Pijn bij seks na bevalling
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:15
Hi allen...
Ik heb lang getwijfeld waar ik dit moest posten, en of ik het überhaupt ging posten, maar dan toch maar hier
ook al zitten er bij 'kinderen' wellicht meer mensen die hier iets van kunnen zeggen, het hoort denk ik hier 
Bijna 10 maanden geleden ben ik bevallen. Het was een pittige bevalling, ben ook wat uitgescheurd en daardoor gehecht. Dat heelde heel snel en had er weinig last van. Maar nu, 10 maanden later dus, heb ik tijdens seks nog steeds last. Aan de binnenkant. Het zijn echt pijnlijke steken. Dat is aan het begin, duurt een minuut of 5 en dan is het klaar (gelukkig). Ik heb eigenlijk weinig zin om hiermee naar een huisarts te gaan. Is er iemand die dit herkent? Of kan dit gewoon het gevolg zijn van bevallen en 'erbij horen'?
Ik heb lang getwijfeld waar ik dit moest posten, en of ik het überhaupt ging posten, maar dan toch maar hier
Bijna 10 maanden geleden ben ik bevallen. Het was een pittige bevalling, ben ook wat uitgescheurd en daardoor gehecht. Dat heelde heel snel en had er weinig last van. Maar nu, 10 maanden later dus, heb ik tijdens seks nog steeds last. Aan de binnenkant. Het zijn echt pijnlijke steken. Dat is aan het begin, duurt een minuut of 5 en dan is het klaar (gelukkig). Ik heb eigenlijk weinig zin om hiermee naar een huisarts te gaan. Is er iemand die dit herkent? Of kan dit gewoon het gevolg zijn van bevallen en 'erbij horen'?
donderdag 26 oktober 2017 om 16:53
Ik snap dat je niet staat te springen om hiermee naar de huisarts te gaan, maar voor hetzelfde geld is er iets niet helemaal goed gehecht of zit er toch iets niet goed. Klachten na de bevalling hoef je niet zomaar te accepteren. Laat er naar kijken door de gynaecoloog, zou zonde zijn als je het eerst een jaar aankijkt en dan alsnog moet gaan en er blijkt iets niet helemaal lekker te zijn afgewerkt...
donderdag 26 oktober 2017 om 19:30
Hier had ik dat ook na de bevalling van de eerste. De huisarts zei zonder maar te kijken dat ik vaginisme had, en dat dat heel veel voorkwam. Hij was al een verwijzing aan het schrijven voor de psycholoog, toen ik zei "Dat heb ik echt niet." Naar de gynaecoloog doorgestuurd, en die zei dat het wel mooi gehecht was, maar wel een beetje strak. Ze verwachtte dat het na de borstvoeding beter werd. En dat klopte ook. Geef jij ook nog borstvoeding misschien? Het is hier dus uiteindelijk vanzelf goedgekomen.