Gezondheid alle pijlers

Pfeiffer

23-05-2012 05:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen weet ik dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Uitzieken, rustig aan doen waren de tips van de huisarts. Nu heb ik zo'n enorme keelpijn dat ik maar max een uur achter elkaar slaap. Terwijl ik al heeel moe ben. Zuigtabletten, ijsjes, paracetamol.. Alles werkt paar minuten en dan is het weer over. Volgens de huisarts is het een keelontsteking veroorzaakt door een virus, dus heeft antibiotica geen zin.

Iemand tips om de keel langer pijnbrij te houden?
Gorgelen?

Trachonogwat, in het oranje paarse doosje?

Een andere pijnstiller?

Veel drinken (dus slikken), ondanks de pijn?

Honing (in thee)?
Aan je huisarts vragen of je wellicht voor 2 dagen een slaaptablet mag? kun je twee dagen goed slapen en meestal is de keelpijn dan al een stuk minder
Nou dat zei mijn huisarts ook (virale keelontsteking), maar toen ik vervolgens kwam op een andere dag met dus een andere dokter..heef die doorgepakt en heb ik penicillinekuur gekregen.. echt binnen een paar dagen had ik haast geen last meer!
Ik heb vorige maand ook keelontsteking i.c.m. de ziekte van pfeiffer. En kon ook niet slapen door de keelpijn. Ik heb toen ibuprofen gekregen van ik geloof 600mg. Hierdoor kon ik weer goed slapen. En ook weer drinken wat dat ging vanwege de pijn erg langzaam.
readyfortheworld schreef op 23 mei 2012 @ 06:30:

Nou dat zei mijn huisarts ook (virale keelontsteking), maar toen ik vervolgens kwam op een andere dag met dus een andere dokter..heef die doorgepakt en heb ik penicillinekuur gekregen.. echt binnen een paar dagen had ik haast geen last meer!
Over het algemeen is een keeloonsteking binnen een paar dagen bijna over, dus of het aan de penicillinekuur ligt kun je je afvragen. Zonder de kuur was het waarschijnlijk ook binnen een paar dagen bijna weg geweest
Het is gewoon geduld hebben en goeie pijnstillers slikken. 1000 mg paracetamol + 400 ibuprofen 3x per dag deed bij mij the trick.
@readyfortheworld, bij Pfeiffer mag echt geen antibiotica gegeven worden, dat kan in dat geval juist heel vervelende klachten geven.

@TO, ik heb me toentertijd gered met paracetamol en veel slapen, maar ik was zo ziek dat ik sowieso al totaal van de wereld was. ;-) Bel anders gewoon je huisarts even om te vragen hoe je de pijn wat kunt verlichten...
Haha, ja inderdaad qwertuu. Toen ik pfeiffer had heb ik een week knock-out in bed gelegen. Kan me die week ook helemaal niet meer herinneren. Heeft helaas een jaar geduurd voordat ik weer helemaal beter was.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga de combinatie met ibuprofen proberen.

Lig inmiddels al 2,5 week knockout en er komen steeds weer nieuwe dingen bij. Nu slaap ik al bijna een week zeer slecht.. Nog vermoeiender..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven