Gezondheid alle pijlers

Pijn in de bilspier

26-02-2016 23:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Al behoorlijke tijd heb ik last van een pijn in mijn bilspier (denk ik).

Ik zal het zo goed mogelijk proberen te beschrijven:

De pijn is niet altijd aanwezig, hij "schiet" er vaak in wanneer ik een verkeerde beweging maak of aan het sporten ben. De pijn is vrij hevig en wanneer hij er in zit ook constant aanwezig, hij komt niet in scheuten. Vaak gaat hij weg wanneer ik een tijdje ga zitten of een tijdje blijf staan en er niks mee doe.

Is dit herkenbaar voor iemand? Zo ja, heeft iemand enig idee wat het is en wat ik er aan kan doen? De pijn wordt soms zo erg dat ik er duizelig door word en flauwval als ik niet snel ga zitten :(

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wat zegt de huisarts?
Als je zoveel pijn hebt dat je bijna flauwvalt moet je echt niet op een forum zijn, maar naar je huisarts gaan!
Is het misschien een gescheurd spiertje? Die weer aangewakkerd wordt als je een inspanning doet of zo?
Ja herkenbaar. Maar mag geen diagnose stellen.

Vaak is dit heel goed te behandelen met goede manipulatieven en mobiliserende technieken icm goede oefeningen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Weet je zeker dat het je bilspier is? Als je zit, zit je daar niet op. De bilspier zit hoger.

Pijn die ongeveer zit ter hoogte van de "kneep" tussen billen en achterbeen dat duidt bij mijn weten op de hamstring.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik weet het niet zeker maar het is van boven aan mijn bil en loopt in het midden naar beneden. Altijd moeilijk om het zo te beschrijven. Hamstring zou idd ook goed kunnen!
kan van alles zijn, kan zelfs uit andere plekken komen (heup, rug) dus ga naar de huisarts
Inderdaad, echt even langs de huisarts gaan, zodat neurologische oorzaken uitgesloten kunnen worden.
quote:hamerhaai schreef op 26 februari 2016 @ 23:11:

Ja herkenbaar. Maar mag geen diagnose stellen.

Vaak is dit heel goed te behandelen met goede manipulatieven en mobiliserende technieken icm goede oefeningen.

Herkenbaar inderdaad, fysio kan goed helpen. Mag geen diagnose stellen. Maar dit, dus.

Maar eerst langs huisarts.
fysio fysio fysio
Sowieso een bezoekje aan de ha plannen. Maar ik had hetzelfde jaren geleden, bleek een beknelde zenuw te zijn, ook ik ben eens flauw gevallen van de pijn toen het er onverwacht inschoot. (schaamde me later dood, want het was op de werkvloer...) Intensieve fysiotherapie heeft mij uiteindelijk geholpen.
Herkenbaar.

Ooit als 14 jarige (heel raar) op mijn zadel beland. Tegenwoordig voel ik het nog sporadisch als het heel koud is of (stom!) Tijdens al mijn zwangerschappen. Oude blessure denk ik in mijn geval.

Jij moet naar de huisarts hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven