Gezondheid alle pijlers

overgang voor je 40e zonder ziektegeschiedenis

09-11-2010 18:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Heb wel 'ns gehoord dat als je de pil door blijft slikken je geen last krijgt van de overgangsverschijnselen. Mij boeit het verder niet wanneer ik in de overgang ga, maar ik heb dan ook geen kinderwens. Als je al 38 bent, heb je gewoon te lang gewacht met het nemen van kinderen. Leg je er bij neer dat je te laat bent en geniet van de andere dingen die 't leven allemaal te bieden heeft.
Wat kinderen betreft ben ik het niet vaak met Elninjoo eens, maar dit keer wel.
Ik heb geen ervaring hiermee, ben 26, maar vind het wel ontzettend rot voor je!!

Ik ben het niet met Elninjoo eens, misschien is TO nooit de man tegengekomen om kinderen mee te krijgen..
Eerst wilde ik net zo reageren als Elninjoo, en vragen waarom TO nog geen kinderen heeft, maar goed, soms is het geen kwestie van vrijwillig wachten natuurlijk, dat weten we niet.
Liever te lang gewacht, dan spijt hebben van de vader van je kinderen.

Adama, laat je heel goed voorlichten over die hormonen en de voor- en nadelen (risico qua hart- en vaatziekten, botdichtheid, borstkanker). En sterkte, want overgangsverschijnselen kunnen erg vervelend zijn.
quote:julia7 schreef op 09 november 2010 @ 19:10:

Ik ben het niet met Elninjoo eens, misschien is TO nooit de man tegengekomen om kinderen mee te krijgen..Ook al kom je die man wél tegen, het is niet realistisch er vanuit te gaan dat je daar tot de dood mee samenblijft. Een heel erg groot deel van de moeders komt er vroeg of laat alleen voor te staan met hun kind(eren). Als je begin 30 bent en je kinderwens is dwingend aanwezig kun je als vrouw ook je eigen plan trekken ipv nog steeds op de prins op 't witte paard te wachten.