Gezondheid alle pijlers

over naar de nuvaring

17-04-2013 18:09 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
he allemaal.

Ik ga over naar de nuvaring want de pil vergat ik geregeld en daarbuiten zitten er minder hormonen in en dat is wat ik wilde. Nu is het alleen zo dat het inbrengen van een tampon al gevoelig is (gebruik bijna nooit een tampon). Dus ik vroeg me af of het inbrengen van een nuvaring hetzelfde idee is. Voel je hem zitten etc?
Ik heb al veel verschillende ervaringen gelezen. Vooral over het onderdeel 'voel je 'm zitten?' zijn de meningen verdeeld. De meesten geven aan dat ze 'm zelf niet voelen, maar dat man- of vriendlief 'm wel degelijk voelt.

Zelf ben ik nu een half jaar aan de nuvaring. Het inbrengen is de eerste keer wennen en af en toe een paar seconden worstelen, maar het valt écht mee. Het is wel een vrij groot ding, dus je moet 'm in de vorm van een 8 buigen als je 'm erin schuift. Ter vergelijking: ik vind een tampon vervelender om in te brengen dan de nuvaring. Echt.

Zelf voel ik de ring echt nooit. Ik check soms zelfs op de wc of ie er nog wel in zit. Mijn vriend voelt 'm wel af en toe, dan doe ik 'm gewoon even uit. Je mag maximaal drie uur zonder ring, dus dat lijkt me prima te doen.
quote:lolitablue schreef op 17 april 2013 @ 18:16:

Je mag maximaal drie uur zonder ring, dus dat lijkt me prima te doen.

Dat worden dus vluggertjes.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very__Cherry schreef op 17 april 2013 @ 18:17:

[...]

Dat worden dus vluggertjes.

Ga je er dan vanuit dat de ring per se uit moet als je vriend hem voelt? Ik heb niet zelden gelezen dat het 'voelen' van de ring door een man ook positief bedoeld kan worden... Als dat niet het geval is, kun je hem altijd nog uit doen!

Het verschilt trouwens ook per keer of en hoe de vrouw en man de ring voelen. Net zoals een tampon steeds weer anders zit.
Ik gebruik em al jaren naar volle tevredenheid. Inbrengen vind ik niet vervelend en ik voel em ook nooit zitten. Mannen voelen em wel, maar hebben er nooit last van, dus heb em ook nooit uitgedaan tijdens de seks.
ik heb hem heel even gehad. Ik voelde de ring wel regelmatig zitten, leek net of ie er dan uitgleed maar dat was niet het geval. Vond het wel ideaal omdat je er niet iedere dag mee bezig bent. Ik werd er alleen heel emotioneel van en kreeg weer last van acne dus toen maar weer aan de pil gegaan.
Ik voel 'm niet zitten. Vriend voelt hem soms zitten. Soms vindt hij dat fijn en soms niet. Als hij het niet fijn vindt is de ring er in een halve seconde uit gehaald. Verder ben ik er super tevreden mee. Ik heb een app die me er aan herinnert dat hij er in en uit moet en verder hoef ik er nooit over na te denken. Ik heb met de ring ook geen last van verminderd libido zoals ik dat bij de pil wel had. Het is veel en veel fijner inbrengen dan een tampon naar mijn mening.

O, dat mijn vriend hem kan voelen kan trouwens ook aan mij liggen. Je "moet" de ring namelijk om je baarmoederhals doen maar hij werkt ook als je hem gewoon naar binnen duwt en niet om de hals doet. Volgens mij heeft de mijne nooit om de hals gezeten, ik heb die moeite in ieder geval nooit genomen.
quote:annelaure schreef op 17 april 2013 @ 18:43:

Ik voel 'm niet zitten. Vriend voelt hem soms zitten. Soms vindt hij dat fijn en soms niet. Als hij het niet fijn vindt is de ring er in een halve seconde uit gehaald. Verder ben ik er super tevreden mee. Ik heb een app die me er aan herinnert dat hij er in en uit moet en verder hoef ik er nooit over na te denken. Ik heb met de ring ook geen last van verminderd libido zoals ik dat bij de pil wel had. Het is veel en veel fijner inbrengen dan een tampon naar mijn mening.

O, dat mijn vriend hem kan voelen kan trouwens ook aan mij liggen. Je "moet" de ring namelijk om je baarmoederhals doen maar hij werkt ook als je hem gewoon naar binnen duwt en niet om de hals doet. Volgens mij heeft de mijne nooit om de hals gezeten, ik heb die moeite in ieder geval nooit genomen.Is dat echt waar? Dat heb ik nog nooit gehoord.
quote:lolitablue schreef op 17 april 2013 @ 18:46:

[...]

Is dat echt waar? Dat heb ik nog nooit gehoord.Je moet 'm er gewoon in doen, verder niks.
Dat doe ik dus ook altijd. Heb net even op google gezocht, maar ik zie ook niet staan dat ie eigenlijk om je baarmoederhals moet.
quote:lolitablue schreef op 17 april 2013 @ 18:52:

Dat doe ik dus ook altijd. Heb net even op google gezocht, maar ik zie ook niet staan dat ie eigenlijk om je baarmoederhals moet.Nee volgens mij hoeft dat ook niet. En ik heb de bijsluiter braaf gelezen destijds.
Ik vind overigens een tampon verschrikkelijk maar een nuvaring is anders voor mijn gevoel. Die voel ik niet en een tampon wel, daarnaast is de nuvaring ook glad zeg maar en een tampon wat ruwer.

O, dat mijn vriend hem kan voelen kan trouwens ook aan mij liggen. Je "moet" de ring namelijk om je baarmoederhals doen maar hij werkt ook als je hem gewoon naar binnen duwt en niet om de hals doet. Volgens mij heeft de mijne nooit om de hals gezeten, ik heb die moeite in ieder geval nooit genomen.Nog nooit gehoord van om de baarmoederhals. Zo staat het ook nergens en ook niet op de website. Heb je plaatjes, gewoon naar binnen douwen en klaar.

O, dat mijn vriend hem kan voelen kan trouwens ook aan mij liggen. Je "moet" de ring namelijk om je baarmoederhals doen maar hij werkt ook als je hem gewoon naar binnen duwt en niet om de hals doet. Volgens mij heeft de mijne nooit om de hals gezeten, ik heb die moeite in ieder geval nooit genomen.Nog nooit gehoord van om de baarmoederhals. Zo staat het ook nergens en ook niet op de website. Heb je plaatjes, gewoon naar binnen douwen en klaar.
Ik gebruik hem ongeveer 3 jaar. Fantastisch. Net als jou vergat ik soms mijn pil enzo. Ik voel hem nooit zitten. Vriend hoor ik er nooit over.

Ik ben er superblij mee! Inbrengen is makkelijk. En soms inderdaad controleren of ik hem wel had. Maar ik ben hem nog nooit verloren.

Groet,

Jolanda
Bedankt voor de reacties, dames!
quote:lolitablue schreef op 17 april 2013 @ 18:46:

[...]

Is dat echt waar? Dat heb ik nog nooit gehoord.Toen ik ermee begon zei mijn huisarts dat en stond het ook in het boekje, dat je hem daar omheen moest doen en dat het niet uitmaakte als je hem daar niet omheen deed omdat de werking hetzelfde zou zijn. Kan het nu inderdaad niet terug vinden. Maar het boekje dat ik nu heb is voor het laatst herzien in 2010, ik denk dat het in de oudere boekjes stond.
Nooit gelezen van om de baarmoederhals. Lijkt me ook practisch onmogelijk. Maar ik draag hem 4 weken, want zolang is hij werkzaam en dat scheelt toch een doos per jaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven