Gezondheid alle pijlers

overdosis?!

26-01-2013 19:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik slik mijn antidepressiva (fluoxetine 60) altijd rond 9 uur id avond. Nu wist ik gisteren niet meer of ik al een dosis had geslikt, ja of nee. Ik dacht van niet en heb er weer 3 geslikt. De volgende dag (vandaag dus) functioneerde ik normaal, maar nu (ongeveer een half uur geleden) voel ik me zo misselijk en duizelig. Ben maar gaan liggen. Stel dat ik gisteren per ongeluk 2 dosissen heb geslikt, wat kan er gebeuren? Maar zeker weten doe ik het niet. En straks maar weer de gebruikelijke dosis slikken? Sorry voor warrig verhaal, maar voel me echt niet lekker! Bedankt.
Geen risico nemen. Gewoon bellen. Als het een griepje of verkoudheid is, dan is het loos maar het zekere voor het onzekere!
Dat bedoel ik inderdaad Bootje, het lijkt me apart dat je pas klachten krijgt op het moment dat die piek al lang en breed voorbij is... Overleggen met de HAP kan natuurlijk nooit kwaad, daar niet van, maar als er al sprake is van een dubbele dosis lijkt het me logischer dat, als er al klachten uit ontstaan, dat eerder gebeurt.

Lovethesummer, heb je nog andere medicatie geslikt?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Hoewel ik het antwoord weet adviseer ik je contact op te nemen met de huisartenpost

En als je denkt vaker dit mee te maken kun je wellicht een pillendoos kopen zodat je weet wat je hebt ingenomen
Je bent zelf een theepot
Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken! Voelde me kotsmisselijk en belde met moeite. Ze vertelden mij dat je er aardig ziek van kunt worden, maar dat het niet gevaarlijk is. Liever niet natuurlijk! Je kan er behoorlijk ziek van worden, maar je lichaam reageert er dan op dmv misselijkheid etc. Ik moest gewoon de volgende dosering op de gebruikelijke tijd slikken. Voel me iets beter. Het is erg naar! Gauw op papier zetten voortaan of medicijnendoosje gebruiken! Fijne avond!
Gelukkig! Sterkte met de restverschijnselen.
Dankjewel! Ben blij dat ik me weer normaal voel. Dit overkomt mij geen tweede keer en hopelijk niemand!
Oh lovethesummer, ik ben ook een ei met m'n medicijnen hoor. Vergeet ze geregeld, en pas nog smiddags m'n tablet van 's avonds genomen toen in diclofenac wilde nemen. 10 seconden na het doorslikken besefte ik pas dat het de verkeerde was.

Ik heb alles al geprobeerd van wekker zetten tot baxter-zakjes, het komt gewoon niet in m'n systeem.

(Nu neem ik als ik niet zeker weet of ik ze al genomen heb gewoon maar niet).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven