Pijn rond eisprong
woensdag 6 juni 2018 om 16:18
Ik kom hier niet om medisch advies, maar even om me voor te bereiden op mijn afspraak morgen bij de huisarts.
Na een aantal gesprekken met vriendinnen kwam ik tot de conclusie dat het misschien toch niet helemaal normaal is dat ik rond mijn eisprong en mijn menstruatie pijn heb. De pijn rond mijn menstruatie is overigens minimaal na de eerste, maar de pijn rondom mijn eisprong is best heftig.
Ik vraag me dus af of er meer vrouwen zijn die pijn hebben bij hun eisprong. Ik bedoel dus niet dat je hem voelt springen, maar een dag of 5 gevoelig tot zeer pijnlijk, voor de eisprong.
Na een aantal gesprekken met vriendinnen kwam ik tot de conclusie dat het misschien toch niet helemaal normaal is dat ik rond mijn eisprong en mijn menstruatie pijn heb. De pijn rond mijn menstruatie is overigens minimaal na de eerste, maar de pijn rondom mijn eisprong is best heftig.
Ik vraag me dus af of er meer vrouwen zijn die pijn hebben bij hun eisprong. Ik bedoel dus niet dat je hem voelt springen, maar een dag of 5 gevoelig tot zeer pijnlijk, voor de eisprong.
woensdag 6 juni 2018 om 16:24
Een dag of 5, je bedoelt dat je rond je eisprong 5 dagen pijn hebt ?
Dat lijkt me lang, ja, goed dat je naar je huisarts gaat.
Ik had rond mijn eisprong meestal een paar uur wat lichte kramp/pijn.
Wat ik niet begrijp is wat je aan berichten van andere vrouwen hebt voor je eigen verhaal.
Sterkte, in ieder geval
Wat ik niet begrijp is wat je aan berichten van andere vrouwen hebt voor je eigen verhaal.
Sterkte, in ieder geval
nounou
woensdag 6 juni 2018 om 16:30
Ja niks eigenlijk.zazamaenade schreef: ↑06-06-2018 16:24Een dag of 5, je bedoelt dat je rond je eisprong 5 dagen pijn hebt ?
Sterkte, in ieder geval![]()
Maar ik heb een nieuwe huisarts, dus als die komt met ja pijn hoort erbij. Dan kan ik dat onderbouwen met een onderzoek gedaan op Viva
woensdag 6 juni 2018 om 16:56
Van de 29 dagen die mijn cyclus meestal duurde voelde ik 16 dagen wat. 8 dagen voor mn menstruatie kreeg ik menstruatiekrampen. Daarna hield dat tijdens de menstruatie nog een dag of 5 aan. Vervolgens 3 dagen totaan de eisprong met heftigere krampen gedurende een halve dag. Daarna ineens over tot de volgende naderende menstruatie.
Zover bekend heb ik geen "afwijkingen" op gynaecologisch gebied maar ben ik gewoon nogal gevoelig.
Maar op zich wel goed om even een bezoekje aan je huisarts te brengen.
Zover bekend heb ik geen "afwijkingen" op gynaecologisch gebied maar ben ik gewoon nogal gevoelig.
Maar op zich wel goed om even een bezoekje aan je huisarts te brengen.
woensdag 6 juni 2018 om 16:58
Ik heb flinke pijn van eisprong t/m menstruatie. Jarenlang door (mannelijke) huisartsen weggewuifd met 'hoort erbij', maar uiteindelijk door een vrouwelijke huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis. De gynaecoloog heeft uiteindelijk een aantal flinke cystes verwijderd waardoor de pijn wat minder was, en heeft erop aangedrongen dat ik aan de hormonale anticonceptie zou gaan om te voorkomen dat die terug zouden komen. Nu ik gestopt ben met de pil is de pijn weer terug, dus binnenkort weer naar het ziekenhuis
.
woensdag 6 juni 2018 om 17:40
Ik heb wel hele erge menstruatie pijn vaak de eerste dag. Dan kan ik echt niks, ik neem wat in tegen de pijn en lig die dag plat met een pittenzak op mijn onderbuik. Ook straalt de pijn door naar mijn benen.
Met de eisprong heb ik wel een beetje krampen verdeeld over de hele dag maar bij mij komt het totaal niet in de buurt van menstruatie pijn.
Met de eisprong heb ik wel een beetje krampen verdeeld over de hele dag maar bij mij komt het totaal niet in de buurt van menstruatie pijn.
woensdag 6 juni 2018 om 17:44
Ik ook! Ik heb een novasure gehad wegens extreem heftige menstruaties en laag hb en flauwvallen en ziekmelden. Dus daar ben ik vanaf, maar mijn eisprong blijft echt bizar pijnlijk. Duurt een dag of 2 en dan moet ik ook echt iboprofen en para slikken en ik ben er echt niet goed van.
Ik voel die klote eieren gewoon springen. Volgens mij is alles stug in mijn lijf ofzo, want niks gaat nou eens lekker flexibel
Kakzooi
woensdag 6 juni 2018 om 18:27
Ze hebben een aantal jaar geleden een kijkoperatie uitgevoerd waarbij bleek dat mijn eileider gedraaid was en achter mijn baarmoeder aan mijn darm vast zat. Dat hebben ze toen losgemaakt.
Het bizarre is dat ze daar 2 jaar over gedaan hebben om te ontdekken terwijl ik daar veel kwam voor follikel metingen en ik altijd aangaf dat het echt pijn deed als ze keken.
Ik ben nu dus bang nu we voor een tweede willen gaan ik weer zoiets heb.
De pijn is wel behoorlijk aanwezig. Maar misschien ook omdat ik me er op focus.
Vind het ook wel bijzonder om te zien dat zovelen van ons er pijn aan hebben.
Het bizarre is dat ze daar 2 jaar over gedaan hebben om te ontdekken terwijl ik daar veel kwam voor follikel metingen en ik altijd aangaf dat het echt pijn deed als ze keken.
woensdag 6 juni 2018 om 18:33
Ik heb een kijkoperatie gehad vanwege een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Sindsdien heb ik heel veel pijn bij mijn eisprong. De gynaecoloog verklaarde het als vocht uit de follikel die het buikvlies prikkelt. Ik denk dat de kijkoperatie iets heeft beschadigd van binnen, waardoor ik het nu zo hevig voel. Het is inmiddels vijf jaar geleden. Sommige maanden zijn beter dan andere, maar weg is het nooit.
woensdag 6 juni 2018 om 18:41
woensdag 6 juni 2018 om 18:49
Hecamel schreef: ↑06-06-2018 18:27Ze hebben een aantal jaar geleden een kijkoperatie uitgevoerd waarbij bleek dat mijn eileider gedraaid was en achter mijn baarmoeder aan mijn darm vast zat. Dat hebben ze toen losgemaakt.
Is dat dan een verkleving ? (ik weet er geloof ik weinig van).
nounou
woensdag 6 juni 2018 om 19:43
yep. Iedere maand rond mijn eisprong voel ik scherpe pijn daar. het voelt echt alsof er een knikker door een veel te dun buisje wordt getrokken en er iets bijna op knappen staat. Hele scherpe, aanwezige, vervelende pijn ook. Ik heb ook flinke last van menstruatie ( 10 dagen waarvan 5/6 dagen flink bloeden). Ik ken wel meer vrouwen die hier last van hebben.
woensdag 6 juni 2018 om 20:10
Hoe het precies zat weet ik eigenlijk niet. Maar ik dacht te begrijpen, ook door de foto’s die ze gemaakt hadden, dat het inderdaad een verkleving was. Ondertussen zeiden ze wel dat het geen echte endometriose was.zazamaenade schreef: ↑06-06-2018 18:49Is dat dan een verkleving ? (ik weet er geloof ik weinig van).
Maar hoe die eileider daar nou gekomen is, is me nooit duidelijk geworden.
woensdag 6 juni 2018 om 20:12
Precies dit! Inderdaad alsof er iets gaat knappen.Universeinmotion schreef: ↑06-06-2018 19:43yep. Iedere maand rond mijn eisprong voel ik scherpe pijn daar. het voelt echt alsof er een knikker door een veel te dun buisje wordt getrokken en er iets bijna op knappen staat. Hele scherpe, aanwezige, vervelende pijn ook. Ik heb ook flinke last van menstruatie ( 10 dagen waarvan 5/6 dagen flink bloeden). Ik ken wel meer vrouwen die hier last van hebben.
Op dit moment menstrueer ik nauwelijks, maar voor mijn eerste zwangerschap had ik daar ook erg last van.
woensdag 6 juni 2018 om 21:19
Ik heb een kleine dag behoorlijk pijn. Het bouwt zich op en als ik dat zit of lig dan is het gevoelig maar als ik dan ga staan voelt het alsof mijn eierstok uit elkaar getrokken wordt in de lengte.. scherpe pijn, absoluut niet prettig! Als ik de volgende ochtend wakker word (het begint vaak begin van de middag) is het weg.
Op zich ben ik wel heel blij dat ik het zo voel aankomen, nu we met kinderen bezig zijn. Maar pijnlijk is het zeker!
Op zich ben ik wel heel blij dat ik het zo voel aankomen, nu we met kinderen bezig zijn. Maar pijnlijk is het zeker!
woensdag 6 juni 2018 om 21:24
Ja, best wel. Heb een cyclus van ca 27 dagen (wordt minder regelmatig, eerder korter) en rond dag 13-14 last van de ovulatie. Dan is het een paar dagen rustig en rond cyclusdag 18 begint het alweer te rommelen. Voelt net of de menstruatie dan al aan het doorbreken is. Terwijl dat dan meestal pas een (ruime) week daarna is.
En ook de menstruatie zelf is pijnlijk en duurt helaas steeds langer. Van 4-5 dagen vroeger naar meestal een volle week nu.
En ook de menstruatie zelf is pijnlijk en duurt helaas steeds langer. Van 4-5 dagen vroeger naar meestal een volle week nu.