Gezondheid alle pijlers

Pil en diaree?

01-02-2015 10:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haloo

Ik neem mijn pil elke morgend om 9u.

Had hiervoor nog niets gegeten, dus na inname pil heb ik een appel gegeten.

Normaal heb ik nooit diaree door de pil maar ik vermoed dat het door die appel komt.

Ik heb een nieuwe pil ingeslikt van een nieuwe strip die ik de volgende maand normaal zou moeten gebruiken, maar dwz dat ik de volgende maand een pil minder slik toch?

Is dit wel ok? En was het wel nodig om een pil twee keer te slikken?

Grtjes
Bijsluiter, staat het allemaal in
Kijk, daar is nou de bijsluiter voor.

''Braken of diarree

Als u binnen drie uur na het innemen van de pil moet overgeven of waterdunne diarree krijgt, is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree. Neem enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Wacht daar liefst mee tot de misselijkheid wat is afgenomen. Hebt u een meerfasenpil met verschillend gekleurde pillen in een strip, neem dan dezelfde kleur uit een reservestrip. Als u de pil al langere tijd (langer dan 1 maand) gebruikt, is het ook mogelijk één pil over te slaan en de volgende dag verder te gaan met de pilstrip.

Als u 36 uur na de vorige pil nog moet braken of nog dunne diarree hebt, of als het de eerste maand is dat u de pil gebruikt, kan dan voor meer informatie bij de tekst over uw eigen anticonceptiepil elders op deze site. Daar staat bij elk anticonceptiemiddel het advies wat u moet doen bij het kopje 'Hoe' en het kopje 'Dosis vergeten'. ''

Bron: http://www.apotheek.nl/Th ... pil.aspx?mId=10702&rId=20
Dankje, was me niet zo zeker! :-)
Voor dit soort dingen zorg je dat je altijd een reservestrip hebt liggen . Daar kun je dan gerust er eentje uithalen en verder de gewone strip gewoon afmaken.
Nee. Dat betekent niet dat he volgende maand een pil minder slikt.

Die strip is nu een reservestrip. Of die kan je gebruiken om wat langer door te slikken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Áltijd een volle strip slikken. Meer mag wel, minder niet.
Diarree van de pil en een appel? Ja hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven