste rekening zelf moet betalen.

normaal gesproken geen probleem, maar ik zit nu net in de WW en werkte via het uzb en heb het nu niet zo breed.

begrijp ook niet waarom die tandarts dat als eis stelt, hij kan toch zien dat ik goed verzekerd ben?
Je kunt toch gewoon zelf de rekening indienen bij de verzekering?

Trouwens Summerdance, mijn kies lag ook helemaal open (noodvulling was eruit gevallen) en als ik ermee kauwde ging ik door de grond, maar zolang ik dat niet deed voelde ik het niet hoor. Nu een nieuwe noodvulling en mag ik doodleuk nog een maand wachten tot ik aan de beurt ben.
quote:justme4you schreef op 05 maart 2015 @ 20:12:

begrijp ook niet waarom die tandarts dat als eis stelt, hij kan toch zien dat ik goed verzekerd ben?

Nope dat kunnen tandartsen niet zien.

We zien hoe iemand verzekerd is, maar als jij al bij 3 tandartsen en een spoeddienst bent geweest (bij wijze van spreke) ben je al door je verzekering heen en krijg je dus niets vergoed

En je wilt de patienten niet op de koffie die zeggen nee hoor komt goed, stuur de rekening maar, en die vervolgens niet kunnen/willen betalen

Het is jammer dat het contant betalen moet, maar het zijn in dit geval de goede die onder de slechte moeten lijden
okey ik dacht dat ze dat konden zien...

morgen maar weer even bellen, als ik op dat plekje druk doet het namelijk ook pijn.

ik heb al een keer een wortelpuntcorrectie of hoe heet dat toch gehad en dat wil ik niet nog een keer.

Toen ging dat ook zo, kreeg ik ook zo'n bultje boven me tand.

vandaar dat ik schrik.

tandartsen zijn net garagehandelaren, ze kunnen je alles wijsmaken.

ik merk dat dat echt iets is van deze tijd.

Als je iets normaal vraagt tegenwoordig word je afgewimpeld, maar pas als je dit of dat zegt word je geholpen...

zijn allemaal gewoon procedures, om alles werkbaar te houden, maar menselijk vind ik het soms niet meer.

bedankt voor de reacties en het meedenken!!!
vandaag geweest,

het was niet goed...krijg geen hoogte van die man...zit daar maar wat te moppelen achter ze doekje ook nog met een duits accent.

hij had het over een wortelpunt behandeling, maar maakte zijn verhaal niet af.

de behandeling op zich was rond uit smerig, nog nooit meegemaakt dat een tandarts je het water uit de mond laat stromen, ik voelde het gewoon in me nek lopen, echt ik weet niet wat dit voor een koekebakker is, maar dit is toch niet normaal.

daarnaast heeft hij dus die tand gemaakt, kwam met zijn boor tegen een andere tand en daar voel ik nu weer een haakje of reupje of hoe noem je dat. straks komt daar weer een gaatje!

die assistente moest een foto maken en daar had ze ook al een dagtaak aan. 1x vooraf een foto maken (moest ze al 4 of 5 keer overdoen, nadat de tand klaar was nog een foto en die lukte niet en toen mocht ik op dat andere apparaat. ik wist dat die foto duurde was, dus ik vraag daar gelijk naar, zij ging dat weer navragen, nee was ineens dezelfde prijs..

Echt ik bel maandag en zeg alle afspraken af en ga naar een andere tandarts.

bleh was een vieze bedoeling daar, ik had ervaringen van andere gelezen en die waren snel vertrokken.

Hij is een kei in het zetten van implantaten, ja nou weet ik ook waarom hij die ene tand die een maand open heeft gestaan, nu direct vult zonder eerst even schoon te maken, dan kan hij daar later weer een implantaat neer zetten.

kreeg vorige week nog te horen van die andere tandarts (meerdere in 1 praktijk) dat die noodvulling er eerst op moet, zodat het schoon word (er zit namelijk een medicijn in) en dan pas kan de echte vulling er op. staat toch haaks op wat hij nu doet !!!

och zo fijn die tandartsen tegenwoordig.

zit er soms echt aan te denken al me tanden maar te laten trekken en een klikgebit te nemen,

man ik werk straks alleen voor de tandarts!!!

sorry dat ik misschien een beetje vel en geïrriteerd overkom, maar word hier zo moe van. ik heb al genoeg aan me hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven