Gezondheid alle pijlers

Pijn bij soa test

04-06-2013 12:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de late reactie, nou mijn test blijkt positief te zijn = dus geen chlamydia.

Maar omdat het dus niet zeker is of ik hem goed heb uitgevoerd ga ik toch even nog een vervolgafspraakje maken.
Een positieve test betekent in de medische wereld dat je de ziekte juist wél hebt. Wat ze toetsen, is niet het (al dan niet blije) gevoel dat je krijgt van de uitslag, maar of de ziekteverwekker waar ze naar op zoek zijn wel of niet in het teststaaltje terug te vinden is. Wel een ziekteverwekker gevonden = positief, niet een ziekteverwekker gevonden = negatief. Voor het resultaat van de zoektocht naar het beestje dus.
quote:Beeldig schreef op 14 juni 2013 @ 17:26:

Een positieve test betekent in de medische wereld dat je de ziekte juist wél hebt. Wat ze toetsen, is niet het (al dan niet blije) gevoel dat je krijgt van de uitslag, maar of de ziekteverwekker waar ze naar op zoek zijn wel of niet in het teststaaltje terug te vinden is. Wel een ziekteverwekker gevonden = positief, niet een ziekteverwekker gevonden = negatief. Voor het resultaat van de zoektocht naar het beestje dus. Snap ik, haha ik wist dat er zo'n reactie zat te komen. Maar in dit geval betekend positief dat ik het niet heb. Ik kreeg namelijk een smsje (dat krijg je als er niks is gevonden) en ze bellen je wanneer ze dus wel iets hebben gevonden.
Om spraakverwarring te voorkomen is het handiger als je negatief en positief gebruikt zoals ze normaal gesproken in deze context gebruikt worden. Dus in een medische context 't gewoon op de medische manier gebruiken.

Zoals je het nu schreef, leek het alsof je de uitslag verkeerd begrepen had.
Dat je zelf zo'n swap moet uitvoeren, is zo raar niet. Dat gebeurt meestal bij zo'n anoniem soa onderzoek. Dat je daarna pijn hebt met plassen....hm......vreemd verhaal.

Maar de wc bril staat daar los van. Als je het in je plasbuis hebt gestopt, dan voel je dat ECHT WEL. Ik bedoel, dan piep je hallelujah, geloof me. Het verschil tussen de 2 ingangen bij onderzoek is duidelijk. Daar twijfel je niet over. En zou je dat gedaan hebben - de verkeerde afslag - dan verklaart dat het pijn bij het plassen. Dat kan even duren.

Menstruatie bij onderzoek? Hmmm.....

Wil je het zeker weten, dan vraag je gewoon om een nieuw onderzoek. Dat doen ze meestal niet zo snel achter elkaar kostenloos, dus dan ga je in een andere regio voor een nieuwe test. Is immers anoniem.
Dolce far niente
Sorry hoor, maar ben je nou zo dom? Pfff
Sorry dat was niet aardig, maar misschien is het handiger dat je luistert bij een doktersbezoek en ook de foldertjes en gebruiksaanwijzingen even leest.

Het is echt zó duidelijk dat hij in je vagina moet en niet in je plasbuis.

En waar slaat dat met die wcbril op?

En dat gegrap over je positieve test komt helemaal stom over...
Euh toen ik jaren terug voor een SOA test ging.. ging de GGD verpleegkundige ook heel ff met dat wattenstaafje m'n urinebuis in.. dat gaf ze ook aan dat dat moest. Dat voelde idd niet fijn nee.

Maar uitgebreid in je urinebuis lopen roeren doet verrekte zeer.
Hoi,

Ik zie dat het tijd geleden is dat hier op is gereageerd, maar proberen kan altijd. Ik Had vandaag ook een soa onderzoekje bij de GGD. En ik heb precies hetzelfde nu. Branderig gevoel.

Door al deze verhalen ga ik meteen aan mezelf twijfelen... straks heb ik ook perongeluk met het wattenstaafje in m'n plasbuis gezeten inplaats van mijn vagina.. Wat me totaal niet logisch lijkt want dat zou je sowieso voelen.

Verschilde de uitslag van je tweede onderzoek met de eerste?
Ik heb ook hetzelfde en ben vandaag langs geweest, maar ze heeft bij mij 'beide' gaatjes wat afgenomen. Dus ik denk dat het wel zo hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven