Gezondheid alle pijlers

Overgang

23-10-2015 12:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd zit ik niet lekker in mijn vel. Al met al krijg ik toch het idee dat dit met de overgang te maken heeft. Ik slik de pil, zonder stopweek, dus het is vrij lastig te zeggen hoe de stand van zaken is zeg maar. Opvliegen heb is dus niet, maar verder wel voorkomende klachten. Is allemaal lichamelijk wel te doen. Het meest vervelende is het feit dat ik last heb van angstgevoelens. De emoties gaan met me op de loop. Daar wordt je niet gezelliger van,zeg maar.

Is dit voor jullie herkenbaar en hoe gaan jullie hiermee om?

Ik probeer met een homeopathisch middel wat verbetering te krijgen. Dacht eerst aan dr. Vogel overgang Balans, maar dat bevat St. Janskruid en dat maakt de pil minder betrouwbaar.

Nu ben ik begonnen met passiflora emotionele balans.

Iemand ervaring hiermee, of misschien andere suggesties?
quote:mv2012 schreef op 24 oktober 2015 @ 10:07:

Zo zie je maar weer dat ook huisartsen hier heel verschillend over denken.Huisartsen weten ook niet alles.
quote:tampontouwtje schreef op 25 oktober 2015 @ 08:43:

[...]

Huisartsen weten ook niet alles.Buiten dat, scheelt het mischien ook nog of je een vrouwelijke of mannelijke huisarts hebt.
quote:mary57 schreef op 25 oktober 2015 @ 08:59:

[...]

Buiten dat, scheelt het mischien ook nog of je een vrouwelijke of mannelijke huisarts hebt.Denk je dat een vrouwelijke huisarts meer begrip/kennis heeft of juist een mannelijke?
quote:theamuts schreef op 25 oktober 2015 @ 10:07:

[...]

Denk je dat een vrouwelijke huisarts meer begrip/kennis heeft of juist een mannelijke?

Mijn ervaring is dat je met klachten over de overgang veel gemakkelijker kunt praten met een vrouw. Een man kan zich moeilijker indenken hoe iemand in de overgang zich voelt, ongeacht of hij een medische opleiding heeft genoten.

Daarom zullen overgangsconsulentes over het algemeen ook vaker vrouwen zijn. Ik weet niet eens of er wel mannen zijn die dit doen, ik ken alleen vrouwen op dit vakgebied.
quote:SallyK schreef op 25 oktober 2015 @ 08:29:

Ok sabbaticalmeds, als jij het zegt. Maar ik ben er doorheen en zoals ik al zei, geen overgangsverschijnselen gehad of in aantocht. Ieder mens is anders weet je.door de overgang? zonder verschijnselen? het is niet eerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven