Peesontsteking wordt erger
vrijdag 29 december 2017 om 21:26
Hallo allemaal!
Ik heb nu ongeveer een maand last van een peesontsteking aan de linkerpols.
Wat een verschrikkelijke pijn.
2 weken geleden Naproxen gekregen, maar dat hielp niks en ook allergisch voor.
Toen heeft de huisarts me tramadol voorgeschreven. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Word elke ochtend wakker van de pijn en hij knakt bij elke beweging. Kan nu niet eens meer iets optillen. Heb wel een brace gekregen voor het werk gelukkig, en dat scheelt iets. Maar bah, wat verschrikkelijk. De huisarts heeft gezegd als het in het nieuwe jaar niet beter is, ik een injectie krijg. Zit me er gewoon op te verheugen.
Nu mijn vraag: Tot die tijd moet ik zien de pijn uit te houden. Heeft iemand tips hoe je het zo pijnloos mogelijk houdt? En heeft iemand een injectie gehad, en hielp dat?
Bedankt alvast en een fijne jaarwisseling!
Ik heb nu ongeveer een maand last van een peesontsteking aan de linkerpols.
Wat een verschrikkelijke pijn.
2 weken geleden Naproxen gekregen, maar dat hielp niks en ook allergisch voor.
Toen heeft de huisarts me tramadol voorgeschreven. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Word elke ochtend wakker van de pijn en hij knakt bij elke beweging. Kan nu niet eens meer iets optillen. Heb wel een brace gekregen voor het werk gelukkig, en dat scheelt iets. Maar bah, wat verschrikkelijk. De huisarts heeft gezegd als het in het nieuwe jaar niet beter is, ik een injectie krijg. Zit me er gewoon op te verheugen.
Nu mijn vraag: Tot die tijd moet ik zien de pijn uit te houden. Heeft iemand tips hoe je het zo pijnloos mogelijk houdt? En heeft iemand een injectie gehad, en hielp dat?
Bedankt alvast en een fijne jaarwisseling!
vrijdag 29 december 2017 om 21:33
Ohh dat doet inderdaad enorm pijn.
Ik heb het vorig jaar in mijn schouder gehad en het enige wat bij mij tijdelijk en op dat moment werkte was iets heel heets er tegen aan houden ( kruik of hete douche ).
En ik zat constant met zo'n massage apparaat op de pijnlijke plek maar zodra ik daarmee stopte kwam ook direct de pijn terug..
Toch was druk erop zetten wel het enige dat tijdelijk verlichting gaf.
Sterkte ermee!
Ik heb het vorig jaar in mijn schouder gehad en het enige wat bij mij tijdelijk en op dat moment werkte was iets heel heets er tegen aan houden ( kruik of hete douche ).
En ik zat constant met zo'n massage apparaat op de pijnlijke plek maar zodra ik daarmee stopte kwam ook direct de pijn terug..
Toch was druk erop zetten wel het enige dat tijdelijk verlichting gaf.
Sterkte ermee!
vrijdag 29 december 2017 om 22:04
vrijdag 29 december 2017 om 23:03
Bedankt voor jullie reacties!
Miedo: Nee, is ze ook nog niet over begonnen. Ga ik proberen dankjewel!
Binkie en Lisbeth: Bah, wat vervelend zeg dat jullie er ook zo last van hebben!
Ben helaas heel veel gewend door fibromyalgie, kaak uit de kom en meer van die kleine dingetjes. Maar had niet verwacht dat het zo'n pijn doet.
Zou inderdaad mijn brace ook elke dag willen gebruiken.
Geeft veel steun.
Rust is inderdaad een erg goede tip haha. Geef het ook alle rust, maar waarschijnlijk toch niet genoeg.
Paar keer naar de fysio geweest, maar ze durfde er niks meer mee te doen.
Hij knakt echt de hele tijd.
Jullie ook heel veel sterkte!
Miedo: Nee, is ze ook nog niet over begonnen. Ga ik proberen dankjewel!
Binkie en Lisbeth: Bah, wat vervelend zeg dat jullie er ook zo last van hebben!
Ben helaas heel veel gewend door fibromyalgie, kaak uit de kom en meer van die kleine dingetjes. Maar had niet verwacht dat het zo'n pijn doet.
Zou inderdaad mijn brace ook elke dag willen gebruiken.
Geeft veel steun.
Rust is inderdaad een erg goede tip haha. Geef het ook alle rust, maar waarschijnlijk toch niet genoeg.
Paar keer naar de fysio geweest, maar ze durfde er niks meer mee te doen.
Hij knakt echt de hele tijd.
Jullie ook heel veel sterkte!
anoniem126 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 23:05
2.40% gewijzigd
vrijdag 29 december 2017 om 23:49
Ik heb peesplaat-ontsteking/ hielspoor in beide voeten en meerdere malen injecties gehad. Echt niet iets om je op te verheugen want man wat deed dat zeer. Maar inderdaad daarna wel jaren pijnvrij geweest. Schockwave ook gehad en dat heeft ook geholpen.
Helaas sinds dit voorjaar weer pijn en weer shcokwave ditmaal zonder het gewenste resultaat.
Nu weer nieuwe steunzolen en nu na bijna 6 weken lijkt het te gaan.. niet pijnvrij maar niet meer zo heel erg.
Daarom lijkt me complete rust, dus een brace ,verstandig. Waarom gebruik je die niet elke dag dan? En inderdaad koelen. Dat vind ik op momenten dat het erg pijn doet zelfs fijn.
Helaas sinds dit voorjaar weer pijn en weer shcokwave ditmaal zonder het gewenste resultaat.
Nu weer nieuwe steunzolen en nu na bijna 6 weken lijkt het te gaan.. niet pijnvrij maar niet meer zo heel erg.
Daarom lijkt me complete rust, dus een brace ,verstandig. Waarom gebruik je die niet elke dag dan? En inderdaad koelen. Dat vind ik op momenten dat het erg pijn doet zelfs fijn.
zaterdag 30 december 2017 om 00:56
Ik krijg al een jaar of vier injecties vanwege De Quervain, en ik moet zeggen dat het me altijd reuze mee valt. Uiteraard is het niet pijnloos, omdat ik last heb van verklevingingen wordt er bij mij extra ingespoten om de boel "los" te krijgen, wat zorgt voor een grote bult die heel snel wegtrekt en daarna een forse blauwe plek. Blijft vervolgens de rest van de dag gevoelig en de volgende dag zijn eigenlijk de meeste klachten al weer verdwenen. Wel maakt de ervarenheid van de arts in het zetten van deze injecties een enorm verschil in hoe veel pijn het doet.
Ik heb begrepen van mijn huisarts dat het bij de meeste mensen na een of twee injecties over gaat. Bij mij is dat helaas niet het geval, maar met regelmatige injecties (eerst om de drie maanden, nu om het half/driekwart jaar) is het goed onder controle. Permanente oplossing zou voor mij een operatie zijn, maar dat zie ik niet zitten zolang ik het met de injecties, het dragen van een brace bij bewegingen waarbij ik weet dat het "triggert" en gewoon goed opletten dat ik niks overbelast red.
Wat mij helpt in de periodes dat ik pijn heb is toch echt de hele dag (en nacht!) een duim/pols brace te dragen. Pijnstilling neem ik eigenlijk niet, het consequent dragen van mijn brace is voldoende. Voor mij maakte de duim/pols brace trouwens wel een wereld van verschil met alleen een polsbrace. Juist het fixeren van de duim en niet alleen de pols scheelt voor mij de helft van de pijn, maar dat kan ook aan mijn specifieke klachten liggen.
Heel veel sterkte, en ik hoop dat je snel verder geholpen wordt!
Ik heb begrepen van mijn huisarts dat het bij de meeste mensen na een of twee injecties over gaat. Bij mij is dat helaas niet het geval, maar met regelmatige injecties (eerst om de drie maanden, nu om het half/driekwart jaar) is het goed onder controle. Permanente oplossing zou voor mij een operatie zijn, maar dat zie ik niet zitten zolang ik het met de injecties, het dragen van een brace bij bewegingen waarbij ik weet dat het "triggert" en gewoon goed opletten dat ik niks overbelast red.
Wat mij helpt in de periodes dat ik pijn heb is toch echt de hele dag (en nacht!) een duim/pols brace te dragen. Pijnstilling neem ik eigenlijk niet, het consequent dragen van mijn brace is voldoende. Voor mij maakte de duim/pols brace trouwens wel een wereld van verschil met alleen een polsbrace. Juist het fixeren van de duim en niet alleen de pols scheelt voor mij de helft van de pijn, maar dat kan ook aan mijn specifieke klachten liggen.
Heel veel sterkte, en ik hoop dat je snel verder geholpen wordt!
zaterdag 30 december 2017 om 01:09
Ik heb het aan beide polsen gehad samen met wat andere problemen waardoor ik in het ziekenhuis lag. Daar werd dagelijks een ijscompres gebruikt. Verder was het enige wat toen goed hielp Diclofenac en braces voor de nacht. Ik heb mijn Daihatsu de de deur uit moeten doen want hij stuurde te zwaar. Als ik nu in een leenauto rijd wat zwaarder stuurt krijg ik vrij snel weer pijn dus ik weet niet of je een auto hebt anders hier ook naar kijken.
zaterdag 30 december 2017 om 07:34