Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke borsten.

19-06-2010 22:07 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds het gebruik van de pil ( levonorgestrel/Ethinylestradiol) last van pijnlijke borsten, met name als ik er druk. Ik gebruik deze pil nu ongeveer een maand of 2. Herkennen jullie dit?
Ik had het juist toen ik geen hormonen gebruikte. Ongeveer 2 dagen voor in ongesteld moest worden zere borsten... vooral als ik mijn beha uit deed.

Het heeft met hormonen te maken, zoveel is me wel duidelijk.
Jep, dat was voor mij een van de redenen om te stoppen. Daarna nooit meer last gehad van zere borsten (tijdje niets gebruikt, daarna jarenlang mirena), tot een paar weken geleden. Geen idee of het nu bij mij samenhangt met de mirena, maar bij de pil is dit een bekend verschijnsel. Google eens op mastopathe anders...
Pijnlijke/gespannen borsten kunnen een bijwerking zijn van de pil, dit staat als het goed is ook in de bijsluiter. Het is niks vreemds maar kan wel erg vervelend zijn.
Het is een bijwerking die inderdaad vaak voorkomt, maar ook vaak weer verdwijnt binnen een paar maanden.

Je gebruikt de pil pas net, geef jezelf voor elke pil minimaal 3-4 maanden om te kijken of je er fijn op reageert. En besluit dan of je wilt misschien wil wisselen van anticonceptiemiddel.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven