Gezondheid alle pijlers

Pap 2 en angst

01-06-2018 17:19 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen gebeld met de huisarts omdat de uitslag van het bevolkingsonderzoek lang op zich liet wachten.
Pap 2 en aangeraden werd naar de gynaecoloog te gaan. De assistente vroeg mij terug te bellen omdat normaal met pap 2 wordt aangeraden na een half jaar een nieuw uitstrijkje te laten maken.

Ik belde terug en ze zei dat de regels zijn veranderd en ik dus haar de gynaecoloog moet.
Ze zei dat er een ernstig vermoeden is op HPV. Al denk ik dat ze dat zei. Ik lees nu overal hoog risico HPV en wellicht zei ze dat en heb ik het niet goed opgeslagen.

Ik vroeg haar nadrukkelijk of HPV is gevonden. (2× zelfs). Nee ontstekingscellen zei ze.

Nu is het weekend en ben ik bang. Iemand positieve verhalen?
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
24-06-2018 18:36
Ik heb helaas al sinds m'n eerste uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek afwijkende uitslagen. Eerst pap2, sinds een jaar pap 3a (en al die tijd ook HR hpv). Eerst zagen ze niks bijzonders bij de colposcopie maar de laatste keer zat er wel een wit plekje. Gynaecoloog is erg afwachtend en zegt maar telkens dat ik me geen zorgen moet maken maar ik ben het na vier jaar goed zat en vertrouwen dat het vanzelf beter wordt heb ik niet meer.
Recentelijk weer gehoord dat het nog altijd 3a en hpv is. Elk half jaar uitstrijkje en die irritante colposcopie en wachten op uitslagen, erg irritant.

Gelukkig krijg ik deze week een lisexcisie. Hopelijk haalt dat de onrustige cellen en het hpv ook weg.
Hoe ging de lisexcisie? Vervelend inderdaad dat ze zo lang gewacht hebben, vier jaar is wel erg lang. Wat was de CIN-uitslag, of hebben ze niet eerder een biopt genomen? Ik had een half jaar geleden (ook na mijn eerste bevolkingsonderzoek) CIN-2 en mocht zelf kiezen of ik een lisexcisie wilde of wilde afwachten. Ik heb nu afgewacht maar als het over een half jaar nog steeds zo is vraag ik ook om een lisexcisie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven