Gezondheid alle pijlers

Pil en puistjes

23-03-2018 14:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Rond mijn 14e ben ik aan de pil gegaan vanwege puistjes (diane). Vervolgens werd deze verboden, en ben ik aan de yasmin pil gegaan. Tot mijn 20e helemaal verlost van alle puistjes. Vervolgens kreeg ik veel last van doorbraakbloedingen, besloot ik om over te stappen naar microgynon met de verwachting dat op mijn 20e mijn puistjes wel eens over zouden zijn. Vervolgens kreeg ik over mijn hele rug, borst en gezicht hele erge puistjes! Nu ben ik toch maar weer terug gegaan naar yasmin, want ja wat moet ik anders? Maar nu ik hier weer een maand aan ben lijkt het alleen maar erger te worden! Zou het kunnen dat de diane ervoor heeft gezorgd dat mijn huid rustig werd, en yasmin het alleen in stand hield? Of heeft het gewoon tijd nodig?
Of je hebt gewoon toevallig puistjes gekregen en de pil heeft er niets mee te maken.
Ik zou het even tijd geven. Moet je normaal je lichaam geen 3 maanden de tijd geven om aan een pil te wennen?

Ik slik nu ook weer de pil die ik voor mijn zwangerschap ook had. Toen geen problemen, nu ontploft mijn huid. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit probleem zichzelf oplost binnen afzienbare tijd.

Maar als jij je er niet goed bij voelt, is het dan geen idee om even met je ha of gyn te overleggen? Er zijn toch wel meer soorten pillen dan de yasmin of microgynon?
lise1985 schreef:
23-03-2018 14:57
Of je hebt gewoon toevallig puistjes gekregen en de pil heeft er niets mee te maken.
Nee het is geen toeval. Diane en yasmin staat er ook om bekend dat ze zorgen voor een goede rustige huid.
Cathelyne-- schreef:
23-03-2018 15:17
Ik zou het even tijd geven. Moet je normaal je lichaam geen 3 maanden de tijd geven om aan een pil te wennen?

Ik slik nu ook weer de pil die ik voor mijn zwangerschap ook had. Toen geen problemen, nu ontploft mijn huid. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit probleem zichzelf oplost binnen afzienbare tijd.

Maar als jij je er niet goed bij voelt, is het dan geen idee om even met je ha of gyn te overleggen? Er zijn toch wel meer soorten pillen dan de yasmin of microgynon?
Bedankt voor je reactie! Misschien moet ik het inderdaad wat tijd geven, maar ik ben een beetje ongeduldig omdat ik al meer dan een half jaar met heel veel puistjes op mijn borst en rug loop en de zomer weer voor de deur staat. :-P

Alleen van yasmin en diane is bekend dat ze zorgen voor een egale huid. Veel pillen verergeren puistjes juist, en ook bijv een spiraaltje kan deze bijwerking hebben.
Ik zou naar een dermatoloog gaan als ik jou was. Ik heb ook vanaf mijn 14e de diane geslikt en ben daar op mijn 23e mee gestopt (ik kon de diane nog wel gewoon krijgen, hij is in Nederland niet verboden hoor). Bij mij hielp de diane ook niet helemaal maar wel redelijk. Toen ik gestopt was kreeg ik steeds ergere en grotere puisten. Uiteindelijk ben ik naar een dermatoloog gegaan en heb ik roaccutane gekregen. Ik wilde nooit naar een dermatoloog omdat ik wist dat roaccutane het enige was dat ik nog zou kunnen krijgen (al het andere al geprobeerd) en roaccutane maakt je lichaam kapot van binnen, dus dat wilde ik absoluut niet. Maar uiteindelijk toch gedaan omdat het ZO enorm erg was en er geen andere uitweg meer was.

Ik had het veel eerder moeten doen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ik sluit me aan bij Cleopatra. Echt: ga naar de dermatoloog. Mijn verhaal lijkt op dat van jou. Ik heb jaren aangeklungeld met allerlei middeltjes en steeds wisselen van pil. Acne heeft jarenlang mijn halve leven beheerst. Daardoor heb ik nu littekens die er boot de rest van mijn leven blijven. Ik ben nu net klaar met mijn roaccutanekuur en geheel acne vrij. Had ik dat maar jaren eerder gedaan (ik ben nu 31) Echt doe het! Als je echt acne hebt die maar blijft dan moet je grof geschut inzetten. Natuurlijk niet het allerbeste voor je lijf. Maar de rest van je leven littekens wil je ook niet neem ik aan ? En nog jaren aanmodderen ook niet neem ik aan.
Ga naar de dermatoloog!!!
Dermatoloog inderdaad, doe het wel op tijd want je mag dan enige tijd niet zwanger worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven