Gezondheid alle pijlers

Pil doorslikken, toch ongesteld..

24-09-2009 15:22 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik slik wel eens vaker de pil door, maar deze keer ben ik gewoon ongesteld. Ik snap er niets van, want het duurt nu al een paar dagen. Is dit normaal?
Ja, dat kan. Hoe veel langer heb je hem nu geslikt?
Off topic: Fleur, je motto is grandioos!

On topic: Ja hoor, dat kan. Soms heb je een doorbraakbloeding. Zelfde vraag als Fleur.
Ik heb nu 1 stopweek overgeslagen. Dus dus is sinds ik ongesteld ben geweest weer de eerste keer dat ik hem doorslik.

Maar normaal heb ik er zelfs na 2x doorslikken geen last van.
Heb ik ook gehad, en toen heeft mijn HA een zwaardere pil voorgeschreven. Heb je al contact met hem/haar opgenomen?
Nee nog niet. Moet ik dat doen dan?
Maar ik slik nu Microginon 20 omdat ik van andere pillen migraine krijg.. :(
Nou ja, "moeten" is een sterk woord.

Ik zou het wel doen.
anoniem_55143 wijzigde dit bericht op 24-09-2009 15:59
Reden: Stomme smiley's
% gewijzigd
Ok, ik ga meteen even bellen
Ah, je slikt een lichtere pil nu, geen wonder dat je doorbraakbloedingen krijgt. Had je nog niet bedacht dat het misschien door je nieuwe pil kon komen?

Blijkbaar kun jij met deze pil niet doorslikken zonder dat het erdoorheen komt. Je hebt twee opties: 1) niet meer doorslikken of 2) toch overstappen op een andere pil.
Ik ben ook overgestapt op de microgynon 20 en de eerste drie maanden had ik ook doorbraakbloedingen toen ik de pil doorslikte, maar na de eerste drie maanden was dat voorbij. Ik geloof dat de HA ook aanraad om het eerst 3 maanden aan te zien voordat je weer op een andere overstapt.
Maar ik slik de pil al 2 jaar ongeveer...:(

Ik heb de huisarts gebeld, en hij belt mij morgen terug. Maar de assistent zei dat het gewoon normaal is.
quote:Greyli schreef op 24 september 2009 @ 15:57:

Maar ik slik nu Microginon 20 omdat ik van andere pillen migraine krijg.. :(

My bad, ik maakt uit bovenstaande op dat het om een nieuwe pil ging.

Fijn dat je huisarts morgen terugbelt. Het is inderdaad niet heel vreemd hoor, soms doet je lichaam het nu eenmaal even niet zoals anders, zonder dat er iets geks aan de hand is. Het is geen machine tenslotte
Nou het is vrij 'normaal' dat als doorslikt (geen stopweek dus) dat je dan vroeg of laat een doorbraakbloeding krijgt. Als je deze krijgt als je wel iedere 3 weken een stopweek houd dan is overstappen (en huisarts bellen) wel aan de orde. Maar bij doorslikken is het gewoon een kwestie van geluk of pech hebben.(vraag me af of artemis wel goed gelezen en begrepen heeft dat heb door hebt geslikt?)

Als je hem doorslikt omdat je veel klachten hebt tijdens je menstruatie (en doorbraakbloeding) dan is het natuurlijk wel een idee om een andere pil te nemen. Als je het doet voor het gemak...kan dat natuurlijk ook een afweging zijn, ieder z'n ding.

Maar het is iniedergeval volkomen normaal!!!! (maar dat zal je huisarts je ook wel hebben verteld/ vertellen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven