Gezondheid alle pijlers

Pfff zo extreem moe i hate it.

30-01-2013 21:21 38 berichten
Ik moet zondag ongesteld worden en ben zo extreem moe en mijn borsten en tepels doen zo fokking veel pijn. Heb dit elke maand. Ben echt zo moe dat ik na school zo moe ben meteen in bed liggen en probeer wel dingen te doen maar te moe. Ook ben ik fokking chagerijnig, mis mijn ex dan heel erg en haat mijn leven. Vriendinnen noemen me een monster deze week voor ongesteld zijn. En ben ik eenmaal ongesteld dan voel ik me weer zo gelukkig. Mijn moeder zegt dat het onzin is om hiervoor naar de huisarts te gaan, het hoort bij onze mooie cyclus als vrouw zijn

Ik ben bijna 18 moet ik hier echt tot de overgang maandelijks mee dealen. Kan toch niet. Iemand tips.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je je niet de pil doorslikken? Scheelt een hoop ellende.
Wat minder drama maken helpt. Niet zo zwelgen dus.
Toch maar even met de huisarts praten want jij moet ermee leven, niet je moeder. ( ja oke ook wel een beetje maar zij heeft het niet ,jij wel. )
Ik ben niet aan de pil, nooit geweest. Bij ons in de familie komt trombose veel voor. Ook mijn moeder heeft het gehad. Ik rook ook nog ( i know heel stom want ook dat vergroot kans, probeer te stoppen). Huisarts vond niet verstandig om aan de pil te gaan.
quote:coco95 schreef op 30 januari 2013 @ 21:21:

Mijn moeder zegt dat het onzin is om hiervoor naar de huisarts te gaan, het hoort bij onze mooie cyclus als vrouw zijn

Het 'hoort' helemaal niet, want ik heb nergens last van.

Ik zou gewoon naar m'n huisarts gaan. Als je je aanstelt hoor je dat daar wel.
Spiraaltje?
Gebruik je anti-conceptie? De pil? Eventueel zou je 'm dan kunnen doorslikken, kan geen kwaad.
Mirena?
Lees nu dat je de pil niet slikt.

Als ik jou was zou ik gewoon eens naar de ha gaan, en uitleggen hoe je je voelt.
Pfffff je bent nog geen eens 18!! Misschien eens naar de HA en ook een beetje zelfreflectie, je klinkt een beetje boel drama-queen-erig. Dat schiet ook niet op, hup schop onder je gatje en naar de HA.
Optimist tot in de kist!
Ik herken het helemaal.

Ben dan wel aan de pil, maar slik hem niet door.Ik ben juist blij als ik eindelijk met de pilstrip kan stoppen!Stop ook wel eens eerder met de pil om deze reden.

Want ondanks pilgebruik begin ik 10 dagen van te voren al PMS te bemerken:(

Enigste wat bij mij helpt is een halve liter sojamelk per dag, Let wel sojamelk met een gehalte van 70% aan sojabonen!Te koop bij chinese toko.
ik ben al wat ouder en je cyclus en je PMS verandert door de jaren heen.

Gezond eten en sporten helpt ook trouwens.
Aan de pil gaan. Minder heftige en regelmatige ongesteldheid als gevolg (bij mij dan).
Oh was al te laat. Dan niet aan de pil gaan, maar het wel aan huisarts voorleggen. Er is vast wel wat anders voor.

Ik was ook iedere maand een week uitgeschakeld. Schijnbaar geerfd van mijn oma die er ook heel erg last van had. Het is (bij ons dan, ik weet niet hoe het bij jou is) echt niet te vergelijken met een gewone menstruatie met bijbehorende pijn. Ik kon gewoon niet functioneren.
"Want ondanks pilgebruik begin ik 10 dagen van te voren al PMS te bemerken:("

Ik geloof er niks van. Je lichaam weet pas dat je ongesteld wordt als je met de pil stopt. Hoe moet je lichaam ruilen dat jij over een week met de pil gaat stoppen misschien eventueel? Of heb je zo'n pil met verschillende hormonen naar gelang de week (even de naam kwijt).
quote:madille schreef op 30 januari 2013 @ 21:42:

Ik geloof er niks van. Je lichaam weet pas dat je ongesteld wordt als je met de pil stopt. Hoe moet je lichaam ruilen dat jij over een week met de pil gaat stoppen misschien eventueel? Of heb je zo'n pil met verschillende hormonen naar gelang de week (even de naam kwijt).

Nee, ik heb een zogenaamde eenfasepil.

Je hoeft me niet te geloven, maar het is echt zo.

Mijn eigen hormonen zijn blijkbaar sterker als die van de pil
Ik heb dat ook, hoor. Vijf weken doorslikken is echt de max voor mij, dan staan mijn tieten op exploderen, voel ik me dik, word ik ongelukkig en ben ik chagrijnig tegen iedereen die het ook maar waagt om bij me in de buurt te komen. Daarom doe ik dat ook nooit
Nou ja beter dan chronisch vermoeid zijn, toch...?

Ik geloof er niks van. Je lichaam weet pas dat je ongesteld wordt als je met de pil stopt. Hoe moet je lichaam ruilen dat jij over een week met de pil gaat stoppen misschien eventueel? Of heb je zo'n pil met verschillende hormonen naar gelang de week (even de naam kwijt).Ik heb precies hetzelfde en ook de gewone eenfasepil. Bij mij begint het zo'n 5 dagen voor het stoppen met hoofdpijn en andere ellende. Doorslikken kan ook niet want ik word gewoon ongesteld. Tip: zeg niet zo snel dat je iemand niet gelooft.
Coco!!

Ga naar de huisarts meid, zo ga je het niet nog 35 jaar volhouden elke maand. Leg uit hoe je je voelt en zeg dat je hier graag iets voor wilt. Ook lijkt het me in jouw geval heel wijs om ook aan de anticonceptie te gaan, want een ongeluk zit in een klein hoekje.

Er zijn verschillende soorten pillen en dergelijke, de huisarts kan samen met jou de beste uitzoeken om zowel je week voor de ongesteldheid de baas te zijn en ook ter voorkoming van een ongewenste zwangerschap!

Succes meid!

Ik geloof er niks van. Je lichaam weet pas dat je ongesteld wordt als je met de pil stopt. Hoe moet je lichaam ruilen dat jij over een week met de pil gaat stoppen misschien eventueel? Of heb je zo'n pil met verschillende hormonen naar gelang de week (even de naam kwijt).Madille, een week voor ongesteldheid heb ik een enorme opruimwoede. Of ik nu wel of niet aan de pil ben. Even nadenken voor je iets van tafel veegt omdat zoiets bij jou niet het geval is
Ja maar omdat jullie denken iets te voelen, maakt nog niet dat het dan ook zo is. Het kan ook tussen je oren zitten natuurlijk.
quote:madille schreef op 31 januari 2013 @ 14:12:

Ja maar omdat jullie denken iets te voelen, maakt nog niet dat het dan ook zo is. Het kan ook tussen je oren zitten natuurlijk. meer valt er niet over te zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven