Gezondheid alle pijlers

Pil-gebruikers

25-07-2016 21:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi viva lady's!

Wil graag jullie ervaringen horen.

Ik ben al sinds mijn 14e aan de pil. Ik ben nu 23, dus dat betekent dat ik al bijna 10 jaar aan de pil ben.

Altijd wel kwaaltjes gehad door de pil, maar toch lekker handig om zelf je menstruatie te kunnen regelen!;)

In januari kreeg ik bij de apotheek een ander merk pil, (mijn oude merk was uit de handel "zeiden ze"). na een ellendige maand, van bijwerkingen, ben ik weer teruggegaan naar mijn oude pil. Die was écht nog wel in de handel. Sinds de overgang naar de andere pil heb ik geen menstruatie meer gehad. Dit lijkt mij persoonlijk niet óke, maar ben 2 maanden terug bij de huisarts geweest, en volgens haar was het normaal dat ik niet menstrueerde.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Ik zit nu te dubben om te stoppen met de pil. (Al langere tijd, maar nu in mijn stopweek ben ik het écht zat)

Zijn er meiden die ervaringen hebben met het gebruik van de pil en die vervolgens gestopt zijn?

Ik lees van die horror-verhalen op internet, over afkickverschijnselen etc.

En zo ja; zijn jullie overgestapt op een alternatieve manier? en, hoelang hebben jullie er over gedaan om de cyclus weer op de rit te krijgen? en komt de menstruatie in alle hevigheid (voor het gebruik van de pil) terug?

Zo, een heel verhaal. Ik hoor graag van jullie!
Afkickverschijnselen van stoppen met de pil
Ik heb het zelf niet meegemaakt. Ik ben ook wel eens veranderd van pil en was alleen maar ongesteld. Ik ben zelf een jaar gestopt met de pil. Het duurde bij mij een paar maanden voordat alles weer normaal was en ook de bloedingen waren ongeveer even erg als voorheen.

Misschien is de pil die je nu slikt te sterk?
quote:SilverShadow schreef op 25 juli 2016 @ 21:28:

Afkickverschijnselen van stoppen met de pil Haha tja, heb jij een beter woord?
quote:Browneyes22 schreef op 25 juli 2016 @ 21:36:

Ik heb het zelf niet meegemaakt. Ik ben ook wel eens veranderd van pil en was alleen maar ongesteld. Ik ben zelf een jaar gestopt met de pil. Het duurde bij mij een paar maanden voordat alles weer normaal was en ook de bloedingen waren ongeveer even erg als voorheen.

Misschien is de pil die je nu slikt te sterk?

Helemaal niet ongesteld is niet chill, maar álleen maar ongesteld ook niet ;)

Ik heb al niet zo'n zware pil. Lastig

Bedankt voor je reactie;)
Ik ben er mee gestopt. Altijd hoofdpijn etc etc. Beste. Keuze. Ever!
Hier na mijn zwangerschap niet meer met de pil begonnen!! Beste keus ooit!! Veel minder moe en libido is vele malen hoger!! Voel me stukken beter

Je hoort weleens dat mensen het hebben over "ontpillen" dit bestaat echt niet en is een "zelfverzonnen" term
had ik inderdaad ook! En voor mij heel belangrijk, niet meer zo vaak migraine! Afkickverschijnselen heb ik niet eerder van gehoord. Je liichaam moet er even aan wennen, maar daar heb je volgens mij geen klachten van? Het kan alleen zijn dat het lang duurt voor je ongesteld wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven