Gezondheid alle pijlers

Pijnlijk oog

10-04-2012 16:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn linkeroogbol doet aan de linkerkant zeer en ziet rood, andere oog mankeert niets. Vorige week had mijn dochter twee ontstoken ogen en heeft ab gehad van de huisarts, dat is nu over. Zou dit ook een ontstoken oog zijn? er is geen pus of ander vocht te zien.
Ik denk dat het een bindvliesontsteking is. Dat is hartstikke besmettelijk. Dus niet met je vinger van je ontstoken oog naar je andere oog gaan anders heb je zo twee rode ogen. En even naar de dokter voor verse druppels.
.
Impala ok dank je, mocht het er morgen nog zijn ga ik even naar de huisarts.
Succes. Ik heb het ook net gehad. Erg irritant. En gebruik geen mascara tot het helemaal over is, anders wordt die roller ook besmet.
.
Wat soms werkt is het aangedane plekje bestrijken met afgekoeld gekookt water. Dit kun je bijvoorbeeld met een wattenstaafje doen.
Volgens mij werkt water alleen tegen de jeuk. Niet echt tegen de ontsteking. Maar goed, de jeuk is ook naar !
.
mijn moeder ook last van en de huisarts heeft druppels.gegeven. Het hielp vrij direct/
Het jeukt niet, is alleen een beetje pijnlijk.

Bij dochter heb ik het ook schoongemaakt met gekookt water , maar de volgende dag zaten allebei haar ogen dicht.
Gekookt water reinigt het oog wel, maar soms is het beter om het me rust te laten. Als het langer duurt naar de HA, simpel. Maar vaak geneest het vrij snel.
Nou ja jeuk, het is meer irritatie. Alsof er een zandkorreltje in je oog zit. Ja, je oog kan er goed van dicht gaan zitten. Maar als je er op tijd bij bent komt het niet zo ver. Ik zou desnoods vast de druppels van je dochter gebruiken, als je zeker weet dat het flesje haar oog nooit heeft aangeraakt.
.
Impala het voelt ook niet alsof er wat in zit, het doet gewoon pijn, heel raar, dochter had zalf wat ik erin moest doen, gebruik het liever niet omdat ik wel haar ooglid heb aangeraakt ermee.
Dan zou ik morgen idd even naar de dokter gaan. Of nu nog, naar de huisartsenpost. Anders wordt het vannacht misschien erger en ben je er veel langer zoet mee.
.
Klinkt als conjunctivitis en dat is idd zeer besmettelijk. Goede hygiëne is erg belangrijk, vor jezelf en voor je mede huisgenoten en iedereen die je aanraakt. Sterkte morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven