Gezondheid alle pijlers

Osteopaat, ervaringen?

26-11-2008 19:57 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
O.a op advies van een forumvriendinnetje heb ik binnenkort een afspraak bij de wonderdokter staan. (digidinnetje is zwanger geworden door die man ) Nou zijn wij daar ook al een tijd mee bezig maar daarvoor ga ik niet. Sommigen weten misschien dat ik al een tijd loop met niet te diagnostiseren pijnen. Ik ben erg benieuwd of die man dus ook iets voor mij kan doen.

Zijn hier mensen met ervaringen? Waarom ging/ga je? Wat deed hij/zij precies? En had je er baat bij?
Tsja.. ik had jaren last van migraine zodra er in mn rug weer es een werveltje scheef ging zitten (ben hypermobiel dus alles schuift nogal es). Ben bij zown bottenkraker geweest die letterlijk alles aan t kraken was en dat hielp geen meter. Paar keer bij de osteopaat geweest en sindsdien eigenlijk nooit meer last van gehad!

En wattie doet hangt natuurlijk van je klachten af. Bij mij zat er veel vast in nek en onderrug, plus dat migraine ook te maken heeft met wat je buik doet dus daar heeftie ook op specifieke punten lopen drukken. Het is in elk geval nooit pijnlijk geweest wattie doet (bij die bottenkraker wel.. ieks!). Je voelt je erna wel wat suffig (veel water drinken) maar bij mij hielp t dus perfect!
Super dat je er baat bij had HeksjeE. Dus bij jou niet echt knijpen en duwen? (heb ik ook wel eens gehoord)

Ik heb onderbuik klachten. Zaten ook verklevingen. Ze weten niet of de pijn daar ook mee te maken heeft.
loop ook bij de osteopaat. vanwege chronische ziekte. krijg zoveer meer energie door die man! energie in mijn buik was weg, veel buikpijn en dat is nu (na 3x) echt al een stuk minder. Erna ben ik steeds erg moe. Osteopaat kan zorgen voor een goede energiedoorstroom waardoor je lijf er zelf voor gaat zorgen dat je klachten verdwijnen.
Ik overweeg ook om een afspraak bij een osteopaat te maken omdat ik - net als Aruba toevallig - een niet nader te diagnostiseren ziekte onder de leden heb. Op zich geloof ik absoluut dat een osteopaat wonderen kan verrichten maar ik loop tegen één heel groot probleem aan: ik ben extreem kietelig in m'n buik en zij. In hoeverre is zo'n behandeling kietelig?? Wat doet hij precies: masseren, kneden, voelen, knijpen??
Super evaringen met de osteopaat. Ik ga nooooit meer naar fysio.

Ik ben ook hypermobiel en eens in de zoveel tijd zit mijn nek vast of schiet het in mijn rug. Na een aantal behandelingen bij de osteopaat zit alles weer op zijn plek. Nu probeer de signalen eerder op te vangen en maak ik meteen een afspraak.

Een osteopaat werkt voornamelijk met zijn handen en doet dat met hele rustige bewegingen. Van kriebels heb ik nooit last gehad. ondanks dat het hele rustige bewegingen zijn, kan het wel 'diep' gaan en soms pijnlijk aanvoelen. Door mijn rugklachten werken mijn darmen soms niet meer optimaal, of misschien is het andersom :-) en dan behandelt de osteopaat mijn buik. Soms heb ik het idee alsof hij in mijn buik zit, maar alles gaat heel subtiel.
Ik ben ook erg kietelig op onderbuik en flank maar de osteopaat legde dan altijd eerst zijn handen op mijn buik voor hij begon met duwen etc anders kwam hij echt niet door de spierspanning heen. 1x heeft osteopathie super goed geholpen tegen mijn knieklachten maar door over belasten is het helaas weer terug (niet zoals het ooit was). Maar een goede osteopaat kan echt heel veel voor elkaar krijgen en ik stuur regelmatig patienten met voor mij onverklaarbare klachten naar een osteopaat hier in de buurt. Zij heeft weliswaar 7 weken wachtlijst maar iedereen is blij dat ze hebben gewacht op een plekje.
J
Vent hier had onverklaarbare buikklachten. 2x MRI en 3x endoscopie in het ziekenhuis en nog steeds had hij pijn in z'n buik. Uiteindelijk bij een osteopaat terecht gekomen en die heeft de boel opgelost. Er lag het een en ander niet helemaal recht en een beetje uit balans, ik geloof 6 behandelingen en weg waren de klachten.

Ik heb van de zomer een aanrijding gehad. Iemand klapte achterop m'n autootje en ik zat met nekklachten. Eerst afwachten, op advies van huisarts. Vervolgens fysio. En uiteindelijk bij de osteopaat van m'n klachten af gekomen. Ik heb geen idee wat hij doet, maar hij doet het goed. Hij vergeleek me met een zeilboot waarvan de mast uit balans was. Hij heeft de touwtjes een seintje gegeven om weer rechtop te gaan staan en laat dus eigenlijk het lichaam het werk doen.

Zeker het proberen waard dus!
Ja, vergeet ik nog de clou te vertellen...

Ik had dus nekklachten, maar de osteopaat heeft m'n buik behandeld. Kennelijk lag m'n buik zodanig in de knoop dat m'n nek daar, als gevolg van het ongeluk, hinder van ondervond. En het heeft gewoon echt gewerkt. M'n nek heeft 'ie niet of nauwelijks aangeraakt, maar wel m'n buik. En toch zijn m'n nekklachten verdwenen!
osteopaat, geweldig!

Ik heb heel erg lang schouderklachten gehad, zo erg dat ik er niet meer op kon liggen en zelfs met autorijden pijn had. Oorzaak onbekend. Fysio gehad, weken lang maar het hielp maar niet.

Toen ben ik op tip van iemand naar de osteopaat geweest, nou geweldig! ik ben er in totaal 3x geweest en ben totaal van mn klachten af...

dus echt een aanrader! bij mij heeft hij soms wat gekraakt in mn rugg maar voornamelijk ja een soort geduwt en druk uitgeoefend... klinkt heel vaag maar het effect was super!
Osteopaat is top! Ten eerste omdat je er vaak "als nieuw" bij vandaan komt. In mijn geval specifiek omdat hij erachter kwam dat mijn stijf/doof gevoel klachten in de linkerkant van mijn gezicht en ledematen veroorzaakt lijken te worden door spanningen en verkleviingen in mijn buik. Na 2 sessies gaat het al aanmerkelijk beter.

Ostepaat, aanrader!
Heb er steeds meer 'zin in'.

Hoop echt dat ze iets kunnen doen voor me... als ik jullie verhalen hoor...
Hoi Aruba,

Ik ben ook enthousiast over de osteopaat: had zelf geen klachten maar mijn pasgeboren zoontje huilde onafgebroken en had een grote frons in zijn gezichtje, hij voelde zich duidelijk niet goed.

1 sessie bij de osteopaat en de frons was weg en hij stopte met huilen.

Baadt het niet, schaadt het niet, zou ik zeggen. Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik meerdere artsen in mijn omgeving heb die wit wegtrokken toen ze hoorden dat we bij een osteopaat waren geweest. Maar dat zal wel de strijd zijn tussen reguliere geneeskunde en paramedische therapeuten.

Succes!

Kike
Wat fijn dat het nu goed gaat met je zoontje Kike.

Had je zoontje last van een bepaalde plek?

Hoor het wel vaker die weerstand van huisarten en andere doktoren. Mijn huisarts was gelukkig niet anti.
Ja, het gaat nu helemaal goed met hem. De osteopaat vertelde dat tijdens een bevalling de losse schedelbotjes van een kindje over elkaar heen schuiven om door het geboortekanaal te kunnen. Na de geboorte moet dat weer terugschuiven maar dat gaat lang niet altijd goed. Bij mijn zoontje waren er ook nog steeds schedelbotjes over elkaar heen geschoven waardoor hij waarschijnlijk continu hoofdpijn had en ook pijn in zijn buik omdat er bepaalde zenuwen knel zaten.

Het was bijna bizar om te zien hoe zijn gezichtje na die ene behandeling veranderde: van een boos mannetje met een donkere blik en een diepe frons was het een blije baby geworden met een hele heldere, open blik. De dag na de behandeling lachte hij voor het eerst, met vier weken dus dat was rap.

Fijn dat jouw huisarts niet anti is, maakt een hoop uit dat je niet in de verdediging hoeft. Succes!
huisartsen zijn terecht anti, osteopathie is bullshit.

volkomen onbewezen kwakzalverij.

waarmee niet is gezegd dat mensen niet menen er baat van te hebben, suggestie is sterk.
quote:RosieRo schreef op 04 december 2008 @ 22:36:

huisartsen zijn terecht anti, osteopathie is bullshit.

volkomen onbewezen kwakzalverij.

waarmee niet is gezegd dat mensen niet menen er baat van te hebben, suggestie is sterk.Ben je er zelf geweest? Ik vind het ook vrij vaag wat ze doen, maar zo'n verhaal als hierboven over baby Kike kan je niet omheen, en mijn eigen ervaringen zijn ook goed. Heb je wel positieve ervaringen met manuele/fysiotherapie? Daarmee zijn mijn eigen ervaringen juist vele malen slechter. En dat zou dan wel bewezen zijn...
google zelf maar eens of lees bij de vereniging tegen kwakzalverij.

alleen wat dubbelblind placebogecontroleerd onderzoek uitwijst, is wetenschappelijk bewezen.

Al het andere is kulkoek en geldklopperij.

Soms lijkt het te 'werken' maar dat is te wijten aan toeval en/of suggestie. google ook maar eens 'regression to the mean'

en bespaar me het argument dat de zorgverzekeraar het vergoedt, dat zegt niets over bewezen werkzaamheid.

ik hoef ook niet naar een kerk te gaan om te weten dat god niet bestaat, dus nee, ik lever mijzelf niet over aan kwakzalverij, en zeker mijn kinderen niet.

en bespaar me ook maar het argument dat de echte medische wetenschap ook dingen fout doet en dingen niet weet, dat is ook zo. Alternatieve geneeswijzen zijn voor domme mensen die niet accepteren dat de wetenschap sommige dingen nog niet kan begrijpen of oplossen.
Toch toevallig dan dat mijn forumvriendinnetje na een jaar proberen na 2 bezoeken osteopaat ineens zwanger was. En hoor hier ook veel positieve reacties. Volgens mij is het veel minder zwerverig dan jij denkt. Ik heb bijvoorbeeld verklevingen. Met een bepaalde kneedtechniek kan je die dingen losmaken. Zo onlogisch is dat toch niet?
Inderdaad enorm zweverig, die osteopaat, maar je moet maar wanhopig zijn hè?

En dat was ik, na drie maanden janken van jongste. Toch maar die osteopaat geprobeerd, want behoorlijk wat positieve verhalen gelezen. Ik was enorm sceptisch de eerste paar keren, kon helemaal niet zien dat ze wat deden, ze leken hun handen niet eens te bewegen. Maar bij de tweede sessie begonnen we al verbetering te zien en binnen de korste keren hadden we echt een ander kind thuis. Tja, misschien was ze er wel spontaan "uitgegroeid" hoor, zou zo kunnen, maar het enige waar ik spijt van had is dat ik niet eerder gegaan was.
Ik had continu pijn in onderrug en was chronisch moe. Reguliere geneeskunde had er geen antwoord op; ik moest er maar mee leren leven.

Ostheopaat bezocht: die constateerde een scheefstaand heiligbeen en mede daardoor afwijkingen in ruggegraat.

Daardoor kwamen o.a. zenuwen in de knel die de werking van de lever aansturen. Vandaar die moeheid.

In drie behandelingen heeft die man een ander mens van me gemaakt. Ik ben nu al ruim 10 jaar klachtenvrij, barst van de energie en kan alles aan.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
erg fijn dat het voor jullie werkt, maar de hele theorie erachter is bullshit. Het kan wel werken maar niet om de redenen die osteopathen opvoeren. Extra aandacht en goed luisteren naar iemand kan al wonderen doen, en das ook mooi, maar dat komt niet door de flauwekultheorie.

nogmaals, als je het aandurft om kritisch naar deze methode te kijken, google maar eens wat.

Drie maanden is bij een huilbaby bijvoorbeeld sowieso vaak een 'grens' als je niks had gedaan was ie ook opgeknapt.
Ik ben geen huilbaby RosieRo, en een heel nuchter en kritisch iemand. Ik was al een half jaar bezig in het reguliere medische circuit en kwam geen steek verder.

Na drie behandelingen van een osteopaat ben ik nu al 12 jaar klachtenvrij (en ik kon in die tijd alleen functioneren als ik zware pijnstillers slikte ). Daar hoef ik niet voor te googlen; het is mijn eigen ervaring.

Mijn neuroloog (die me dus niet kon helpen en dan maar wilde gaan opereren) zei dat een "osteopaat of manueel therapeut een kwakzalver is die me in een rolstoel zou helpen".

Toen ik na 3 behandelingen door die osteopaat spectaculair was opgeknapt enopeens nagenoeg klachtenvrij was werd mijn neuroloog boos. Hij weigerde me te onderzoeken, wilde me niet meer als patient want ik hield me niet aan zijn adviezen.

Blijkbaar mocht ik wel beter worden maar alleen op zijn manier.

Beetje narrowminded was die man wel eigenlijk. En ook kinderachtig eigenlijk.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
ik bedoelde met huilbaby de huilbaby van ainne, niet jou.

nogmaals, fijn dat je beter bent, maar het is en blijft lariekoek en je neuroloog had gelijk dat je grote risicos liep bij een kwakzalver.

zijn reactie is wel flauw maar als ik jou was zou ik me maar eens informeren. Of je WIL geen rationele kennis opdoen, dat kan natuurlijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven