Overgang
vrijdag 23 oktober 2015 om 12:51
Sinds enige tijd zit ik niet lekker in mijn vel. Al met al krijg ik toch het idee dat dit met de overgang te maken heeft. Ik slik de pil, zonder stopweek, dus het is vrij lastig te zeggen hoe de stand van zaken is zeg maar. Opvliegen heb is dus niet, maar verder wel voorkomende klachten. Is allemaal lichamelijk wel te doen. Het meest vervelende is het feit dat ik last heb van angstgevoelens. De emoties gaan met me op de loop. Daar wordt je niet gezelliger van,zeg maar.
Is dit voor jullie herkenbaar en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik probeer met een homeopathisch middel wat verbetering te krijgen. Dacht eerst aan dr. Vogel overgang Balans, maar dat bevat St. Janskruid en dat maakt de pil minder betrouwbaar.
Nu ben ik begonnen met passiflora emotionele balans.
Iemand ervaring hiermee, of misschien andere suggesties?
Is dit voor jullie herkenbaar en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik probeer met een homeopathisch middel wat verbetering te krijgen. Dacht eerst aan dr. Vogel overgang Balans, maar dat bevat St. Janskruid en dat maakt de pil minder betrouwbaar.
Nu ben ik begonnen met passiflora emotionele balans.
Iemand ervaring hiermee, of misschien andere suggesties?
vrijdag 23 oktober 2015 om 13:29
vrijdag 23 oktober 2015 om 13:33
vrijdag 23 oktober 2015 om 14:04
quote:runningbaleys schreef op 23 oktober 2015 @ 13:32:
*op overgang forum rondgeneusd*
Tjee, wat kunnen hormonen veel veroorzaken. Ik wist eigenlijk de helft nog niet.Ja, ik vond wel dat er nogal veel over "geschrokken" en "paniek" wordt gesproken, maar bij ieder kwaaltje die ik heb/ krijg kijk ik toch even op dat forum om erover te lezen.
*op overgang forum rondgeneusd*
Tjee, wat kunnen hormonen veel veroorzaken. Ik wist eigenlijk de helft nog niet.Ja, ik vond wel dat er nogal veel over "geschrokken" en "paniek" wordt gesproken, maar bij ieder kwaaltje die ik heb/ krijg kijk ik toch even op dat forum om erover te lezen.
vrijdag 23 oktober 2015 om 14:40
vrijdag 23 oktober 2015 om 15:45
Ga niet op eigen houtje allerlei middeltjes of supplementen nemen als je niet weet of je lichaam daar wel een tekort aan heeft. Soms doen ze nl meer kwaad dan goed.
Kijk eens of er in je buurt een overgangsconsulente zit, zij kan je eventueel verder helpen met je problemen.
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat als je stopt met de pil, de klachten dubbel terug komen. Er zijn ook vrouwen die weinig last hebben van opvliegers etc. zonder pilgebruik.
Stemmingswisselingen en angstgevoelens kunnen klachten zijn die te maken hebben met de overgang, maar vraag eens advies hierover aan een consulente.
Kijk eens of er in je buurt een overgangsconsulente zit, zij kan je eventueel verder helpen met je problemen.
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat als je stopt met de pil, de klachten dubbel terug komen. Er zijn ook vrouwen die weinig last hebben van opvliegers etc. zonder pilgebruik.
Stemmingswisselingen en angstgevoelens kunnen klachten zijn die te maken hebben met de overgang, maar vraag eens advies hierover aan een consulente.
vrijdag 23 oktober 2015 om 18:01
Ik heb die opmerking dat de overgang uitgesteld wordt door de pil door te blijven slikken al vaker voorbij zien komen. En dat zal misschien bij sommigen ook zo zijn, ik weet het niet. Maar ik bleek al door de overgang te zijn nadat ik stopte met de pil. Op wat nachtzweten (tijdens het pilgebruik overigens) na geen symptomen gehad. Nu op een paar dagen na een jaar pilvrij. Geen bloedingen meer gehad, geen opvliegers, geen wisselende stemmingen of andere overgangsklachten.
Alleen een beetje verdrietig dat het nu echt over is. De vruchtbaarheid.
Maar ik heb ook nooit last gehad van de menstruatie. Misschien komt het daardoor.
Maar ik heb ook nooit last gehad van de menstruatie. Misschien komt het daardoor.
vrijdag 23 oktober 2015 om 18:22
quote:SallyK schreef op 23 oktober 2015 @ 18:01:
Ik heb die opmerking dat de overgang uitgesteld wordt door de pil door te blijven slikken al vaker voorbij zien komen. En dat zal misschien bij sommigen ook zo zijn, ik weet het niet. Maar ik bleek al door de overgang te zijn nadat ik stopte met de pil. Op wat nachtzweten (tijdens het pilgebruik overigens) na geen symptomen gehad. Nu op een paar dagen na een jaar pilvrij. Geen bloedingen meer gehad, geen opvliegers, geen wisselende stemmingen of andere overgangsklachten.
Maar ik heb ook nooit last gehad van de menstruatie. Misschien komt het daardoor.de overgang hou je niet tegen met de pil, de overgangsverschijnselen wel. Maar ook die krijg je gewoon een keer voor je neus hoor
Maar ik heb ook nooit last gehad van de menstruatie. Misschien komt het daardoor.de overgang hou je niet tegen met de pil, de overgangsverschijnselen wel. Maar ook die krijg je gewoon een keer voor je neus hoor
vrijdag 23 oktober 2015 om 21:36
vrijdag 23 oktober 2015 om 22:24
quote:SallyK schreef op 23 oktober 2015 @ 18:01:
Maar ik heb ook nooit last gehad van de menstruatie. Misschien komt het daardoor.Meen je dat echt, dat je verdrietig bent dat je niet meer vruchtbaar bent? Hoe oud ben je dan? Had je nog een kinderwens? Echt benieuwd naar je antwoord, want ik kan me niet voorstellen dat je op een bepaalde leeftijd nog moeite hebt met het feit dat je geen kinderen meer gaat krijgen.
Maar ik heb ook nooit last gehad van de menstruatie. Misschien komt het daardoor.Meen je dat echt, dat je verdrietig bent dat je niet meer vruchtbaar bent? Hoe oud ben je dan? Had je nog een kinderwens? Echt benieuwd naar je antwoord, want ik kan me niet voorstellen dat je op een bepaalde leeftijd nog moeite hebt met het feit dat je geen kinderen meer gaat krijgen.
zaterdag 24 oktober 2015 om 08:53
Als je niet zeker bent waar je klachten wegkomen is een bezoekje aan de huisarts wel op zijn plaats lijkt mij. Volgens mijn huisarts is het het beste om vanaf je 45ste geen pil of ander hormoongerelateerd voorbehoedsmiddelen meer te gebruiken maar gewoon de natuur gewoon haar gang te laten gaan. De klachten verschillen ook per vrouw, de ene heeft jarenlang veel klachten terwijl een ander er weinig van merkt. Zelf heb ik vrijwel geen klachten, kan alleen niet meer van mijn menstruatie op aan en moet dus altijd voorbereid zijn. Wel in positieve zin want er zit toch minimaal 3 mnd tussen inmiddels.. Ik heb dus goede hoop er op deze manier door te rollen, ben trouwens al een paar jaar de 50 gepasseerd dus die menstratie mag van mij nu ook wel wegblijven...
zondag 25 oktober 2015 om 08:31