Gezondheid alle pijlers

Pap2 en kinderwens

12-08-2015 20:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de week te horen gekregen dat ik na een controle uitstrijkje pap2 heb.

Best even schrikken maar de dokter verzekerde dat ik me niet ongerust hoefde te maken. Moet over een half jaar terug komen.

Nu waren we wel over een tijdje van plan om voor een tweede te gaan. Nu heb ik overlegd met de huisarts en die zei dat ik op mijn gevoel moest afgaan voor mijn keuze.

Als ik zwanger zou worden duurt het zeker wel 1,5 jaar voordat ik weer een nieuw uitstrijkje kan maken.

Zijn er dames die hetzelfde hebben meegemaakt en welke keuze vervolgens?
Hallo iedereen!

Ik ben een meisje van 21, ik had 2 weken geleden een uitstrijkje laten doen bij de HA, en ik had van middag gebeld voor de uitslag, en er is uit gekomen dat ik pap 2 heb. De assistente heeft gezegd tegen mij, dat ik over 6 maanden terug moet komen om een nieuw uitstrijkje te laten doen, want het kon zijn dat het van eigens over gaat. Maar ik heb er niet zo'n vertrouwen in, omdat ik al 9 maanden lang om de 18 dagen ongesteld word, en ik krijg mijn eisprong ook niet meer. Mijn menstruatie was altijd regelmatig, ik had er nooit problemen mee! En ik ben er pas achter gekomen dat ik, al 9 maanden lang met een zware blaasontsteking rond loop, antibiotica helpt helaas niet! Dus daar maar ik me best wel druk om. Ik kan toch nog niet 6 maanden lang gaan wachten tot het volgende uitstrijkje? Wat vinden jullie dat ik moet doen? Xxx janey
quote:Janey1994 schreef op 30 november 2015 @ 19:43:

Hallo iedereen!

Ik ben een meisje van 21, ik had 2 weken geleden een uitstrijkje laten doen bij de HA, en ik had van middag gebeld voor de uitslag, en er is uit gekomen dat ik pap 2 heb. De assistente heeft gezegd tegen mij, dat ik over 6 maanden terug moet komen om een nieuw uitstrijkje te laten doen, want het kon zijn dat het van eigens over gaat. Maar ik heb er niet zo'n vertrouwen in, omdat ik al 9 maanden lang om de 18 dagen ongesteld word, en ik krijg mijn eisprong ook niet meer. Mijn menstruatie was altijd regelmatig, ik had er nooit problemen mee! En ik ben er pas achter gekomen dat ik, al 9 maanden lang met een zware blaasontsteking rond loop, antibiotica helpt helaas niet! Dus daar maar ik me best wel druk om. Ik kan toch nog niet 6 maanden lang gaan wachten tot het volgende uitstrijkje? Wat vinden jullie dat ik moet doen? Xxx janeyopnieuw naar de dokter en je klachten voorleggen
@miedo

Ik ben vandaag naar de dokter geweest.

En ik moet volgende week bij diagnostiek, bloed prikken en ik moet een echo alweer laten maken van mijn baarmoeder, eileiders en eierstokken. Dus dat word ff afwachten, ik hoop dat er dan eindelijk iets uitkomt wat het kan zijn. Want ik word er echt helemaal gek van na zo'n lange tijd.
quote:Janey1994 schreef op 01 december 2015 @ 22:03:

@miedo

Ik ben vandaag naar de dokter geweest.

En ik moet volgende week bij diagnostiek, bloed prikken en ik moet een echo alweer laten maken van mijn baarmoeder, eileiders en eierstokken. Dus dat word ff afwachten, ik hoop dat er dan eindelijk iets uitkomt wat het kan zijn. Want ik word er echt helemaal gek van na zo'n lange tijd.Oke, bedankt voor de update.Dat wordt even afwachten dus..
quote:loetje84 schreef op 13 augustus 2015 @ 07:30:

Ja dat klopt maar pap2 is geen voorstadium van kanker. Het betreft geen kankercellen.

Het zou mogelijk tot iets kunnen uitgroeien ooit maar dat verloop is vrij lang en bijna altijd is het na een half jaar pap1 omdat het lichaam het opruimt.

De dokter zei dat het meer voor mijzelf was of ik langer in onzekerheid wou zitten.Je hebt de keus zo te lezen al gemaakt. Voor mij persoonlijk onbegrijpelijk, dat je niet zes maand kunt wachten om 100% zeker te kunnen zijn en dan ook echt te kunnen genieten van je zwangerschap. Maar goed, das mijn persoonlijke bescheiden mening gebaseerd op ervaring. Vind het eigenlijk behoorlijk egoïstisch zelfs. Ik weet dat mijn mening sterk gevormd is door wat ik zelf heb meegemaakt, daarom kan ik je twijfels ook niet begrijpen. Succes met je keuze.
Sorry oud topic zie ik nu!
Ik heb vandaag een inwendige echo gehad, + ik heb bloed laten prikken. En alles zag er netjes uit. En de gyn zei dat ik ook een eisprong heb gehad! Ontdanks dat ik om de 18 dagen ongesteld word. Maar ze zei ook dat het niet goed is dat ik om de 18 dagen mijn regels krijg.
quote:Janey1994 schreef op 29 december 2015 @ 15:21:

Ik heb vandaag een inwendige echo gehad, + ik heb bloed laten prikken. En alles zag er netjes uit. En de gyn zei dat ik ook een eisprong heb gehad! Ontdanks dat ik om de 18 dagen ongesteld word. Maar ze zei ook dat het niet goed is dat ik om de 18 dagen mijn regels krijg.En hoe nu verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven