Gezondheid alle pijlers

Pfeiffer, tips?

26-01-2011 12:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week is bij mij geconstateerd dat ik Pfeiffer heb, niet heel verrassend, toch vervelend. Gelukkig heb ik geen koorts, en ben ik er overwegend niet heel ziek van, maar ik ben (uiteraard?) wel heel erg moe.



Nu kan ik ook gelukkig wel gewoon werken. Op sommige dagen, zoals vandaag helaas, neemt de moeheid het over en komt er niet zoveel uit mijn handen, erg onhandig. Mezelf ziekmelden vind ik niet nodig, maar ik moet wel ergens energie vandaan halen. Vandaar dit topic: ervaringsdeskundigen gezocht!



Ik eet meer dan normaal, snoep ook (veel) meer dan normaal, drink heel veel koffie, en nog kost het me wel heel erg veel energie om mijn aandacht ergens bij te houden. Gelukkig kom ik nu even niet aan van al dat eten, maar het lijkt me toch niet helemaal gezond. Iemand nog tips om wakker en alert te blijven?
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met snoepen. Van al het suiker word je moe.
Alle reacties Link kopieren
Bommi, echt? Dat wist ik helemaal niet, goede tip! Waar komt dat dan door? Ik dacht namelijk heilig dat suiker juist energie geeft, heb (had) vaak last van een "sugarrush", en had besloten dat een dergelijke rush me nu wel goed uit zou komen grappig dat ik dus juist het omgekeerde ermee bereik.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gezond gaan eten, daar krijg je energie van. En je moeheid niet negeren en toch doorbuffelen, die rekening moet je straks betalen. Je bent niet moe van een avondje laat naar bed of van de aanstelleritus, je hebt Pfeiffer. Zorg goed voor jezelf, dan word je weer beter.



Uitrusten, uitrusten, uitrusten...
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Probeer zo min mogelijk vet te eten.. mijn buik ging er echt heel zeer van doen!

Luister naar je lichaam.. dat is eigenlijk het allerbelangrijkste!
Ik zou in ieder geval zorgen dat je naar huis kan als je moe bent. Overleggen met je werkgever/ARBO arts dus. Echt hoor, als je te lang door blijft lopen met Pfeiffer (omdat je niet genoeg rust neemt/ je energie oplaadt) lijkt het (is mijn ervaring bij mezelf én bij vrienden) veel en veel langer te duren.



Veel mensen onderschatten Pfeiffer. Ik heb zelf ooit een week of 6 een suikervrij dieet gedaan, om te kijken of ik me beter ging voelen (een jaar nadat de Pfeiffer voorbij was gekomen) maar vond het niet heel veel helpen... Wel is het natuurlijk gewoon niet gezond om veel suiker te eten. Ik zou zorgen dat je probeert zo gezond mogelijk te blijven eten.



En naar buiten. Niet fanatiek sporten, maar lekker wandelen ofzo. Frisse lucht en beweging zijn een goede combinatie.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Chocobo, je bloedsuikerspiegel knalt van suiker omhoog, je lichaam maakt insuline vrij om het omlaag te brengen, en als gevolg daarvan schiet je suiker omlaag en ben je terug bij af (of lager).



Voor langdurige energie neem je liever dingen die je bloedsuiker niet zo laten schommelen (dat schommelen, daar is je lijf ook niet zo blij mee). Dingen die de boel niet zo laten schommelen zijn langzame koolhydraten zoals die in volkorenproducten zitten. Neem ook niet te veel vet, het kost je lijf veel energie dat te verwerken.



Die koffie in grote hoeveelheden is natuurlijk ook niet goed. Als jouw lichaam moe is en grenzen aangeeft, dan moet je kappen. Je hebt een virus in je lijf, en als je een beetje op jezelf past ben je misschien wle minder lang ziek dan als je alle signalen van je lichaam negeert.



Geen ervaringsdeskundige, mijn enige tips zijn: goed slapen, gezond eten (fruit, groente, volkoren, niet te vet) en als het werken niet gaat, niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Heb er bijna een half jaar over gedaan om er vanaf te komen :-S



Wii fit hielp bij mij om toch een beetje beweging te pakken. Niets forceren en naar je lijf luisteren!!!
Alle reacties Link kopieren
Pfoe. Veel goede (en lieve!) tips, dankjulliewel! Misschien is het inderdaad wel beter om goede afspraken met mijn werkgever te maken. Ik kan makkelijk thuis werken, dat zou al een hoop schelen, al is het alleen al het feit dat ik dan makkelijker mijn tijd in kan delen.



Ik merk inderdaad dat Pfeiffer me tot nu toe erg meevalt, maar dat ik nu, juist nu ik volgens mijn huisarts over de piek ben, er steeds meer last van krijg. Irritant.



In ieder geval nog een keer dank voor al jullie vriendelijke woorden! fijn om te horen van anderen dat ik me niet aanstel, zo voelt het namelijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Geen alcohol! Een vriendin van mij had Pfeiffer en die is een keer zo godsallemachtig ziek geworden van alcohol (en nee, ze was niet aan het comazuipen). Verder idd weinig vet, veel groente, en slapen wanneer je daar behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Onderschat het niet en rust goed uit. Als je merkt dat werken teveel is, meld je gerust ziek. Mensen die niet lang genoeg rust nemen bij Pfeifer hebben later heel veel kans op steeds terugkerende oververmoeidheid.
Alle reacties Link kopieren
Succes Chocobo,



en kap alstublieft met die koffie- en suikertoestanden!
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat ik kan bedenken is Niet zoenen.



Maar sterkte verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 26 januari 2011 @ 13:43:

Het enige dat ik kan bedenken is Niet zoenen.



Maar sterkte verder.hahaha dank, maar te laat, ik heb het van mijn vriend gekregen We kunnen dus heerlijk onbeschermd en onbeschaamd doorzoenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepernoek schreef op 26 januari 2011 @ 13:31:

Onderschat het niet en rust goed uit. Als je merkt dat werken teveel is, meld je gerust ziek. Mensen die niet lang genoeg rust nemen bij Pfeifer hebben later heel veel kans op steeds terugkerende oververmoeidheid.



Dat én waar ik tot 5 jaar daarna last van had, was een 2 keer per jaar terugkerende angina. Ook niet echt iets om blij van te worden, geloof mij maar!



Uitzieken dus en je rust nemen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou samen met je vriend lekker gaan zoenen in bed, net zolang totdat jullie beter zijn, hmmmmm!

Ik heb veel, heel veel geslapen. Dat is het enige wat ik me kan herinneren wat bij mij hielp. Verder uitzieken en gezond eten.
This is not kosher!
quote:Chocobo schreef op 26 januari 2011 @ 13:45:

[...]



hahaha dank, maar te laat, ik heb het van mijn vriend gekregen We kunnen dus heerlijk onbeschermd en onbeschaamd doorzoenen.
Alle reacties Link kopieren
Chocobo, ik ben regelmatig tegengekomen dat grote hoeveelheden vitamine C de ziekteduur van Pfeiffer aanzienlijk verkort. Ik weet niet wat de beste bron is om naar te linken en heb niet zoveel tijd om dat uit te zoeken, maar het staat bijvoorbeeld hier: http://www.pavitro.com/pfeiffer.html

Je kunt het beste de nietzure vitamine C nemen, de ester.

Het lijkt mij in ieder geval het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook pfeiffer gehad en omdat ik gewoon door ging met werken, studeren, leuke dingen doen etc, heeft het bij mij heel erg lang geduurd voordat het over was. Het is belangrijk gezond te leven, rust en regelmaat. En zoals iemand al zei, geen alcohol. Pfeiffer tast je lever aan en als je dan ook nog alcohol drinkt krijgt je lichaam het zwaar te voorduren. Echt goed uitrusten!!!
Alle reacties Link kopieren
Over die lever, dat vertelde mn dokter me dus dat heb ik maar van hem aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
Dank dank dank opnieuw, voor ale adviezen en om een dubbelpost te voorkomen: ook alvast dank voor alle adviezen die nog komen!
Alle reacties Link kopieren
Niet vet eten, luisteren naar je lijf, geen alcohol drinken en (maar daar zul je wel te moe voor zijn) niet sporten. Wandelen kan geen kwaad. Ik heb het goed uitgeziekt en geen restklachten overgehouden (behalve dat iedere verkoudheid met keelpijn en opgezwollen klieren in de nek begint).
O ja, die lever. Ik weet nog dat ik toen van mijn huisarts (tevens homeopaat) iets gekregen heb 'ter versteviging van de lever'. Geen idee meer wat, maar wie weet iets voor jou.



En die keelpijn... Geen idee of het door de Pfeiffer komt, maar als ik een te drukke periode heb en te laat naar bed ga, voel ik dat mijn weerstand verslapt doordat ik weer keelpijn krijg...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vroeger ook gehad. Heb er overigens niet veel last van gehad. Kreeg destijds van de HA wel het dringende advies om heel goed naar mijn lichaam te luisteren. Dus ben je moe, ga dan slapen, ook als dat midden op de dag is. Dat scheelde voor mij enorm en het zorgde ervoor dat ik me in het algemeen gewoon goed en uitgerust voelde. Maar het is wel belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren, want het schijnt anders chronisch te kunnen worden. Dus ook niet je moeheid weg drinken met koffie, of weg eten met suiker. Moe = rust nemen en niet allerlei trucjes proberen om over je vermoeidheid heen te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Uuh ja, dat geen alcohol is heel verstandig.

Ik heb dat aan den lijve onder vonden ongeveer een half jaar na mijn pfeiffer.

1 biertje en een slokje vodka op nieuwjaarsnacht. Om 2 uur was ik strontlazurus/ziek, heb ik geprobeerd om via de buitenkant van een balkon 4 hoog naar beneden te wandelen, dat gaat dus echt niet he vervolgens naar binnen gesleept door mensen, opgesloten in een kamer, daar in slaapgevallen, om 10 uur werd ik wakker, was ik al mijn vrienden kwijt, wist niet waar ik was, m'n moeder 30 keer gebeld, want ik had om 3 uur snachts thuis moeten zijn. Ik kon net de weg naar huis terug vinden.



Wel leuk verhaal, maar andere mensen hebben mij dit verteld....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven