Oxycodon gebruiker(s)
zaterdag 2 februari 2019 om 22:40
Kranten staan er weer vol mee, er zijn steeds meer mensen die oxycodon gebruiken, ze zijn bang voor Amerikaanse toestanden. Natuurlijk is het goed dat er onderzocht word hoe het komt dat het gebruik van oxycodon zo is toegenomen. Maar ik gebruik al een jaar of 9 oxycodon en ik kan echt wel zeggen dat ik alle medicijnen die maar iets kunnen helpen bij zenuwpijn uitgeprobeerd heb voordat ik bij oxycodon bleef, ik vraag me echt af hoe t bij anderen gegaan is en of het bij jullie niet volgens de pijnladder van de WHO is gegaan.
Natuurlijk is het anders bij iets acuuts, een operatie of iets dergelijks dan krijg je meestal gelijk zwaardere pijnmedicatie maar deze tijd is meestal kort.
Zelf een zwaar rugpatient, hernia 2 x spondylodese , botontkalking, niet meer kunnen zitten, ook niet een beetje, kan niet lang op zijn, lig veel, corset, Iva, en neurostimulatie samen met oxycodon als pijnbestrijding.
Vorig jaar is mijn neurostimulator opnieuw afgesteld, daardoor kon ik minderen met het gebruik van oxycodon. Ben van de 80-100 Mg per dag naar ongeveer 30 Mg gegaan de pijn is altijd verschillend dus mijn inname ook. Ik moet dan goede dagen hebben hoor, regelmatig neem ik ook meer in. Zelf wilde ik heel graag van de 24 uur oxycodon in m'n lijf af. Door te stoppen met langwerkende Oxy en de kortwerkende zo laat mogelijk gebruiken gingen mijn darmen een stuk beter werken. Het grote nadeel is de doorbraakpijn en de capsule die er veel te lang over doet om te werken.
Jammer maar de overheid vergoed geen snelwerkende oxycodon, ze hebben liever dat je t eerder inneemt. Maar ik vind dus elk half uur zonder is beter voor mijn lijf.
Ik heb niet echt last van het minderen of meerderen van de oxy, soms wel wat suf, misschien een opvlieger maar die heb ik zoiezo dus die verhalen die in de krant staan herken ik niet, gelukkig. Ben blij met de oxy, het helpt een beetje samen met de neurostimulator.
Mijn vraag is eigenlijk hoe gebruiken jullie oxycodon, wie heeft het voorgeschreven en heb je eerst andere pijn medicatie uitgeprobeerd?
Bedankt alvast!
Natuurlijk is het anders bij iets acuuts, een operatie of iets dergelijks dan krijg je meestal gelijk zwaardere pijnmedicatie maar deze tijd is meestal kort.
Zelf een zwaar rugpatient, hernia 2 x spondylodese , botontkalking, niet meer kunnen zitten, ook niet een beetje, kan niet lang op zijn, lig veel, corset, Iva, en neurostimulatie samen met oxycodon als pijnbestrijding.
Vorig jaar is mijn neurostimulator opnieuw afgesteld, daardoor kon ik minderen met het gebruik van oxycodon. Ben van de 80-100 Mg per dag naar ongeveer 30 Mg gegaan de pijn is altijd verschillend dus mijn inname ook. Ik moet dan goede dagen hebben hoor, regelmatig neem ik ook meer in. Zelf wilde ik heel graag van de 24 uur oxycodon in m'n lijf af. Door te stoppen met langwerkende Oxy en de kortwerkende zo laat mogelijk gebruiken gingen mijn darmen een stuk beter werken. Het grote nadeel is de doorbraakpijn en de capsule die er veel te lang over doet om te werken.
Jammer maar de overheid vergoed geen snelwerkende oxycodon, ze hebben liever dat je t eerder inneemt. Maar ik vind dus elk half uur zonder is beter voor mijn lijf.
Ik heb niet echt last van het minderen of meerderen van de oxy, soms wel wat suf, misschien een opvlieger maar die heb ik zoiezo dus die verhalen die in de krant staan herken ik niet, gelukkig. Ben blij met de oxy, het helpt een beetje samen met de neurostimulator.
Mijn vraag is eigenlijk hoe gebruiken jullie oxycodon, wie heeft het voorgeschreven en heb je eerst andere pijn medicatie uitgeprobeerd?
Bedankt alvast!
zaterdag 2 februari 2019 om 22:46
zaterdag 2 februari 2019 om 23:19
Bij mij werd voor rugklachten idd een soort van ladder gevolgd waarbij je steeds zwaardere medicatie krijgt.
Ik eindigde ook met Oxy, maar ik vond dat zulk naar spul dat ik er ook vrijwel direct (na 3 pilletjes langwerkend) weer mee gestopt ben. Als ik de dokter bel, dan kan ik het zo weer meekrijgen, maar dat heb ik slechts één keer gedaan in een noodgeval (en toen heb ik eveneens maar 1 pilletje langwerkend gebruikt).
Ik kan me echt zo weinig voorstellen bij mensen die die troep vrijwillig nemen voor de “high”. Voor pijn heb je soms geen keuze, maar voor de leuk moet er haast wel lekkerder spul voorhanden zijn.
Ik eindigde ook met Oxy, maar ik vond dat zulk naar spul dat ik er ook vrijwel direct (na 3 pilletjes langwerkend) weer mee gestopt ben. Als ik de dokter bel, dan kan ik het zo weer meekrijgen, maar dat heb ik slechts één keer gedaan in een noodgeval (en toen heb ik eveneens maar 1 pilletje langwerkend gebruikt).
Ik kan me echt zo weinig voorstellen bij mensen die die troep vrijwillig nemen voor de “high”. Voor pijn heb je soms geen keuze, maar voor de leuk moet er haast wel lekkerder spul voorhanden zijn.
zaterdag 2 februari 2019 om 23:21
Ja hoor, als een tierelier. Ik ben er pijnloos mee naar de andere kant van de wereld gevlogen. Het was alleen doodeng dat ik achteraf hele stukken van de reis kwijt was en echt geen flauw idee had hoe ik ooit de bestemming heb bereikt.
zaterdag 2 februari 2019 om 23:23
zaterdag 2 februari 2019 om 23:31
Link spul..... Het is de enige / een van de weinige opties die ik nog heb tegen de pijn. Maar ik weiger dit te gaan slikken.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
zaterdag 2 februari 2019 om 23:38
rotspul lijkt meNummer*Zoveel schreef: ↑02-02-2019 23:21Ja hoor, als een tierelier. Ik ben er pijnloos mee naar de andere kant van de wereld gevlogen. Het was alleen doodeng dat ik achteraf hele stukken van de reis kwijt was en echt geen flauw idee had hoe ik ooit de bestemming heb bereikt.
zaterdag 2 februari 2019 om 23:45
Ai!wolkie schreef: ↑02-02-2019 22:46Ik kreeg oxycodon toen ik beide enkels had gebroken. Nog nooit zo ziek geworden van pijnstilling. Na 3 dagen gebruik wanhopig de huisarts gebeld voor een andere oplossing. Kreeg toen tramadol. Heerlijk! Verslaafd raken aan oxycodon zal mij dus nooit overkomen. Wat een troep!
zaterdag 2 februari 2019 om 23:47
Na morfine en oxycodon is er nog fentanyl (en zijn er ook nog wat andere middelen).Maxieee schreef: ↑02-02-2019 23:10Werkt de oxycodon nog steeds goed na 9 jaar? Ik heb tegen de zenuwpijn morfine aangeboden gekregen van het ziekenhuis, maar ik twijfel omdat er na morfine of oxydon niks meer is en omdat ik dan om de zoveel tijd zou moeten afkicken van de morfine. Ik gebruik een mix van pijnstillers, o.a. Tramadol en Amitriptyline. Maar elke nacht is het weer een hel van pijn.
Ik zit aan de top met Tramadol en reageer slecht op oxycodon, dus mijn apotheker stelt voor over te gaan op fentanyl. Ik aarzel. Vind het nogal een stap, zeker gezien de berichten uit de VS. Anderzijds: als mijn wereld dan weer wat groter zou kunnen worden, is het het wellicht waard.
zondag 3 februari 2019 om 00:15
Qua steeds een trapje omhoog gaan is bij mij niet gebeurd. Kreeg direct oxy voorgeschreven. Heb het 2 dagen geslikt maar werd er zo enorm naar van. Overgeven, opvliegers, trillen, hartkloppingen en het ene moment barstte ik van de energie en een paar seconden later viel ik in slaap. Heel naar was dat.
Nu slik ik al bijna 2 jaar tramadol. Mag 4 maal daags 50 Mg maar ik probeer het altijd bij 1 te houden en heel soms 2. Het liefste stop ik er helemaal mee en dat ben ik op dit moment ook aan het proberen maar het valt me niet mee.
3 maanden geleden moest ik ineens andere middelen gaan proberen. Amitripline en nog iets met een D... dat moest ik dan een week slikken en daarna zou het pas pijnstillend werken. Hell no dus. En de ami viel ik direct van in slaap om dan de volgende middag pas weer wakker te worden. Ik wil of tramadol of niks ( maar niks is niet uit te houden).
Nu slik ik al bijna 2 jaar tramadol. Mag 4 maal daags 50 Mg maar ik probeer het altijd bij 1 te houden en heel soms 2. Het liefste stop ik er helemaal mee en dat ben ik op dit moment ook aan het proberen maar het valt me niet mee.
3 maanden geleden moest ik ineens andere middelen gaan proberen. Amitripline en nog iets met een D... dat moest ik dan een week slikken en daarna zou het pas pijnstillend werken. Hell no dus. En de ami viel ik direct van in slaap om dan de volgende middag pas weer wakker te worden. Ik wil of tramadol of niks ( maar niks is niet uit te houden).
zondag 3 februari 2019 om 00:26
Ik heb een paar jaar terug oxycodon voorgeschreven gekregen voor acute pijnklachten. Ik werd er een groot deel van de tijd heel duf van inderdaad hele gaten in mijn geheugen.
Daarnaast ging ik er ook een soort van van hallucineren. Heel gek en anders dan je hoort bij verhalen van mensen die een slechte trip hebben gehad. Ik zag en voelde dingen die er niet waren maar tegelijk wist ik dat het niet echt was, toch kon ik die ervaringen niet stopzetten. Dat was behoorlijk eng. Later heb ik van meer mensen gehoord en gelezen die dit soort hallucinaties hadden onder invloed van opiaten.
Ik vond stoppen zelfs na de korte periode van 2 weken niet makkelijk. Ik heb later nog een keer een recept gekregen en toen besloten de pillen niet in huis te halen.
Daarnaast ging ik er ook een soort van van hallucineren. Heel gek en anders dan je hoort bij verhalen van mensen die een slechte trip hebben gehad. Ik zag en voelde dingen die er niet waren maar tegelijk wist ik dat het niet echt was, toch kon ik die ervaringen niet stopzetten. Dat was behoorlijk eng. Later heb ik van meer mensen gehoord en gelezen die dit soort hallucinaties hadden onder invloed van opiaten.
Ik vond stoppen zelfs na de korte periode van 2 weken niet makkelijk. Ik heb later nog een keer een recept gekregen en toen besloten de pillen niet in huis te halen.
zondag 3 februari 2019 om 01:43
zondag 3 februari 2019 om 02:42
Dank voor jullie reacties!
Maxieee ja het helpt wel na 9 jaar, dat komt omdat ik het onregelmatig gebruik. Ik ga nooit hoger dan 100mg per dag. De laatste weken gaat het niet goed met m'n rug, veel uitstraling, rugpijn dus gebruik ik meer, toch probeer ik het niet 24 u per dag in m'n lijf te hebben.
Ik zie het beslis niet als afkicken, de en e dag 100 Mg en andere dag 40 Mg gaat prima heb geen last van afkicken.
Nummer zoveel, ja er zijn veel mensen die niet tegen oxycodon kunnen, of die indd ook stukken kwijt zijn. Ben er ook niet helemaal helder van in m'n hoofd, vooral als ik van lage dosering weer meer ga gebruiken.
Voor de leuk lijkt mij he totaal niks, elke dag die vieze drankjes innemen tegen obstipatie, bah
Over het algemeen ben ik blij dat het bestaat , het geeft net wat minder pijn om toch te kunnen slapen of naar buiten te gaan. Wat ik ook altijd moeilijk vind is die osteoporose, je moet veel bewegen maar vaak lukt me dat niet door teveel pijn. Dan moet je zulke hoge dosissen gebruiken maar dat wil ik ook niet, afwegen is t goed woord.
Maxieee ja het helpt wel na 9 jaar, dat komt omdat ik het onregelmatig gebruik. Ik ga nooit hoger dan 100mg per dag. De laatste weken gaat het niet goed met m'n rug, veel uitstraling, rugpijn dus gebruik ik meer, toch probeer ik het niet 24 u per dag in m'n lijf te hebben.
Ik zie het beslis niet als afkicken, de en e dag 100 Mg en andere dag 40 Mg gaat prima heb geen last van afkicken.
Nummer zoveel, ja er zijn veel mensen die niet tegen oxycodon kunnen, of die indd ook stukken kwijt zijn. Ben er ook niet helemaal helder van in m'n hoofd, vooral als ik van lage dosering weer meer ga gebruiken.
Voor de leuk lijkt mij he totaal niks, elke dag die vieze drankjes innemen tegen obstipatie, bah
Over het algemeen ben ik blij dat het bestaat , het geeft net wat minder pijn om toch te kunnen slapen of naar buiten te gaan. Wat ik ook altijd moeilijk vind is die osteoporose, je moet veel bewegen maar vaak lukt me dat niet door teveel pijn. Dan moet je zulke hoge dosissen gebruiken maar dat wil ik ook niet, afwegen is t goed woord.
zondag 3 februari 2019 om 03:40
Ik heb het een aantal jaar in vrij hoge dosering gebruikt. Omdat ik na vele operaties ten gevolge van hersenkanker ontzettend veel pijn hield. Ik ben tussentijds een aantal keer ermee gestopt en belandde na een aantal weken/maanden helaas steeds weer op de ok waardoor ik weer opnieuw eraan moest beginnen. De laatste (zeer ingrijpende) operatie is inmiddels ruim een jaar geleden en heeft gelukkig verlichting geboden waardoor ik na een aantal maanden kon gaan ontwennen. Dat was heftig, maar wel te doen. Maar was er zeker aan verslaafd. De deur uit zonder een strip op zak was ondenkbaar, omdat de pijn niet te verdragen was zonder. Daarnaast merkte ik vooral fysiek dat ze uit werkten, hevige onrust, zenuwpijn en de pijn waarvoor het was voorgeschreven. Heb er vrijwel geen nare gevolgen van ondervonden tijdens gebruik, werd er niet "stoned" van, niet duizelig/draaierig, stemming veranderde er niet van, geen woede aanvallen etc.
Voor de diagnose en operaties heb ik nooit sterke pijnstillers gebruikt, enkel een paracetamol en sporadisch (hooguit twee maal per jaar) ibuprofen. Dus ermee starten vond ik heftig maar was echt noodzakelijk, weet niet of ik nog in leven was geweest zonder.
Ik stel het op prijs als het niet gequote wordt, misschien pas ik mijn bericht later nog wat aan ivm herkenbaarheid.
Voor de diagnose en operaties heb ik nooit sterke pijnstillers gebruikt, enkel een paracetamol en sporadisch (hooguit twee maal per jaar) ibuprofen. Dus ermee starten vond ik heftig maar was echt noodzakelijk, weet niet of ik nog in leven was geweest zonder.
Ik stel het op prijs als het niet gequote wordt, misschien pas ik mijn bericht later nog wat aan ivm herkenbaarheid.
zondag 3 februari 2019 om 04:16
Ik heb het na een paar weken na mijn rugoperatie (stenose) gebruikt. Na de operatie verging ik van de pijn in bil en been. Het hielp heel goed. Ik gebruikte de langwerkende 2 x per dag. Toen het na een week of 6 beter begon te gaan ben ik het af gaan bouwen. Dat betekende wel dat ik de eerste week bijna niet geslapen heb.
Ik moest daar echt even doorheen. Je hebt wel de neiging om het te nemen omdat je er ook zo lekker van slaapt.
Ik was er dus heel blij mee. Het hielp heel goed. Scheelde natuurlijk erg dat ik het niet lang gebruikt heb.
Ik moest daar echt even doorheen. Je hebt wel de neiging om het te nemen omdat je er ook zo lekker van slaapt.
Ik was er dus heel blij mee. Het hielp heel goed. Scheelde natuurlijk erg dat ik het niet lang gebruikt heb.
zondag 3 februari 2019 om 07:58
Ja, ik vond van wel.
Maar dat vond ik ook van diclofenac met valium en van tramadol. Daar krijg ik diarree van, en wel zo hevig dat ik op een gegeven moment amper nog naar het toilet durfde omdat het vegen van mijn billen zo’n zeer deed. Dus het is altijd kiezen uit kwaden.
Ik slik nu paracetamol en ibuprofen, beiden de maximale dosis per dag. Dat neemt de pijn niet weg, maar het haalt wel de scherpste randjes eraf. Het voordeel hiervan vind ik dat ik zelf mijn fysieke grenzen nog voel, en daar mijn gedrag op aan kan passen. Het voorkomt dat ik verder achteruit ga doordat ik ongemerkt over grenzen heen ga. Maar hoe onschuldig het ook lijkt, elke dag NSIAD’s is ook erg slecht voor de mens. Ik ben daarom heel scherp op de bijwerkingen en las regelmatig een stopweek in om te kijken of ik het misschien weer zonder red (maar helaas dus niet).
zondag 3 februari 2019 om 08:10
Ik had de Oxy voorgeschreven gekregen voor een intensieve zakenreis. Ik moest het eerst thuis uitproberen van de dokter, en toen werd ik alleen wat lacherig, dus dat leek geen problemen te geven. Op de reisdag voor vertrek heb ik het eerste pilletje genomen, en dat ging ook helemaal prima. Maar het ging dus mis toen ik 12 uur later het tweede pilletje nam. Ik weet me alleen nog te herinneren dat ik die pil nam bij de gate van mijn volgende vlucht, en dat ik daarna een heel raar en surrealistisch moment had in het vliegtuig wat ik doodeng vond. Verder ben ik echt alles kwijt. De vlucht, de aankomst, hoe ik in het hotel ben gekomen... Ik heb de overige pilletjes de volgende ochtend direct weggegooid.Zwartvlekje schreef: ↑03-02-2019 00:26Ik werd er een groot deel van de tijd heel duf van inderdaad hele gaten in mijn geheugen.
Pas jaren later zag ik eens een documentaire over Oxygebruik in de VS, en besefte ik dat ik een vermogen aan drugshandel door de plee had getrokken