Gezondheid alle pijlers

Peuter heeft stinkende urine en koorts

27-12-2012 22:56 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2 is ziek. Vanmiddag bij de huisarts geweest wegens malaise en hoge koorts (40,5). Keel- en oorontsteking.

De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.

Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.

Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
En wil je zoon mss wel meen waterijsje, mocht je dat toevallig in huis hebben?
Computer says nooooo
quote:Uncharted schreef op 27 december 2012 @ 23:08:

Te weinig drinken, kans op uitdrogen, zeker bij hoge koorts.

En nog een keer bellen met zulke pijn.

dit....

en

Hij drinkt niet goed, overdag ongeveer 100ml en drie slokjes knijpfruit.

dit.

bellen. hij moet wel blijven drinken...
Hier kregen we ook AB bij ontstekingen met hoge koorts. En zeker als het oren en keel tegelijk was. Zoon is ook een keer opgenomen vanwege uitdrogen, infuus erin en bijtanken met vocht.
Suf kind is huisarts bellen.

Dit is ook altijd een van de eerste dingen wat de huisarts vraagt..
Ja, ik zou ook even bellen. Dat kan nooit kwaad. Misschien mag hij een paracetamol extra?
Mijn huisarts doet ook niks met deze klachten, behalve pcm en zoveel mogelijk drinken aanbieden.

Omdat hier zoontje zo weinig heeft gedronken, is de urine geconcentreerder. Bij mijn dochter vind ik dat ook stinken, zit tegen een rottingsgeur aan. Morgenochtend hebben wij ook weer zo'n luier... Dochter eet al een week nauwelijks een drinkt momenteel heel slecht. Ze heeft koorts en pijn. Ziek dus, net als ik.
Als ze een tijdje niet goed eten door ziekzijn, kunnen ze bij een negatieve energiebalans ook naar aceton ruiken. Dat ruik je dan niet alleen in de luier, maar ook in de uitgeademde lucht, ruikt dan dus naar nagellakremover.
Bellen dus, aangeven:

- suf

- niet meer dan 100 ml gedronken

- donkere en stinkende ureing

- hoge koorts ondanks paracetamol

- jammeren van pijn

En vraag of je naar een kinderarts kan doorverwezen (eerste hulp)
Ijs wil hij ook niet, had ik speciaal gehaald vanmiddag.

Man wil het nog even aankijken en gaat nu proberen er met dwang wat vocht in te krijgen.
Eens met Marijemarije!!
Inderdaad even bellen. Kan nooit kwaad, en het klinkt mij ernstig genoeg
Ik zou het niet nog even aankijken hoor, wat je man wil, maar gewoon nu nog een keer bellen met de HAP.
Nee niet aan kijken!! 100ml is echt te weinig en suf is echt een teken dat je actie moet ondernemen. Misschien is hij wat uitgedroogd en kunnen ze je goed helpen in het ziekenhuis hoor.

Is niet zo dramatisch als het klinkt.

Te lang wachten wel!
De urine is niet donker, voor zover ik die paar druppels goed kon bekijken.

Ik kan de lucht het best omschrijven als van die hele witte diarreepoep.
Waarom zou je het in vredesnaam 'nog even aankijken'? Ik zou gewoon bellen, of mijn man het er nou mee eens is of niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bij drie dagen hoge koorts, moet ik terugkomen, of als kind dreigt uit te drogen. Dat is te zien aan het velletje op haar buik: als dat bij omhoogtrekken niet makkelijk terugveert, dan is er sprake van uitdroging.

Overigens: wat wil je dat de huisarts zou doen?
Ok, ik zal zo even gaan bellen voor advies, kijken wat zij zeggen.
quote:meesje2010 schreef op 27 december 2012 @ 23:17:

Nee niet aan kijken!! 100ml is echt te weinig en suf is echt een teken dat je actie moet ondernemen. Misschien is hij wat uitgedroogd en kunnen ze je goed helpen in het ziekenhuis hoor.

Is niet zo dramatisch als het klinkt.

Te lang wachten wel!dit dus...
Cher, jammeren, suf zijn en zo weinig drinken zijn echt signalen van uitdroging! Beter een keer te veel bellen dan te weinig.

En als je je (te) makkelijk laat afschepen door de HAP (zoals je misschien ook door je man laat doen), laat dan je man bellen!
Bellen meid.

Mijn nichtje heeft dit tijdje geleden ook gehad, Mijn broer en schoonzus keken ook éven '' aan, vervolgens was ze voor een goede uitgedroogd. Heeft een week in het ziekenhuis gelegen om aan het te sterken, en weer goed veel vocht binnen te krijgen.. Dat is echt gevaaarlijk hoor!

Bellen!!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik vind het overdreven. Je bent al bij de huisarts geweest. Je zoon droogt niet uit van 1 dag op 100ml. Als ik 40gr koorts heb, ben ik ook suf .
Peuter heeft dagelijks in gezonde toestand al 750 ml drinkvocht nodig.
Goed benoemen van het onderstaande.

suf

- niet meer dan 100 ml gedronken

- donkere en stinkende urine

- hoge koorts ondanks paracetamol

- jammeren van pijn
Ja Helga maar jij bent volwassen en een peuter is een stukje kwetsbaarder
als een kind koorts heeft en zweet dan kan uitdroging snel toeslaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven