Gezondheid alle pijlers

Pap2 en kinderwens

12-08-2015 20:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de week te horen gekregen dat ik na een controle uitstrijkje pap2 heb.

Best even schrikken maar de dokter verzekerde dat ik me niet ongerust hoefde te maken. Moet over een half jaar terug komen.

Nu waren we wel over een tijdje van plan om voor een tweede te gaan. Nu heb ik overlegd met de huisarts en die zei dat ik op mijn gevoel moest afgaan voor mijn keuze.

Als ik zwanger zou worden duurt het zeker wel 1,5 jaar voordat ik weer een nieuw uitstrijkje kan maken.

Zijn er dames die hetzelfde hebben meegemaakt en welke keuze vervolgens?
Grote kans dat je lichaam het virus zelf opruimt en je over 6 mnd gewoon pap1 hebt. Ik had ook pap2 en na 6 mnd pap1 en ik was toen inmiddels net zwanger. Mijn gyn heeft het uitstrijkje toen gedaan.
Als je al 'n kind hebt lijkt me zorgen dat je geen baarmoederkanker kan krijgen belangrijker dan 'n gokje wagen met je gezondheid voor 'n extra kind.
Shoot first, ask questions later!
Is het een groot probleem dat je die 6 maanden moet afwachten? Dan kun je dan alsnog beslissen. Misschien valt het mee en krijg je hetzelfde als Gatekeeper.
Over een tijdje zeg je. Of bedoel je daar volgende week mee?
Ik zou me overigens niet te druk maken. Er wordt geadviseerd minstens 6 maanden na je bevalling te wachten. Misschien was het daarom nog niet helemaal ok.
quote:redbuIIetje schreef op 12 augustus 2015 @ 20:34:

Als je al 'n kind hebt lijkt me zorgen dat je geen baarmoederkanker kan krijgen belangrijker dan 'n gokje wagen met je gezondheid voor 'n extra kind.+100.000.000
Kreeg de uitslag pap2a tijdens de zwangerschap (uitstrijkje net ervoorj. Half jaar na de bevalling nieuw uitstrijkje en gewoon pap1 en geen hpv.

Zou je een hpv test kunnen laten uitvoeren? Waarom leg je t niet voor aan de huisarts.
Uiteraard gaat mijn gezondheid voor en zouden we 6 maand kunnen wachten maar de vraag is of je dat zou doen wetende dat het waarschijnlijk onschuldig is.

Daarom de vraag of iemand ook voor deze keuze heeft gestaan en wat de afwegingen waren. Zeker omdat de huisarts hierin ook de keus laat.
Ik zou gewoon proberen zwanger te worden en na de bevalling (als het weer kan, duurt even geloof ik) opnieuw een uitstrijkje.

Het is pap2, dat ruimt zichzelf vaak op. Pap 3 zou ik wat anders vinden.
quote:patsy_stone schreef op 12 augustus 2015 @ 21:26:

Ik zou gewoon proberen zwanger te worden en na de bevalling (als het weer kan, duurt even geloof ik) opnieuw een uitstrijkje.

Het is pap2, dat ruimt zichzelf vaak op. Pap 3 zou ik wat anders vinden.Dit.
Het is al genoemd, maar ik zou inderdaad ook een hvp test doen. Bij hpv neg. zou ik voor de zwangerschap gaan en bij hpv pos. het een half jaar uitstellen. Gek eigenlijk dat de huisarts dit zelf niet voorstelt.
Nee is niet voorgesteld. Normaal word dit ook pas na een half jaar gedaan.

Wat als die hpv test negatief is? Heb je dan geen kans op baarmoederhalskanker ?
Een half jaar wachten op 'n nieuwe test lijkt me nu toch niet echt teveel moeite. Als het daarna goed is kun je er voor gaan en anders doe je het gewoon niet.
Dat weet ik redbulletje. Dit is iets wat jij misschien niet begrijpt maar als de kriebels er weer zijn voor een baby dan is het wel even balen dat het nu voor je bepaald wordt dat het zeker komende half jaar niet kan.

Als dat zo is dan is dat zo want gezondheid gaat voor. Maar omdat de uitslag een pap2 betreft heb ik mijn twijfels of ik hier op zou moeten wachten.

Zoals anderen al aangeven ruimt het zichzelf bijna altijd op.

In hoeverre hebben anderen zich laten leiden door deze uitslag of zijn ze toch voor hun kinderwens gegaan.

Ik wil hier eerst info over inwinnen zodat ik ook de voors en tegens op een rijtje kan zetten en hier een goede keuze inmaak waarin nogmaals mijn gezondheid als eerste komt.
Je schrijft zelf...0,5 jaar wachten of 1,5 jaar wachten op een nieuw uitstrijkje. Dat is me nogal een verschil.

Ik zou het wel weten hoor.

Liever mijn rondrennende kind een moeder die tijdig in actie kan komen wanneer er iets aan de hand is dan 2 kinderen die een zieke moeder hebben of hun moeder verliezen omdat er te laat actie werd ondernomen.
quote:troelalaaaatje schreef op 13 augustus 2015 @ 07:23:

Je schrijft zelf...0,5 jaar wachten of 1,5 jaar wachten op een nieuw uitstrijkje. Dat is me nogal een verschil.

Ik zou het wel weten hoor.

Liever mijn rondrennende kind een moeder die tijdig in actie kan komen wanneer er iets aan de hand is dan 2 kinderen die een zieke moeder hebben of hun moeder verliezen omdat er te laat actie werd ondernomen.

Dit ja.

Neem niet aan dat je al 40 bent en dat je haast moet maken als je er nog eentje wil verwekken, dus wacht gewoon geduldig dat half jaartje af dan weet je tenminste dat je het beste voor je kind voor ogen had.
Ja dat klopt maar pap2 is geen voorstadium van kanker. Het betreft geen kankercellen.

Het zou mogelijk tot iets kunnen uitgroeien ooit maar dat verloop is vrij lang en bijna altijd is het na een half jaar pap1 omdat het lichaam het opruimt.

De dokter zei dat het meer voor mijzelf was of ik langer in onzekerheid wou zitten.
Maar goed daarom heb ik ook gepost.

Je ziet wel dat de reacties en meningen toch wat uit elkaar liggen.

Neem alles mee wat hier gezegd word.

Het is ook geen wereld probleem natuurlijk maar was wel nieuwsgierig wat anderen gedaan hebben of zouden doen in deze situatie
Ik zou eerst het bewijs willen zien dat mijn lichaam het idd binnen dat half jaar heeft opgeruimd en zo niet dan eerst medisch zien dat het opgelost wordt.
Wat ik er van begreep doen ze er medisch nog niets aan als het zichzelf niet heeft opgeruimd en het pap2 blijft
quote:loetje84 schreef op 13 augustus 2015 @ 08:07:

Wat ik er van begreep doen ze er medisch nog niets aan als het zichzelf niet heeft opgeruimd en het pap2 blijftKlopt dan doen ze na 6 mnd weer een uitstrijkje.
Zal wel invloed hebben of die hpv test positief of negatief is dan of niet?
Als ik het zo lees neig je meer naar afwachten met het uitstrijkje en proberen zwanger te worden. Een mens dat regelmatig -ja maar- zegt, zegt eigenlijk nee op hetgeen een ander aandraagt.

Jouw keuze, jouw beslissing. Wat vind en zegt partner?
Zonder hpv is de kans op baarmoederhalskanker vrijwel nihil.

Het is dus een heel groot verschil of je pap 2 hebt met hpv of pap 2 zonder hpv.

Nogmaals, ik zou de huisarts vragen om die test.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven