Gezondheid alle pijlers

pffff..

01-11-2011 15:45 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net een telefoontje van mijn moeder dat mijn vader met spoed is opgenomen in het ziekenhuis. Ontzettend schrikken natuurlijk, en omdat ze nog niet zeker weten wat er allemaal aan de hand is moet hij veel onderzoeken ondergaan en sowieso een nachtje blijven.

Mijn ouders hebben al een tijdje geen contact met mijn broer, en mijn vader vertelde aan de telefoon dat hij hoopte dat mijn broer nog contact op zou nemen, sowieso omdat mijn ouders heel erg missen. Ik heb hierop mijn broer gebeld (omdat hij mijn ouders niet terug belt) met de boodschap dat hij mijn moeder moest bellen omdat het niet goed gaat met mijn vader. Hierop belde mijn broer me terug, en ik heb hem dus weer verteld dat ik niet zoveel informatie heb, en dat hij beter mijn moeder kan bellen. Het enige wat mijn broer daarop te zeggen was "oh, hij gaat dus niet dood? Nah, dan zoek je het maar uit.."

Ik ben op dit moment zo gestrest, zo moe, zo boos en zo verdrietig. Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil, gewoon even mijn verhaal kwijt denk ik..

Meer heb ik niet te zeggen. Moet moeilijk zijn voor jullie allemaal!
Het is zoals het is
Geen energie in steken. Het is heel rot, maar hier kun jij niks aan doen.

Sterkte met je vader. Ga je nog naar hem toe vandaag?
Och wat naar, een hele dikke knuffel meis!

Onthoud: het is je broers eigen verantwoordelijkheid. Je kan hem niet dwingen en dat moet je ook niet willen. Ik snap je frustratie wel. Het is op zn zacht gezegd nogal harteloos. Hopelijk komt hij toch tot inzicht.
Hij heeft op dit moment (waarschijnlijk) zijn laatste onderzoek, en aan de hand hiervan gaan ze dan besluiten wat ze gaan doen.. En mocht hij vanavond geopereerd worden (die kans is groot), dan moet ik nog even kijken hoe het zit met langsgaan en zo, ik denk dat ik dan sowieso even langs mijn moeder ga. Maar het liefst wil ik toch wel even langs mijn vader, onze band is misschien dan wel niet goed maar ik wil 'm toch wel zien (2 keer eerder in de familie gehad dat er een relatief kleine ingreep moest gebeuren en dat iemand daaraan toch komt te overlijden, dus die angst zit er wel een beetje in)
Veel sterkte....
Heel veel sterkte. Wat naar dat je broer zo doet. Maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Als hij echt niet wilt, dan wilt hij niet natuurlijk. Hij heeft daar denk ik zijn redenen voor waarom hij dat niet wilt.

Snap dat die angst er is inderdaad. Ik hoop dat alles gewoon goed komt!

Sterkte!
Eigenlijk kan ik me de reactie van je broer best voorstellen. Hij heeft er kennelijk bewust voor gekozen om geen contact meer te hebben. Waarom nu dan wel?

Hij had het wel wat minder bot kunnen brengen natuurlijk.

Veel sterkte!
@ Helene31

Wat een rare opmerking! Hier heeft TO zeker behoefte aan dit te horen..

Sterkte TO met je vader
quote:helene31 schreef op 01 november 2011 @ 16:00:

Eigenlijk kan ik me de reactie van je broer best voorstellen. Hij heeft er kennelijk bewust voor gekozen om geen contact meer te hebben. Waarom nu dan wel?

Hij had het wel wat minder bot kunnen brengen natuurlijk.

Ik heb de laatste tijd wat meer contact met mijn broer, en ik weet van hem dat het tijdelijk was, en heeft me ook gevraagd te bellen als er wat aan de hand was (het gaat met mijn moeder ook niet erg goed).. Daarom snap ik het ook niet.

Daarnaast; ik heb ook een tijd geen contact gehad met mijn ouders, maar broer & ik hebben wel de afspraak gemaakt dat we elkaar op de hoogte stellen van dit soort dingen..
Bedankt allemaal, dit maakt het wachten toch een stukje makkelijker en geeft ook wat meer hoop..
Sterkte

Het is heel bot gezegd van je broer maar ik weet niet wat er gebeurd is waardoor het contact verbroken is. Zelf heb je het ook een keer meegemaakt. Dus er zijn dingen in jullie familie die niet lekker lopen.

Ik heb zelf geen contact meer met mijn moeder, maar vind het wel heel verdrietig. Maar op de een of andere manier lukt het ons niet. Nou of ik moet mij als een knipmes buigen hoe zij het wil.

Dus misschien is er iets wat voor je broer onoverkoombaar is. Hij mag wel wat minder botter zijn. Blijf je broer toch bellen en probeer met hem te praten. Niet dat hij perse erheen moet maar wel erbij betrokken is.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Goed zo Tinks, houd je taai!
Hè fukkiedukkie Tinks Wat klote zeg!

En nee je broer reageert niet aardig. Kan het zijn dat hij zo schrok dat er alleen iets naars uit zijn mond kwam?

quote:Bianca1986 schreef op 01 november 2011 @ 16:04:

@ Helene31

Wat een rare opmerking! Hier heeft TO zeker behoefte aan dit te horen..

Sterkte TO met je vaderIs helemaal niet raar of akelig bedoeld, gewoon realistisch.
Wat voor onderzoeken zijn ze aan het doen?

Heel veel sterkte voor je vader.
Tinks, veel sterkte gewenst!

Hopelijk weet je al snel wat meer.

Wachten is vreselijk, het heeft mij destijds in een soortgelijke situatie geholpen om te posten en dom op het forum te gaan lezen.
@ Helene

Jij weet toch de hele situatie niet? Waarom die broer niet meer thuis komt enz.
quote:Bianca1986 schreef op 01 november 2011 @ 16:49:

@ Helene

Jij weet toch de hele situatie niet? Waarom die broer niet meer thuis komt enz.

Nee. Niemand hier natuurlijk. Ik heb ook geen zin in een discussie, daar lijkt het me niet de plek voor.

Ik denk alleen dat het weinig zin heeft te trekken aan een dood paard. Hij heeft duidelijk aangegeven geen contact te willen. Dat is heel vervelend, maar wel zijn wens.

Als ik zijn zus was, hield ik hem per mail op de hoogte, dan kan hij ermee doen wat hij wil.
Dank jullie wel, jullie zijn lieverds! We zitten inmiddels in de tram om naar het ziekenhuis te gaan. Ik weet niet waarom mijn broer zo reageerde, kan inderdaad best zijn dat hij gewoon geschrokken was Tikker!

En ik weet niet precies wat voor onderzoeken ze aan het doen zijn, ik weet dat hij rond 3 uur kwart over 3 gehaald werd en dat ze toen met een camera zijn vaten etc. En de verwijding in zijn buik zouden gaan bekijken, maar mijn moeder zou gebeld worden als 't klaar was en die heeft ook nog niets gehoord, dus ik weet het niet.. 'T zou maar een halfuurtje tot een uurtje duren, dus wordt er wat zenuwachtig van..
De reactie van je broer is weinig subtiel te noemen. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom iemand als hij dood gaat wel zou worden bezocht en anders de reactie "dan zoek je het maar uit" oplevert. Weet je broer zelf wel wat hij wil?

Ik denk dat je je best hebt gedaan en het is aan hem of en wat hij er mee wil. Dat ligt niet in jouw handen. Neem die bemiddelende rol niet aan. Je hebt op dit moment spanning genoeg over of het goed komt met je vader.

Sterkte Tinks
Tinks: lijdt jouw vader aan een aneurysma van de buikaorta?

Dat is idd even behoorlijk schrikken als je hoort dat jouw vader plots opgenomen moest worden, ongeacht jullie verstandhouding, zeker gezien in het kader van jouw eerdere ervaringen in jouw familie aangaande ploselinge opnames.

Jammer dat de relatie tussen vader en zo van dien aard is dat er blijkbaar heen enkele contact meer mogelijk is vanuit jouw broer. Het is zijn pakkie an en niet jouw verantwoordelijkheid meis: jij hebt gedaan wat je kon door hem persoonlijk in te lichten wat er momenteel speelt, meer kun je immers niet doen? Het is nu eenmaal de realiteit...

Ik wens je heel veel sterkte en hoop oprecht dat je vader weer beter mag worden. Wellicht dat zijn toestand werkt als een katalisator op jouw broer zijn houding en dat er toch weer een relatie tussen vader en zoon mag ontstaan. Wat er ook aan ten grondslag mag liggen. Is deze hele situatie toch nog ergens goed voor geweest...

Knuffel van mij voor jou!
Shalimar; mijn vader heeft ook een aneurysma van de buikaorta (vandaag geconstateerd), en had/heeft ook een vernauwing (dacht ik te begrijpen) aan de (slag)ader in zijn rechterbeen, en daar is hij vanmiddag aan geopereerd.

Het is helaas allemaal wat onduidelijk (de arts was er niet meer toen ik er was, heb wat meer medische kennis) want mijn moeder snapte er niet veel van. Toen we weggingen ging het wel redelijk met mijn vader geloof ik, hij had alleen wel koorts en veel pijn. Dus ik ben benieuwd hoe het vannacht/morgen gaat, en ik hoop voor 'm dat hij morgen weer naar huis mag, dat wilde hij erg graag.

En voor wat betreft het katalisator effect: ik hoop oprecht dat het doorzet, want broer is wel nog even geweest vanavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven