Gezondheid alle pijlers

Pfff... Wat een jaar....

22-02-2012 10:06 34 berichten
Hallo iedereen,

2012 is voor mij dubbel slecht begonnen! In de eerste week van januari werd er bij mijn schoonvader dikke darrmkanker geconstateerd! Gelukkig zijn er verder geen uitzaaiingen gevonden.

En is er al snel een behandelplan opgesteld.. 6 weken lang chemo en terwijl ook 25 bestralingen, vervolgens 6 weken rust en dan nog een operatie. Aanstaande maandag gaat hij beginnen met chemo en bestraling.

Nog geen week later!!!! kregen we te horen dat mijn eigen moeder strottenhoofdkanker heeft... Gelukkig verder ook geen uitzaaiingen en ze krijgt daarvoor 35 keer bestraling verdeeld over 6 weken.. Ze heeft nu alweer 9 bestralingen achter de rug en gaat er nu echt wat van merken.. Bijvoorbeeld dat dr smaak is verdwenen..

Vind het allemaal erg moeilijk! Ik probeer zeker weten sterk te blijven en moeten gewoon vertrouwen houden in de artsen.. Maar soms overheerst mijn bangheid.....

Gr. R.
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk
Heel veel sterkte met beide! Voor de mensen zelf is het heel erg, maar de mensen er omheen (zoals jij) hebben het ook zwaar.

Heel veel sterkte gewenst. Wat zul je bang zijn. Gelukkig waren ze er op tijd bij!
Dank jullie wel! Ja en gelukkig zijn de artsen steeds kundiger... Alleen moet je jezelf wel soms streng toespreken!
Wat vreselijk :(

Gelukkig zijn ze er op tijd bij, wat betekent dat de kans op herstel groter is.

Veel sterkte toegewenst, ook aan je partner.
Dank je wel Bammetjebam....
anoniem_100046 wijzigde dit bericht op 22-02-2012 10:42
Reden: Privacy
% gewijzigd
Jeetje vreselijk!! Heel veel sterkte.. Verwijder het maar gauw als je dat liever hebt..

Ik weet precies hoe je je voelt. Zo bizar dat het gewoon gelijk 2 familieleden zijn die ons heel dierbaar zijn!

Kunnen ze er ondanks uitzaaiingen nog wel wat aan doen? En welk soort precies? Je mag me altijd prive mailen hoor als je dat liever hebt!

Jij ook superveel sterkte!! En blijf (hoe moeilijk het ook is) positief!!
nou welkom bij de club, sorry, bedoel het niet lullig,

zal je uitleg geven,

2011 was voor mij een k*tjaar en 2012 zal er niet beter op worden,

na een hoop gehannes bleek mijn moeder kanker aan de galwegen te hebben, met uitzaaiingen en ze was al terminaal en dus kon er niets meer voor haar gedaan worden,

paar weken later *bengngngng* bleek mijn vader een terugval te hebben, beenmergkanker, moeders takelt af , vader heeft VELCADE gehad, nieuwe vorm van chemo, moest hij op den duur mee stoppen vanwege ernstige neuropathie, en nu moet hij opknappen, hij word behandeld met weer een andere vorm van chemo als hij pas weer klachten krijgt,

in de tussentijd had mijn man gebroken met zijn ouders en is zijn oom overleden aan bloedvergiftiging na een operatie vanwege alvleesklierkanker.

ik heb een topic geopend om mijn hart te luchten en het is echt fijn om dat te doen, topic heet galwegkanker

ik wens je veel sterkte moed en kracht om hoe moeilijk ook, toch door te gaan

liefs
@tara d jij ook, zelfde als ik voor TO heb geschreven

allebei
Volgens mij werkt het versturen van privéberichten niet via Mijn Viva.
anoniem_100046 wijzigde dit bericht op 22-02-2012 10:52
Reden: Privacy
% gewijzigd
Jeetje meis! Wat een verhaal zeg heb er gewoon geen woorden voor!

Pff.. Tot 1 januari 2012 ging mijn leventje echt wat dat betreft over rozen! Je denkt altijd maar dat gebeurt mij niet, maar voor je het weet zit je er middenin!!

Echt superveel sterkte!!
quote:ikbenevelyn schreef op 22 februari 2012 @ 10:41:

@tara d jij ook, zelfde als ik voor TO heb geschreven

allebei

Ik wil niet denken aan de prognoses maar het ziet er hier niet goed uit.

Jij ook heel veel sterkte Evelyn!
Oh jeejj,,, Nou heel veel sterkte ook voor jou Tara. En ik moet zeggen het is wel goed om er over te praten!
TO en taraD als jullie willen mailen miss_special-angel1@live.nl

@rianne tlucht op he ;)
Praten lucht inderdaad op, zeker als er zoveel ontwikkelingen zijn zoals nu het geval. Ik ben alleen erg bang voor herkenning door onze omgeving dus het forum is geen optie helaas.
..soms komt alles tegelijk he, ik ben in 4 weken tijd beide ouders verloren, het is gewoon niet te bevatten, vader aan darmkanker met uitzaaingen, ging heel snel, bij mijn vader is het te laat ontdekt....
Jeetje niet te geloven! Wat een geluk moeten wij dan hebben dat er gewoon nog niks is uitgezaaid! wat een rotziekte he!!!
Gelukkig bij jou moeder geen uitzaaingen, sterkte!
Nee inderdaad.. Hopelijk kunnen ze het allemaal genezen.. Mn moeder heeft nu anderhalve week erop zitten qua bestralingen en ze heeft sinds vandaag geen smaak meer aan dr eten.. Dr ontbijtkoek smaakt naar modder... Maar de arts zegt dat als alle bestralingen voorbij zijn dat dat weer terug komt. Het belangrijkste is dat ze nu gewoon geneest!
mijn moeder leeft op beschuit als dat er al inblijft...
ahg... Vreselijk!!!
misschien dat jullie hier wat vrolijker van worden,

mijn vaders diagnose kwam (wtf wat gaat de tijd snel!) 8 jaar geleden en hij heeft de kanker verslagen,

nu was het vorig jaar wel weer terug (was weer een hel) maar nu heeft hij die !@#$%^&*ziekte voor de tweede maal verslagen

we weten natuurlijk allemaal dat het weer een keer terug zal komen we weten alleen niet wanneer

het enge is alleen dat stress hem fataal kan worden ,

en nu mijn moeder aan haar eind is.....
ahh gos evelyn ...mijn vader hield ook niets meer binnen, hij glipte ook in ene weg,,,ben wel blij dat hem een lange lijdensweg bespaard is gebleven, tis bij hem ontdekt, en na ongeveer 5 a 6 weken was ie overleden...en dat is nu anderhalve week geleden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven