Gezondheid alle pijlers

Oververmoeidheid

03-05-2011 12:22 13 berichten
Ik heb nu al een paar jaar last van het volgende:

Na een intensieve dag (bijv. reizen of stappen) komt het regelmatig voor dat ik ineens heel moe en koud wordt en dat als ik wil eten ik 9 van de 10 keer moet overgeven. Het overgeven wordt dan gestimuleerd door de geur van eten of het soort eten (zure tomaat, yoghurt, etc.).

Het enige wat dan nog helpt is of heel langzaam eten en goed kauwen of op bed gaan en slapen. Meestal heb ik dan ook koorts.

Zijn er meer mensen die gaan overgeven wanneer ze oververmoeid zijn? En wat doen jullie eraan/ om het tegen te gaan? Het is namelijk een lastig probleem en ik probeer al zoveel mogelijk uitgerust aan mijn reis of intensieve dag te beginnen.
Ik ben geen dokter. Ga er eens mee naar de huisarts en leg je probleem voor. Het lijkt me niet verstandig om daar mee door te blijven lopen.
Ik ben er al eens mee naar de dokter geweest, maar die wimpelde het dus af. Misschien toch maar een second opinion aanvragen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets beter naar jezelf luisteren en zorgen dat je niet oververmoeid raakt
Eerst uitrusten en zorgen dat je terug warm wordt (lang onder hete douche) en dan pas iets eten.
Regelmatiger leven scheelt al een stuk, dus stoppen met stappen en met alcohol. Dat zijn al twee grote boosdoeners! Verder zoveel mogelijk op dezelfde tijd naar bed gaan, en als je in de gelegenheid bent, 's middags wat extra rust pakken! Frisse buitenlucht doet ook wonderen, stukje wandelen en dan in je eigen tempo!
Kennelijk is het je lichaam te veel. Ik zou dus de intensieve dagen zoveel mogelijk voorkomen.
Het is zoals het is
Ik zou je cortisol gehalte even laten checken!
Heb je je laten controleren op diabetes type II? OF een voorstadium daarvan?
Ik heb soms het gevoel dat ik oververmoeid ben, maar ik heb nooit overgegeven. Het beste wat je zou kunnen doen is je huisarts bezoeken.

Veel succes en beterschap.
Update:

Ik heb ondertussen een bloedonderzoek gehad en een digestieve echografie laten maken. Uit het laatste is niets gekomen, maar uit het bloedonderzoek blijkt dat mijn ijzergehalte dramatisch laag is.

Ik zit nu aan de staalpillen en zal mijn voeding eens goed onder de loep nemen.
Spugen van vermoeidheid heb ik niet, maar als ik echt heel moe ben word ik wel misselijk en duizelig. Dat is voor mij het seintje dat ik echt mijn bed in moet en een goede nacht moet pakken.

Lijkt me wel heel vervelend voor je. Hopelijk helpen de ijzerpillen!
Lucifer goed idee, kijk eens of je alle voedingsstoffen wel binnenkrijgt en eet regelmatig over de dag verdeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven