Gezondheid alle pijlers

Oxycodon gebruiker(s)

02-02-2019 22:40 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kranten staan er weer vol mee, er zijn steeds meer mensen die oxycodon gebruiken, ze zijn bang voor Amerikaanse toestanden. Natuurlijk is het goed dat er onderzocht word hoe het komt dat het gebruik van oxycodon zo is toegenomen. Maar ik gebruik al een jaar of 9 oxycodon en ik kan echt wel zeggen dat ik alle medicijnen die maar iets kunnen helpen bij zenuwpijn uitgeprobeerd heb voordat ik bij oxycodon bleef, ik vraag me echt af hoe t bij anderen gegaan is en of het bij jullie niet volgens de pijnladder van de WHO is gegaan.
Natuurlijk is het anders bij iets acuuts, een operatie of iets dergelijks dan krijg je meestal gelijk zwaardere pijnmedicatie maar deze tijd is meestal kort.

Zelf een zwaar rugpatient, hernia 2 x spondylodese , botontkalking, niet meer kunnen zitten, ook niet een beetje, kan niet lang op zijn, lig veel, corset, Iva, en neurostimulatie samen met oxycodon als pijnbestrijding.

Vorig jaar is mijn neurostimulator opnieuw afgesteld, daardoor kon ik minderen met het gebruik van oxycodon. Ben van de 80-100 Mg per dag naar ongeveer 30 Mg gegaan de pijn is altijd verschillend dus mijn inname ook. Ik moet dan goede dagen hebben hoor, regelmatig neem ik ook meer in. Zelf wilde ik heel graag van de 24 uur oxycodon in m'n lijf af. Door te stoppen met langwerkende Oxy en de kortwerkende zo laat mogelijk gebruiken gingen mijn darmen een stuk beter werken. Het grote nadeel is de doorbraakpijn en de capsule die er veel te lang over doet om te werken.
Jammer maar de overheid vergoed geen snelwerkende oxycodon, ze hebben liever dat je t eerder inneemt. Maar ik vind dus elk half uur zonder is beter voor mijn lijf.
Ik heb niet echt last van het minderen of meerderen van de oxy, soms wel wat suf, misschien een opvlieger maar die heb ik zoiezo dus die verhalen die in de krant staan herken ik niet, gelukkig. Ben blij met de oxy, het helpt een beetje samen met de neurostimulator.

Mijn vraag is eigenlijk hoe gebruiken jullie oxycodon, wie heeft het voorgeschreven en heb je eerst andere pijn medicatie uitgeprobeerd?

Bedankt alvast!
Mijn vriend heeft oxy gebruikt nadat hij door zijn rug was gegaan en niet meer kon lopen van de pijn. Hij werd er heel erg beroerd van; suf, opvliegers, helemaal klam van het zweet, en gewoon een zwaar leven. Later heeft hij nog wat gebruikt ivm een flinke ontsteking aan zijn verstandskies, paracetamol hielp voor geen meter en we hadden nog wat oxy in huis. Toen zijn we op de SEH beland omdat hij hartkloppingen kreeg en pijn op de borst had. Echt rotspul, hij voelde zich zó akelig. Hier nooit meer oxy, wij snappen beiden niet hoe mensen hier verslaafd aan kunnen raken voor de lol. Verwacht ook niet dat vriend het nog ooit zal gebruiken

merle78 schreef:
02-02-2019 23:45
Ai! :( , ...ben even nieuwsgierig hoe dat gebeurd is ....(tijdens skiën of snowboarden is het enige dat in me op komt).
Was het maar zo spectaculair...nee hoor, springtouw van 2 kilo (en dus heel dik) en er dan niet overheen springen maar erop....
Had de sportschool dus nooit als springtouw mogen gebruiken.
Dank voor t reageren!

Doro75 zou oramorph geen goed alternatief zijn nu je op de piek van de tramadol ben beland. Deze overgang heb ik toen gemaakt, moet zeggen dat het ideaal is in gebruik. Wel wat bitter maar ik vond dat niet erg, het zijn kleine flacons waar 10 Cc morfine drank in zit.

Peanutbrain zo te lezen heb jij ook een heftige tijd doorgemaakt, hopelijk gaat het nu beter met je. Het valt echt op hoe verschillend mensen reageren op oxycodon.

Nummer*zoveel wel goed om af en toe een stopweek in te lassen om te zien wat het met je doet. Zo ben je echt bewust bezig met je medicatie, ik zie het ook zo.

Ik begrijp ook niet dat mensen met oxy in hun lijf volop aan de alcohol gaan en dan in t ziekenhuis belanden, gek he.
Oxycodon zijn zware pijnstillers die je niet neemt, en als t goed is ook niet zo maar krijgt omdat je ergens last van heb

Whattsinaname ook raar dat je gelijk oxycodon kreeg voorgeschreven terwijl later bleek dat tramadol ook hielp.

Merle78 het is niet link om een zware pijnstiller te gebruiken zaak is dat je de bijsluiter goed leest zodat je weet wat je kan verwachten.

Bij mij voegt het zeker wat toe in m'n leven, ondanks de obstipatie. Ieder moet dat voor zichzelf afwegen. Het kunnen geen lichte medicijnen zijn zonder bijwerkingen als het zelfs zenuwpijn kan verdoven denk ik dan maar.
wolkie schreef:
03-02-2019 10:20
Was het maar zo spectaculair...nee hoor, springtouw van 2 kilo (en dus heel dik) en er dan niet overheen springen maar erop....
Had de sportschool dus nooit als springtouw mogen gebruiken.

Haha!, oh sorry hoor, maar ik moest even lachen toen ik het voor me zag; a freak accident. In de sportschool waar ik heen ga liggen er ook van die apenkooi attributen op de grond. Zo'n zwaar touw is idd niet geschikt voor touwtje springen. Wel balen, beide enkels. Ben je weer helemaal hersteld?
merle78 schreef:
03-02-2019 14:16
Haha!, oh sorry hoor, maar ik moest even lachen toen ik het voor me zag; a freak accident. In de sportschool waar ik heen ga liggen er ook van die apenkooi attributen op de grond. Zo'n zwaar touw is idd niet geschikt voor touwtje springen. Wel balen, beide enkels. Ben je weer helemaal hersteld?
Je bent njet de enige hoor die erom moest lachen. De hele afdeling orthopedie in het ziekenhuis, de fysio etc heeft erom gelachen. Ik ook maar pas na een paar weken. Inmiddels volledig hersteld.
@wolkie, gelukkig maar :)
Chia, ik zal eens informeren. Dank voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven