Gezondheid alle pijlers

Orthemoleculaire geneeskunde: kwakzalverij?

05-05-2009 20:23 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zegt de topic-titel al wat ik graag wil weten! Ik heb de tip gekregen om naast mijn huisarts ook eens een orthemoleculair arts te bezoeken namelijk, maar ik weet dat er nog al tegenstrijdig over gedacht wordt. Wie heeft ervaring?
Pilou, ik kwam het toevallig tegen en heb me zo verbaast over de reacties dat ik me heb aangemeld op dit forum.

Ik ben zeker tegen kwakzalverij omdat het de goede homeopaten en alternatieve geneeskunde ondermijnt.

Veel alternatieve geneeswijze zijn beter op lange termijn dan de reguliere, maar zoals ik al aangaf verdient de farmaceutische industrie daar niet aan en zet zich in om het als kwakzalverij af te doen. Ik ontken niet dat er een hoop kwakzalvers zijn. Neem niet alles klakkeloos aan maar doe ook zelf onderzoek voordat je een Orthomoleculaire voedingsadviseur of arts bezoekt.
anoniem_367041 wijzigde dit bericht op 27-03-2018 14:08
0.67% gewijzigd
Leven en laten leven
precies
Leven en laten leven
Er is maar één soort geneeskunde. En dat is de geneeskunde die werkt, en waarvan de genezende werking bewezen is. Dat is de reden waarom alternatieve geneeskunde afgewezen wordt, niet omdat de farmaceutische industrie er niet aan zou verdienen. Als mij iets zou mankeren, kies ik als patiënt de geneeskunde die mij bewijsbaar zal genezen, niet waarvan kwakzalvers denken dat mij zal genezen.

Als delen van de alternatieve geneeskunde zou werken, zouden die gewoon regulier worden.
World of Warcraft: Legion
*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
caro2020 schreef:
27-03-2018 13:28
NYC je moet heel heel heel erg veel vitamine c innemen voordat het ook maar lichtelijk schadelijk wordt want je plast het gewoon weer uit.

Vitamine D plas je niet uit, maar wordt opgeslagen. Maar ook van deze moet je erg veel innemen voordat het schadelijk wordt. De meeste mensen in Nederland hebben juist een vitamine D tekort, vooral in de wintermaanden.. Dat is ook zeer schadelijk voor de algehele gezondheid.
De vitamine D die je slikt is bovendien niet de bioactieve vorm. Dit wordt eerst nog door je lever en nieren omgezet.
En dat omzettingsproces wordt door jee lichaam naar behoefte geregeld, onder invloed van een hormoon (PTH) en de hoeveelheid calcium in je bloed.

Dat evenwicht kun je niet zomaar verstoren, daar moet je echt extreem hoge doseringen vitamine D voor slikken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
caro2020 schreef:
27-03-2018 13:43
Pilou, ik kwam het toevallig tegen en heb me zo verbaast over de reacties dat ik me heb aangemeld op dit forum.

Ik ben zeker tegen kwakzalverij omdat het de goede homeopaten en alternatieve geneeskunde ondermijnt.

Veel alternatieve geneeswijze zijn beter op lange termijn dan de reguliere, maar zoals ik al aangaf verdient de farmaceutische industrie daar niet aan en zet zich in om het als kwakzalverij af te doen. Ik ontken niet dat er een hoop kwakzalvers zijn. Neem niet alles klakkeloos aan maar doe ook zelf onderzoek voordat je een Orthomoleculaire voedingsadviseur of arts bezoekt.
hier gaat het mis. alle homeopaten zijn slecht. Het is kwakzalverij anders kreeg je dje paardenbloemtinctuur mijoenen keer verdund met water zodat het alleen nog water is, wel van je arts
S-Meds schreef:
28-03-2018 03:13
hier gaat het mis. alle homeopaten zijn slecht. Het is kwakzalverij anders kreeg je dje paardenbloemtinctuur mijoenen keer verdund met water zodat het alleen nog water is, wel van je arts
Dit.

De aflevering van Keuringsdienst van Waarde over het middel (medisch hulpmiddel, géén geneesmiddel) Occilococcinum heeft hier heel heldere uitleg over. De producent zelf geeft zelfs gewoon toe dat er waarschijnlijk geen enkel molecuul van de "werkzame" stof meer in de korreltjes zit, zo sterk is het verdund.

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... PS_1189843
Al dit soort 'artsen' vallen wat mij betreft onder kwakzalvers. Op de een of andere manier kunnen ze van alles en nog wat genezen: van poliepen tot schildklierproblemen tot Lyme (want dat heb je altijd) en candida (dat heb je ook altijd)

Een vriendin van mij loopt dit soort mensen plat en geeft bakken met geld uit aan bioresonantie en dergelijke. Ze heeft schijnbaar allerlei soorten ziektes als Lyme, een te trage schildklier, candida en Pfeiffer. Ook is ze 'allergisch' voor allerlei soorten medicijnen, maar gelukkig heeft de therapeut speciaal water (...) wat haar van allerlei klachten afhelpt.

Haar schildklier is genezen, de Pfeiffer zit op haar DNA en daar wordt aan gwerkt, de candida is een pittige en oh ja, de spininversie is hersteld.

Na jaren van het platlopen van deze therapeuten gaat het niet beter met haar. Eerder slechter, maar dat ligt niet aan de therapieen die ze wekelijks volgt. Schijnt.
Mejuffrouw muis zeer herkenbaar wat je schrijft.
Ik sprak laatst zo'n therapeut en die zei inderdaad dat ze bijvoorbeeld mensen ziet met gediagnosticeerde MS, en dat die dan helemaal geen MS, maar infectie zoals Lyme blijken te hebben. En dat kun je dan het beste met bioresonantie behandelen. Is echt een top ding, soort van afstandbediening en je zapt de ziekte zó weer weg.

Je snapt toch niet dat alle huisartsen dat ding niet gewoon hebben liggen als het echt zo goed werkt...

:thumbsup:
Nou inderdaad! Excuus van mijn vriendin is dat deze mensen een hele lange opleiding hebben gevolgd (meestal in Amerika) en dat holistisch beter is dan de reguliere geneeskunde. Huisartsen weten haar inziens niets.

Lijkt me heerlijk hoor, als mijn huisarts mij aan een meetapparaat zou hangen en door middel van golven meteen weet wat er scheelt. Stukken betrouwbaarder dan bloedonderzoek! :)

Ik vind die hele orthomoleculaire bioresonantie wazige shizzle verschrikkelijk. Dit soort "therapeuten" maken misbruik van zwakke mensen en dat mag aangepakt worden wat mij betreft.
Nou, Mejuffrouwmuis,

Ik kan me nog herinneren dat er een reportage was over kwakzalverij. Een paar medewerkers die die uitzending gerealiseerd hebben, hebben zich eerst door een reguliere arts laten onderzoeken. Die verklaarden hen gezond. Het bloedonderzoek gaf geen ziektebeeld.

Later gingen dezelfde mensen naar een kwakzalver (ik weet niet precies om welk soort alternatieve geneeswijze het ging en welke behandeling hij bij hen deed), maar het einde van het liedje was, dat die reportagemedewerkers van alles en nog wat mankeerden, al voelden ze zichzelf totaal niet ziek (en ook door de reguliere arts ook niet ziek verklaard).
En er zijn kwakzalvers die via de telefoon bij een patiënt al een diagnose beweert te kunnen stellen, terwijl een reguliere arts toch graag wil dat de patiënt langskomt, omdat dan pas de juiste diagnose gesteld kan worden (of soms zelfs pas na meerdere onderzoeken).
Hans, nog erger: een persoon die een ander op afstand kan behandelen. Die zijn er serieus. :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven